XXL Nutrition

Sticky Voetbal Topic

Kepa zat gisteren op de bank. :wave:

:peachy:

• Like
Waarderingen: mat
Zouden ze niet beter Perez eens belagen? Trouwens frappant dat Bale maar twee keer in de basis begon de laatste tien wedstrijden.

The front three, in my opinion, are awful.

Eensch! (al is Vinny gewoon nog jong)

Niet alle kansen gehad, nu wel een trainer die gewoon alle zwarte spelers opstelt? Waarom kan hij gewoon niet toegeven dat het er in Oranje gewoon niet uit kwam, zonder anderen de schuld te geven?

Wat gaan mensen denken als ik Seedorf in Oranje een waardeloze luie speler vond waar ik mij kapot aan ergerde, wat gezeur altijd.

Hij wist altijd alles beter en ondermijnde de trainers.

Er is iets dat ik nooit heb begrepen aan die hele De kabel controverse. Rijkaard en Gullit hebben het volgens nooit over racisme gehad bij Oranje of hun Nederlandse en nota bene Italiaanse clubs.

Het enige dat ik kan bedenken is Thijs Libregts die publiekelijk een opmerking maakte over Gullit. (iets met het 'luiheid van het zware ras')
Hij wist altijd alles beter en ondermijnde de trainers.
In zijn Football's Greatest episode leek F. de Boer in ieder geval, tussen de regels door, te suggereren dat trainer erg moe werden van z'n babbels.

Laatst bewerkt:
Thijs Libregts? Was Gullit geen fan van.

De Kabel kreeg gewoon kapsones na het Bosman Arrest.

Die gasten moeten eens nagaan wat John Barnes moest doorstaan in Engeland. :roflol:

kq3C9fx.jpg

#JohnBaas

In zijn Football's Greatest episode leek F. de Boer in ieder geval, tussen de regels door, te suggereren dat trainer erg moe werden van z'n babbels.
Van Basten wou hem er ook niet bij hebben.

Ik stel Jan Wouters toch ook niet meer op..

@ 20:28

Had hij vaker voor Oranje moeten spelen? Wat mij betreft wel. Lag het aan zijn huidskleur? Nee!

Ze is de beste voetbalster ter wereld, maar Ada Hegerberg weigert te spelen op het WK

AF6fINq.jpg

Aga Hegerberg werd eind vorig jaar verkozen tot de beste voetbalster ter wereld toen ze de Gouden Bal kreeg. De allereerste voor een vrouw. Maar de 23-jarige Noorse zakt komende zomer niet af naar het WK in Frankrijk (7 juni tot 7 juli), zo maakte de bondscoach van Noorwegen bekend.

Hegerberg weigert al sinds de uitschakeling van de Noorse ploeg op het EK in 2017 te spelen voor haar land. De spits van Lyon wil daarmee het gebrek aan respect voor voetbalsters in Noorwegen aanklagen. In het Noord-Europese land werd in december 2017 een overeenkomst getekend waarbij de nationale vrouwenploeg evenveel betaald krijgt als de mannenploeg. Maar dat is volgens Hegerberg onvoldoende.

“Het draait niet altijd om geld”, zei ze in december aan CNN. “Het gaat ook over voorbereidingen, acties, professionaliteit, duidelijk punten die ik hen (de Noorse voetbalbond, red.) duidelijk heb gemaakt. Ik zou graag voor mijn land spelen. Maar ik ben zeer kritisch en direct geweest naar de federatie toe over wat ik voelde dat er niet goed genoeg was tijdens mijn carrière bij de nationale ploeg. Uiteindelijk was dit een makkelijke keuze voor mij. Ik ben zeer duidelijk geweest.”

De Noorse bondscoach Martin Sjogren heeft nu aan de BBC bevestigd wat reeds gevreesd werd: dat de beste voetbalster ter wereld niet zal deelnemen aan het WK. “We hebben geprobeerd om het op te lossen. We hebben met elkaar gesproken, maar ze heeft besloten dat ze niet wil spelen.”

Geen drievoudige Champions League-winnares dus voor de Noorse ploeg. “Ada is een grote naam en het zou geweldig zijn om haar erbij te hebben. Maar als coach moet je je richten op de speelsters die onderdeel van het team willen zijn en dat wil Ada niet”, aldus Sjogren. “We respecteren dat en hebben intussen hard gewerkt met andere speelsters.”

Wel zin in WK vrouwen

Wel zin in vrouwen op het WK vrouwen

Is het seksistisch als ik me afvraag of vrouwen met een D cup (of groter) het kunnen maken op topniveau? :thinking:

Had hij vaker voor Oranje moeten spelen? Wat mij betreft wel. Lag het aan zijn huidskleur? Nee!

Ik werd door Seedorf fan van real in de jaren '90, vlak voor de successen. Hij was daar echt goed. In Oranje kwam het er echter nooit uit. Verkeerde positie, het zal allemaal wel maar daar waar Nederland destijds altijd faalde door mentaliteit was juist hij een van de eerste aan wie ik moet denken bij dat gebrek aan winnaarsmentaliteit. Hij had gewoon niet wat Davids wel had.

Als je tegenwoordig een verkeerde opmerking maakt betreft huidskleur wordt je de komende 10 jaar aan de schandpaal genageld. Wat hij hier zegt is toch net zo erg, maar het lijkt volstrekt acceptabel anderen voor racist uit te maken. Waarom gaat die van Nieuwkerk er niet op in, het is toch echt opmerkelijk te stellen, nee er wordt geknikt of het echt de waarheid is dat meneer geen kansen en waardering krijgt omdat hij zwart is. Daarom liet v Gaal hem vast ook debuteren op 16 jarige leeftijd, werd George Weah in het jaar dat Ajax de CL won gekozen tot wereld voetballer van het jaar...ik word echt misselijk van zo'n beschuldiging.

Noem je ook iemand Van Nieuwkerk. Derksen zou er wel wat over zeggen

Derksen was sowieso niet mals voor die generatie. ('Volgevreten vedettes' kwam toch van hem?)

Terug
Naar boven