MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

Twee keer kampioen de laatste twintig jaar. :emo:

Wel Europacup 1.

* Denkt aan hoeveel maal Belgische clubs dat gewonnen heeft*

Inb4 who cares? of inb4 Ik heb schijt aan Belgisch voetbal

Ja, maar moeten we Feyenoord een grote club vinden omdat ze de ECI wonnen in 1970? :emo:

Is subjectief. Wat is definitie van een grote club? Begroting? Gewonnen prijzen? Groot stadion? Meeste supporters?

Ze zoeken het maar lekker uit daar in Rotterdam. In Pi-Air's tijd vond ik Feyenoord geweldig. Doet me geen zak meer tegenwoordig.

Er zou toch een coach moeten zijn die de boel aan de praat krijgt? Groot deel van de kern van het kampioensjaar staat er nog, er is sindsdien voor zo’n 50(!)miljoen in de ploeg gepompt en die jongens zijn echt niet zo dramatisch als ze nu lijken.
Wel heb je de afgelopen jaren 0 progressie gezien in de speelstijl, 0 individuele vooruitgang van de spelers en is er geen enkel talent uit de jeugd doorgebroken. Daarnaast is er 0 zelfvertrouwen, 0 mentaliteit in de groep en staat er gewoon een stel losers op het veld, met Boetius als stralend dieptepunt.
Dit alles mag gewoon op de conto van Van Bronckhorst. Begrijp me niet verkeerd, hij zal altijd een Feyenoord-icoon blijven maar als trainer gaat het gewoon niet.
De afgelopen jaren had hij achtereenvolgend Elia/Kuyt/Van Persie die de ploeg dat beetje extra geven, maar zijn ‘tactisch inzicht’ heeft nooit een rol van betekenis gespeeld.

Van de kampioensselectie zijn de belangrijkste spelers inmiddels al vertrokken: Jones die toen in topvorm was, Kuyt met de leidersrol, Karsdorp een van de grootste talenten op zijn plek toen, Elia met al zijn ervaring, Kongolo ook erg groot talent en El Ahmadi als spelverdeler en misschien wel belangrijkste man. Dit jaar gaat er niet meer in zitten voor feyenoord dan Ajax en Psv heel erg uit zien lopen denk ik

Dit heb ik echt nog nooit in volwassenenvoetbal gezien :roflol:

Van de kampioensselectie zijn de belangrijkste spelers inmiddels al vertrokken: Jones die toen in topvorm was, Kuyt met de leidersrol, Karsdorp een van de grootste talenten op zijn plek toen, Elia met al zijn ervaring, Kongolo ook erg groot talent en El Ahmadi als spelverdeler en misschien wel belangrijkste man. Dit jaar gaat er niet meer in zitten voor feyenoord dan Ajax en Psv heel erg uit zien lopen denk ik
Je zou verwachten dat een Botteghin, Van Der Heijden, Vilhena, Toornstra nu eens flink het gas erop zet. Nieuwkoop was overigens in dat seizoen gewoon een meer dan uitstekende vervanger van Karsdorp voor wie we een grote toekomst voorzagen. Ik ben echt bang dat de jongens het hebben opgegeven en er achter de schermen veel meer speelt dan we nu horen.
Het ergste is misschien nog wel dat we al jaren stoer doen met onze o zo geweldige jeugdopleiding; Gio heeft vorig seizoen maar 5 jongens uit de jeugd de kans gegeven, waarvan er 3 telkens slechts 5 minuten mochten invallen. Schandalig.

Het lijkt erop dat Sergej Milinkovic-Savic in de slotfase van de transferperiode nog gaat vertrekken bij Lazio. De markt in Italië is tot vrijdagavond open en volgens Il Sole 24 Ore is Milinkovic-Savic op weg naar AC Milan. I Rossoneri gaan de middenvelder naar verluidt voor één seizoen huren.
AC Milan kan Carlos Bacca van de loonlijst schrappen. De 31-jarige spits uit Colombia maakt per direct de overstap naar Villarreal, zo maken beide clubs bekend via de officiële kanalen. Milan meldt tegelijkertijd dat het Samuel Castillejo heeft overgenomen van de Spaanse club. Daarnaast maken i Rossoneri de komst van Diego Laxalt wereldkundig, die wordt overgenomen van Genoa.

‘Ik loog over mijn leeftijd, had seks met mijn zus, mijn moeder werd geofferd’
Shiva N'Zigou heeft voor opschudding gezorgd in de voetbalwereld. De Gabonees, een voormalig aanvaller van onder meer Nantes en Stade Reims, geeft in een kerk toe dat zijn moeder is 'geofferd' door zijn vader, in de hoop N'Zigou een betere voetballer te maken. Bovendien hebben zijn ouders gelogen over zijn leeftijd.

N'Zigou is volgens zijn geboorteakte geboren op 24 oktober 1983 en zou nu dus 34 jaar zijn. Hij bekent echter dat zijn ouders de gegevens hebben vervalst, om hem vijf jaar jonger te laten lijken. N'Zigou speelde tussen 2001 en 2005 voor Nantes, nadat hij doorstroomde uit de jeugdopleiding, en tussen 2005 en 2010 voor Stade de Reims. Later kwam hij onder meer uit voor de Belgische clubs Virton en Namur.

"Mijn moeder is dood en ik moet bekennen dat ze is geofferd", zegt N'Zigou op kalme wijze in een Gabonese kerk, op beelden die door TV2Vie zijn vastgelegd. "Ik heb veel contracten ondertekend die veel geld in het laatje brachten voor de familie. Mijn vader besloot mijn moeder te vermoorden om al het geld voor zichzelf te houden en zodat haar geest zich kon vermengen met de mijne, waardoor ik een nog betere voetballer kon worden."

"In mijn dromen vroeg mijn vader aan mij om dat offer te brengen, maar ik weigerde. Uiteindelijk is het helaas toch gebeurd. Het spijt me. Ik wilde dit opbiechten", aldus 24-voudig Gabonees international, die nog niet klaar is met het luchten van zijn hart. "Toen ik jonger was, had ik een seksuele relatie met mijn tante en met mijn zus. Ik deed het ook met een vriend van me en ik had een langdurige relatie met een andere man."
wat

De wedstrijden in de eerste speelronde van de Serie A zullen dit weekend doorgaan, zo heeft de competitieorganisatie in een statement laten weten. Voorafgaand wordt een minuut stilte in acht genomen, terwijl de spelers rouwbanden zullen dragen naar aanleiding van het instorten van de Ponte Morandi in Genua eerder deze week. De clubs uit Genua, Sampdoria en Genoa, komen dit weekeinde niet in actie en zagen hun wedstrijden tegen Fiorentina en AC Milan uitgesteld worden.

Belgisch toptalent kiest definitief voor Braziliaanse nationale ploeg
De Braziliaanse bondscoach Tite heeft vrijdag zijn selectie bekendgemaakt voor een late zomertour van de Seleçao in de Verenigde Staten. Tite had in zijn kern voor het eerst een plaats voor Andreas Pereira, de Braziliaanse Belg van Manchester United.

De 22-jarige Pereira werd in Duffel geboren en speelde in zijn jeugd geregeld voor de Belgische jeugdelftallen. In 2014 liet hij echter weten liever te spelen voor Brazilië, het land van zijn vader Marcos Pereira, ex-profvoetballer bij onder meer STVV, KV Mechelen en Antwerp. Pereira speelde vervolgens in 2015 mee met de jonge Seleçao op het WK U20 in Nieuw-Zeeland en haalde er de finale die verloren werd van Servië (2-1 nv).

“Een eer die ik niet kan meten, een vreugde die mijn hart doet ontploffen, een droom die vandaag wordt gerealiseerd! Bedankt, mijn God. Braziliaans met trots en met liefde!”, laat Pereira er geen twijfel over bestaan op Instagram.

In clubverband speelt Andreas Pereira al sinds 2011 voor Manchester United. Hij maakte er in augustus 2014 zijn debuut in het eerste elftal, maar kwam tot dusver - onder meer door uitleenbeurten aan Granada (2016-2017) en Valencia (2017-2018) - nog maar tot veertien officiële duels in de hoofdmacht van de Mancunians. In de voorbereiding op dit seizoen kon hij coach José Mourinho overtuigen. Hij kreeg veel speelgelegenheid in de voorbereiding, werd niet uitgeleend en stond in de openingsmatch van het seizoen, vorige week tegen Leicester, meteen 90 minuten tussen de lijnen.

De Seleçao oefent in september tegen de Verenigde Staten (8 september) en El Salvador (11 september). Zolang Pereira echter niet in actie komt in officiële wedstrijden (niet-vriendschappelijke duels) van de Seleçao, zou hij nog mogen wisselen van nationaal team.

vGh5pH5.jpg

Benieuwd wat Drenthe er van bakt vanavond

Simone Zaza vervolgt zijn loopbaan in Italië. Valencia maakt vrijdagavond via de officiële kanalen bekend dat de club een overeenkomst heeft bereikt met Torino aangaande de transfer van de aanvaller. De Serie A-club verrast enigszins met de komst van Zaza, want de spits kon uit zeer veel geïnteresseerde clubs kiezen.

Gaan ze weer, hoor :roflol:

2-0 thuis tegen een degradatiekandidaat, een zwakke tweede helft en een idiote rode kaart, maar ze zijn al kampioen :s

:roflol:

Volgende week 3-0 :clap:

Terug
Naar boven