MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

Niveau bij de refs ligt ook vrij laag. Vond het wel sterk hoe de scheids tijdens Engeland - Kameroen alles netjes onder controle hield. "Blijven lachen, meiden. Alles chill."

Niveau bij de refs ligt ook vrij laag. Vond het wel sterk hoe de scheids tijdens Engeland - Kameroen alles netjes onder controle hield. "Blijven lachen, meiden. Alles chill."
Vrij laag niveau beetje tekenend voor het hele tournooi vind je niet?

Waarom geen mannelijke scheidsrechters?

• Like
Waarderingen: mat
D9g-dfnWsAAgvnG.jpg

Quincy Promes is speler van Ajax, zo melden de Amsterdammers via de officiële kanalen. De 27-jarige aanvaller komt over van Sevilla, waar hij zich vorig jaar zomer aansloot en nog tot medio 2023 vastlag. Promes tekent voor vijf jaar bij Ajax, waar hij weer zal samenwerken met trainer Erik ten Hag. Het duo kent elkaar van hun gezamenlijke tijd bij Go Ahead Eagles. Ajax betaalt een transfersom van 15,7 miljoen euro aan Sevilla, dit bedrag kan middels variabelen oplopen tot maximaal 17,2 miljoen euro.

‘Barcelona en Neymar bereiken akkoord over contract van 120 miljoen’

Barcelona en Neymar hebben een mondeling akkoord bereikt over de contractvoorwaarden voor een terugkeer van de 27-jarige aanvaller naar Spanje, zo weet Sport te melden. Indien de Catalanen er ook uitkomen met Paris Saint-Germain, zet de Braziliaan in het Camp Nou zijn handtekening onder een vijfjarig contract. Neymar moet wel genoegen nemen met een forse salarisverlaging om terug te kunnen keren bij Barcelona.

Bij PSG krijgt Neymar een slordige 36,8 miljoen euro bijgeschreven op jaarbasis, waarmee hij na Lionel Messi de bestbetaalde voetballer ter wereld is. Barcelona is niet van plan om dit salaris over te nemen en biedt een bedrag van 24 miljoen per jaar. Ondanks dat het een forse achteruitgang betekent, is Neymar zonder onderhandelen akkoord gegaan met de door Barcelona-voorzitter Josep Maria Bartomeu voorgestelde voorwaarden. De aanvaller wil zo graag terugkeren in het Camp Nou, dat hij geen problemen heeft met een lager salaris.

Die bereidheid heeft er ook mee te maken dat Neymar weet dat Barcelona een forse transfersom op tafel zal moeten leggen om hem over te nemen van PSG. De Braziliaanse aanvaller hoopt volgens Sport in Catalonië weer ‘zijn glimlach’ terug te vinden en heeft om die reden een aanbod van Real Madrid naast zich neergelegd. De Koninklijke was bereid om een hoger salaris te bieden dan de aartsrivaal, maar Neymar heeft desondanks zijn zinnen gezet op een terugkeer in het Camp Nou.

Dat Neymar en Barcelona twee jaar geleden op vervelende wijze uit elkaar gingen, vormt geen obstakel meer. De vader van de aanvaller verlangde nog een commissie van 26 miljoen van Barça, een claim die nog altijd openstaat. Neymar is bereid deze claim te laten vallen om een hereniging met Barcelona tot stand te brengen. Daarnaast zou de aanvaller publiekelijk zijn excuses willen aanbieden voor de keuze voor PSG, zo schreef Mundo Deportivo maandag.

Het mondelinge akkoord betekent overigens nog niet dat een nieuwe megatransfer in kannen en kruiken is. Barcelona moet namelijk nog aan de onderhandelingstafel plaatsnemen met PSG en dat belooft een tamelijk gecompliceerde operatie te worden, door de uiterst slechte band tussen beide clubs. Les Parisiens telden twee jaar geleden 222 miljoen neer voor Neymar, die een tot medio 2022 lopend contract ondertekende. Bij PSG zou men nu openstaan voor een vertrek van de aanvaller, maar waarschijnlijk alleen als er een megabedrag op tafel komt.
"Les Parisiens telden twee jaar geleden 222 miljoen neer voor Neymar. Bij PSG zou men nu openstaan voor een vertrek van de aanvaller, maar waarschijnlijk alleen als er een megabedrag op tafel komt."

Ik word hier moe van. Het was een clausule in zijn contract. (verplicht in Spanje) Niet zijn actuele waarde of een bedrag bereikt na onderhandelingen. Zogezegd kocht Neymar toch zijn eigen contract af bij Barcerlona. (i.v.m. FFP)

Laatst bewerkt:
Avanti Manuela!

Wat een pisschotjes binnenkantje voet :roflol:

Valt me op hoe vaak ze de bal scheppen of 'drukken' met de binnenkant ipv vol op de wreef te nemen. Heb er nog maar weinig met een goede traptechniek gezien.

Er zit wel wat in het argument van Shearer. Tijdens het Messi tijdperk heb ik nooit een Argentijns elftal gezien met een fatsoenlijke team spirit. Op 2006 (?) en 2007 na misschien...

't Is een wonder dat ze vier finales speelden in die tijd.

Er zit wel wat in het argument van Shearer. Tijdens het Messi tijdperk heb ik nooit een Argentijns elftal gezien met een fatsoenlijke team spirit. Op 2006 (?) en 2007 na misschien...

't Is een wonder dat ze vier finales speelden in die tijd.

Is dat de schuld van Messi? Of ligt dat aan de spelers zelf?

Bij barca is iedereen bereid om voor Messi te gaan. Bij Argentinië lijken ze te denken Messi lost het wel op.

Bij nationale elftallen is het altijd lastig om meerdere grote sterren te hebben met persoonlijkheden. Spelers die bij hun club dé man zijn, en weten dat ondanks wat ze ook presteren, er alleen naar Messi gekeken wordt (net als Ronaldo die alle credits krijgt voor een gewonnen finale waar hij niet speelde).

Bij Portugal is dat minder aanwezig omdat er geen echt grote sterren zijn naast Ronaldo.
Bij Argentinië had je Di Miria, Icardi, Dybala, Tevez, allemaal spelers die gekrenkt lijken doordat messi alle aandacht krijgt.

Argentinië heeft denk ik ook een beetje te veel van hetzelfde type spelers. Al hun sterren zijn aanvallers.

Zet een goede keeper op doel ipv die clowns die ze er meestal hebben staan en een goed centraal duo van het kaliber Van Dijk / De Ligt ofzo en het staat gelijk veel beter.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat de Argentijnse bond en bondscoaches vaak vreemde neigingen hebben. Recentelijk waren Bauza en Sampaoli een ramp. Onder Scaloni zullen ze niet beter varen.

Ik heb eerder al aangegeven dat er vaak (grote) spelers worden thuisgelaten.

Zo kan je niet bouwen aan het zo sterkst mogelijke team die een paar toernooien op rij, zoals bv. Duitsland, kan presteren. Er moet telkens gewerkt worden aan nieuwe automatismen terwijl ze daar amper tijd voor hebben. (om maar iets te noemen)

Er zitten nu ook weer allerlei vage namen in de selectie terwijl anderen, die veel beter zijn, niet werden geselecteerd.
Argentinië heeft denk ik ook een beetje te veel van hetzelfde type spelers. Al hun sterren zijn aanvallers.

Zet een goede keeper op doel ipv die clowns die ze er meestal hebben staan en een goed centraal duo van het kaliber Van Dijk / Pique ofzo en het staat gelijk veel beter.

2019 Copa América Squad

Achterin alleen al konden Fazio, Garay, en misschien zelf Rojo er nog bij. Same old story... Ben te lui om na te denken wie ze nog missen.

Ze knipoogte naar je matthijs

• Like
Waarderingen: mat
Die ene rooit op degene waar ik altijd bier haal. (Chinese snackbar)

Terug
Naar boven