MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

Als 'nieuwe pele' kom je natuurlijk niet erg ver in het hedendaagse voetbal.

:trollfacex:

Ik mag hem wel

• Like
Waarderingen: mat
AxkGM6R.jpg

Roque Mesa: Mr. Swag

Jordi's oude ploeg is lekker bezig in La Liga ")

Barcelona, Celta, Alaves of Espanyol?

:trollfacex:

Die ene club waarvan jij nog eens de Uefa Cup finale helemaal hebt teruggekeken.

Guidetti :hedbang:

Nederlanders zitten Fransen op de hielen na mooie prijs voor Van Dijk

TBLaTUq.jpg

Virgil van Dijk is maandag verkozen tot speler van de maand november in de Premier League. Het is voor de verdediger van Liverpool de eerste keer dat hij de onderscheiding krijgt, sinds hij in Engeland voetbalt. Van Dijk is bovendien de eerste Nederlander sinds Tim Krul (november 2013) die zich de beste Premier League-speler van de maand mag noemen.

Stemmen van het publiek, een panel van experts en de aanvoerders van alle clubs uit de competitie bepalen gezamenlijk wie er maandelijks met de prijs vandoor gaat. Dit seizoen werden Lucas Moura van Tottenham Hotspur (augustus), Eden Hazard van Chelsea (september) en Pierre-Emerick Aubameyang van Arsenal (oktober) al verkozen.

Van Dijk wordt beloond voor een sterke maand, zowel op individueel vlak als met Liverpool. Vorige maand wonnen the Reds van Fulham (2-0) en Watford (0-3), terwijl tegen Arsenal met 1-1 werd geremiseerd. Zondag speelde Van Dijk nog een belangrijke rol bij de 1-0 zege op Everton, want na zijn schot scoorde Divock Origi, maar die wedstrijd wordt niet meegeteld.

Van Dijk is de zevende Nederlander die zich speler van de maand mag noemen. Dennis Bergkamp (vier keer), Ruud van Nistelrooij (drie keer), Arjen Robben (een keer), Robin van Persie (vijf keer), Rafael van der Vaart (een keer) en Tim Krul (een keer) gingen hem voor. Alleen Engelse spelers (97) en Fransen (17) wonnen de prijs vaker dan Nederlanders (16).

Bergkamp maar vier keer... This is blasphemy! This is madness!

We moeten tegen de 3 leeuwen.

Ik zie finale voor me :yes:

Dit is een mooie loting. Worden leuke wedstrijden, denk ik.

Hans en Mart vs kabouter :bierbang:

Zo eens kijken hoe de Basken Iñaki Williams en Aritz Aduriz het tegen El Salvadors oude ploeg het doen.

Vroeger was je magisch :( Trouwens ze zenden die match niet eens uit.

Terug
Naar boven