AndroidHealthClinic

Sticky Voetbal Topic

Courtois wil terug in Madrid wonen. :thinking:

Je moet is weten wat ik allemaal wil.

Getafe kan nog wel keeper gebruiken

Ik zie hem liever terug naar Atlético gaan, en De Gea naar Madrid. La Liga kan wel een kwaliteitsinjectie gebruiken.

Oblak is fantastische keeper. Kijk eens naar hun tegengoals

Ja, maar PSG wil Oblak. Ze kunnen straks een bod van 300 miljoen verwachten. :emo:

De voormalig directeur van Feyenoord maakte daarna een analyse. Hij maakte op de persconferentie in Zeist zijn bevindingen wereldkundig. Onderverdeeld in zes punten. Hoe komen we de komende jaren met het Nederlands voetbal terug aan de internationale top?

1. Duidelijkheid bij Oranje
Gudde: "Er moet een duidelijke spelfilosofie komen bij Oranje. Verder een betere structuur in de voorbereiding en een betere interne en externe communicatie." De nieuwe directeur betaald voetbal weet wat hij wil: de discipline en duidelijkheid van bondscoach Louis van Gaal moet terug bij het Nederlands elftal. "Uit alle gesprekken kwam naar boven: Brazilië 2014 is de norm. Het is dan ook geen verrassing dat we naar dat niveau terug willen."

2. Rode draad moet terug
"Qua organisatie, werkwijze en logistiek is Oranje een los onderdeel van de KNVB geworden. Er is niet of nauwelijks afstemming met Jong Oranje en de jongere teams. En dat terwijl jongere teams dat wel met elkaar proberen. Die rode draad moet terugkomen. Van het grote Oranje tot onder de 15 jaar."

3. Geen samenwerking technische staf Oranje-clubs
"Het contact tussen de technische staf van Oranje en de clubs kan een stuk intensiever. Een goed voorbeeld daarvan is de technische staf van Jong Oranje. Daar is het contact met de clubs een stuk beter."

4. Niet doorontwikkeld, achterstand opgelopen
"Veel experts hadden het al aangegeven. Nu maak ik het ook van dichtbij mee. Iedereen heeft bij ons in de keuken kunnen kijken en de mooie dingen meegenomen en verder ontwikkeld. Maar wij veel minder... Daarom hebben we een achterstand opgelopen."

5. Evaluatie plan 'Winnaars van morgen'
"We hebben 'Winnaars van morgen' op de plank liggen. Een plan of denkrichting waarbij ik het gevoel heb dat het van niemand is."

Voormalig technisch directeur Hans van Breukelen presenteerde in de zomer van 2016 het plan. Hij zei toen: "We moeten fysiek sterker worden en mentaal groeien. We moeten zorgen dat spelers beter worden opgeleid, trainers beter worden opgeleid, in combinatie met gebruik van technologie en wetenschap". In augustus vorig jaar is Van Breukelen opgestapt.

Gudde: "D'r zitten goede dingen in. Een aantal zaken is al toegepast. Maar ook aspecten waarbij je je vraagtekens kan zetten. We zullen dat goed moeten evalueren."

6. Trainersopleiding nog onderscheidend?
"Zijn onze trainersopleidingen nog wel zo onderscheidend als ze altijd zijn geweest? Een deel van de opleiding heeft al een facelift ondergaan. Maar er is meer dan dat. De kwaliteit en kwantiteit van de docenten vragen aandacht. Juist omdat we hierin de beste willen zijn."

Jeffrey Gouweleeuw viel eind januari geblesseerd uit tegen 1. FC Köln en staat voorlopig buitenspel met een scheurtje in de binnenband van zijn knie. De verdediger zal gemist worden bij FC Augsburg: voor zijn blessure miste hij namelijk nog geen enkele minuut in dit seizoen in de Bundesliga.

De 26-jarige Gouweleeuw is een gewaardeerde kracht in het hart van de defensie van Augsburg, de nummer zeven van de Bundesliga. Toch lijkt hij nog nooit serieus in beeld te zijn geweest bij het Nederlands elftal. Daar baalt Gouweleeuw van: 'Soms heb ik het gevoel dat ik niet serieus genomen word', zegt de verdediger in gesprek met de NOS.

Heeft scholletje weleens (naast Robben) een bundesliga speler in Oranje gezet?

Dost ook natuurlijk. Waren er wel een aantal. Dacht hij kijkt alleen met pl slash ajax bril

Verhaegh was onder Lowietje. Blind stelde liever van der Wiel die al een halfjaar niet meer aan de bak kwam. :emo:

Onder Koetje zal het Janmaat worden denk ik. :thinking:

Laatst bewerkt:
Courtois wil terug in Madrid wonen. :thinking:
“Als Real echt geïnteresseerd is, kan mijn persoonlijke situatie van invloed zijn”
In een interview met Sport/Voetbal Magazine herhaalt Thibaut Courtois dat zijn hart in Madrid ligt, wegens zijn privesituatie. Het zal de geruchten over een transfer naar Real Madrid een duwtje geven.

Courtois (25) heeft deze maand een nieuwe afspraak met Chelsea over een contractverlenging. Hij stond in december dichtbij een akkoord, maar daarna kwam er geen vaart meer in de onderhandelingen. PSG snuffelt rond, Real heeft zich niet nog gemeld. Toch voedt onze nummer één tussen de palen bij de Rode Duivels de geruchtenmolen, want in een interview met Sport/Voetbal Magazine stelt Courtois dat een terugkeer naar Madrid zeer aanlokkelijk is.

“Als Real echt geïnteresseerd is, kan mijn persoonlijke situatie van invloed zijn”, aldus Courtois. “Mijn familie is van onschatbare waarde. Mijn twee kinderen wonen daar met hun moeder. Ik spreek mijn dochter elke dag via FaceTime, maar mijn zoontje is nog te klein om op die manier te communiceren. Eén ding staat vast: op een dag keer ik terug naar Spanje. Mijn hart ligt in Madrid.”

Duidelijke taal, maar toch wil Courtois nog niet meteen van een overgang spreken. “Er is afgesproken om in februari met Chelsea samen te zitten. De club moest eerst meer dringende zaken afhandelen. Ik sta tot 2019 onder contract. Er is geen haast, normaal teken ik bij. Ook de wens van Chelsea om Eden Hazard langer aan de club te binden, stelt me gerust.” Zijn standaardantwoord. Toch zal hij, zoals eerder aangegeven, de kat uit de boom kijken.

Gaat niet best met onze Gertjan Verbeek

Laat t m niet horen. Hij hoekt je zo neer :D

Eden Hazard uitgeroepen tot beste Belg in het buitenland. :thinking:

Directe concurrenten van Twente pakken punten.

Terug
Naar boven