Fitness Seller

Sticky Voetbal Topic

Israël in de ban van racisme bij 'Joodse' club Beitar Jeruzalem

Dzhabrail Kadiev en Zaur Sadayev. U hebt er waarschijnlijk nog nooit van gehoord, maar in Israël zijn ze het onderwerp van een extreem geval van racisme. Beide Tsjetsjenen ruilden tijdens de wintertransferperiode het Russische Terek Grozny van Jonathan Legear voor de Israëlische club Beitar Jeruzalem, maar hadden zich hun transfer waarschijnlijk anders voorgesteld.

'La Familia', de harde supporterskern van Beitar, is immers niet opgezet met de Tsjetsjeense versterkingen. Volgens hen is met de transfers gezondigd tegen de ongeschreven clubregels: 'er zullen geen moslims bij Beitar spelen'. Dat lieten ze ook duidelijk merken door in het Beitar-stadion een spandoek met de leuze 'Beitar zal eeuwig puur zijn' te ontvouwen.

Maar daar stopte de haat van de fans niet. Afgelopen vrijdag gooiden onbekenden een molotovcocktail door een raam van het clubkantoor (foto inzet) en op de training kregen Kadiev en Sadayev af te rekenen met spuug en stenen. Ook de Russische clubeigenaar van Beitar kreeg talrijke verwensingen naar het hoofd.

"Dit soort racistisch gedrag kunnen we absoluut niet tolereren", reageert de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. Ook oud-premier en voormalig burgemeester van Jeruzalem Ehud Olmert is woedend. Hij kondigde al aan nooit meer een wedstrijd van Beitar bij te wonen.

Leuk land promoot je telkens in je posts, tbeest.

Beitar is zo'n beetje de volksclub van Israël, das altijd wat extremer en bovendien zijn dat hoop en al misschien enkele tientallen supporters

PS er zijn wel verzachtende omstandigheden, wat wil je als al uw buurlanden antisemieten zijn, een Jood in hun buurlanden wordt meteen afgeknald ipv een onnozel spandoek

Twente verliest weer 2 punten hehehehe, schande trouwens dat McLaren geen Nederlands wil of kan praten na toch al een hele tijd in NL. Veel zeggen doet hij eigenlijk ook nooit maar toch...

PSV staat achter. Feyenoord en Ajax kunnen morgen goede zaken doen. (misschien)

De Boeck: "Tegen de beste ploeg van de competitie gespeeld"

Waasland-Beveren en Glen De Boeck waren vanavond kansloos. "We leden veel slordig balverlies en liepen achter de feiten aan. We mochten blij zijn dat het aan de rust slechts 1-0 stond. De spelers weten ook dat ons niveau niet opperbest was."

"Het is echter geen schande om van deze ploeg te verliezen. Als collectief opereert dit Zulte Waregem beter dan Anderlecht, dat een meer individueel gerichte stijl heeft. We hebben tegen de beste ploeg van de competitie gespeeld. Als trainer moet ik mij erbij neerleggen dat de tegenstander te sterk was."

Zulte Waregem naar CL please!

Whahahahah, Twente speelt thuis gelijk 1-1 tegen laatste van de ranking Willem2, wat een kneuzen dat ze deze pot nog niet weten te winnen.

Zou toch gwn leuk zijn!! maar dan moeten ze wel kampioen eindigen want door de voorrondes raken ze (wellicht) niet

Zou toch gwn leuk zijn!! maar dan moeten ze wel kampioen eindigen want door de voorrondes raken ze (wellicht) niet

Zou niet weten wat daaraan leuk is. Indien zij CL spelen zullen ze elke keer 5-0 op hunne wekker krijgen en de ronde afsluiten met 0/18. Mooi voor de coëfficiënt van België waar RSCA, RSCL en FCB zo hard voor hebben gewerkt. Eindelijk kan er één ploeg rechtstreeks naar de CL, zou blij zijn moest dat nog een paar jaar zo blijven.

Zou niet weten wat daaraan leuk is. Indien zij CL spelen zullen ze elke keer 5-0 op hunne wekker krijgen en de ronde afsluiten met 0/18. Mooi voor de coëfficiënt van België waar RSCA, RSCL en FCB zo hard voor hebben gewerkt. Eindelijk kan er één ploeg rechtstreeks naar de CL, zou blij zijn moest dat nog een paar jaar zo blijven.

Ah, als Anderlecht gaat halen ze mss 3, 4 of maximum 5 puntjes en daarna uitgeschakeld

Dan gun ik het wel aan Zulte Waregem, dat misschien maar 1 of 2 punten haalt en dan hebben ze 15 miljoen extra zodat ze hun nieuw stadion kunnen financiëren

Ah, als Anderlecht gaat halen ze mss 3, 4 of maximum 5 puntjes en daarna uitgeschakeld

Dan gun ik het wel aan Zulte Waregem, dat misschien maar 1 of 2 punten haalt en dan hebben ze 15 miljoen extra zodat ze hun nieuw stadion kunnen financiëren

Waar geen kat in komt zitten. Nee, liever RSCA in de CL, dan Zulte. En ik ben een FCB-fan, dus dat zegt veel.

Waar geen kat in komt zitten. Nee, liever RSCA in de CL, dan Zulte. En ik ben een FCB-fan, dus dat zegt veel.

Nieuwe stadions hebben zowel in Nederland als Duitsland voor een boost gezocht qua supportersaantallen, dus zal in België ook wel zo zijn veronderstel ik

Nu halen ze 7.500 fans gemiddeld in het lelijkste stadion van België (en dat wil al wat zeggen)

Geef die een nieuw modern stadion en zij geraken wel aan 10.000+ gemiddeld

19:00 Racing Genk ? - ? Stuttgart

Cmon Racing

Gaat niet best tbeest

HOOFDDORP - De aanklager betaald voetbal laat het aan de tuchtcommissie over of Gertjan Verbeek wordt gestraft voor zijn kritiek op de KNVB.

"Het is één grote samenzwering in Zeist. Aanklagers zijn verschrikkelijke mensen", liet Verbeek zich onder meer ontvallen.

De aanklager zou de uitspraken eerst zelf bekijken, maar aangezien de uitlatingen grotendeels hemzelf betreffen is de zaak overgedragen aan de tuchtcommissie.

AZ is inmiddels geïnformeerd over de gang van zaken. De aanklager wil dat de zaak schriftelijk wordt afgehandeld. De tuchtcommissie moet bepalen of Verbeek de gedragscode van het 'Handvest betaald voetbal' heeft overtreden.

Verbeek, die het niet eens was met een schorsing voor zijn verdediger Nick Viergever, liet woensdag tegenover NUsport al zijn ongenoegen blijken over de aandacht die de KNVB besteedt aan zijn uitspraken. Het zou volgens hem 'te gek voor woorden zijn' als hij wordt gestraft.

"Dat zou helemaal fraai worden. Als de KNVB mensen monddood wil maken, moeten ze dat doen. Dan moet ik misschien wel naar de burgerrechter stappen."

nu.nl

Ik vind Verbeek echt een geweldige man, niet meedeinsen met de massa maar heeft ALTIJD een eigen mening. KNVB natuurlijk geschokt want kritiek mag niet eh....dan kun je weleens wat blootleggen of in gang zetten.

Leuke afleidingsmanoeuvre van Verbeek om de slechte prestaties van AZ te verhullen. AZ is ook niet blij met dit soort acties van Verbeek. Daar houden ze niet van in Alkmaar.

Jammer tbeest, wordt drie keer scoren

Waarom laat sport1 geen EL zien ? lame

Terug
Naar boven