AndroidHealthClinic

Sticky Voetbal Topic

L'Équipe: PSG weigert honderd miljoen plus drie spelers in ruil voor Neymar
Paris Saint-Germain laat Neymar niet voor een habbekrats gaan, zo meldt L'Équipe. De Franse sportkrant schrijft donderdag dat de topclub tot nu toe alle aanbiedingen voor de Braziliaanse aanvaller van tafel heeft geveegd. Ook Real Madrid, dat zich onlangs meldde in Parijs, moet met een veel beter bod komen, zo klinkt het in Frankrijk.

Real zou Neymar graag willen inlijven en had naast een bedrag van honderd miljoen euro ook nog eens James Rodriguez, Gareth Bale én Keylor Navas aangeboden. Hoewel de directie van PSG erkende dat het een goede aanbieding was, wilde men niet meewerken met de transfer omdat bij deze deal 'niet aan de voorwaarden van een vertrek' werden voldaan, aldus een bron binnen de club aan L'Équipe.

Mogelijk gaat Real binnenkort wederom een poging wagen, aangezien Neymar een belangrijk doelwit voor de Koninklijke blijft. De Spaanse grootmacht heeft echter stevige concurrentie, aangezien naast Barcelona ook Juventus nu in beeld is. De kampioen van Italië zou net als de twee Spaanse topclub denken aan een geldbedrag plus één of meerdere spelers.

Volgens Italiaanse media wordt Paulo Dybala momenteel in de onderhandelingen met PSG betrokken. Juventus staat open voor een vertrek van de Argentijnse aanvaller, die eerder deze zomer al in verband werd gebracht met diverse Engelse topclubs. PSG ziet de komst van Dybala, die nog tot medio 2022 vastligt in Turijn, wel zitten, aldus L'Équipe.
:popcorn:

Ronaldo: ‘Ik ben nog nooit met hem uit eten geweest, maar waarom niet?’

pgk72o6.458796.jpg

Cristiano Ronaldo benadrukt dat hij absoluut niets tegen Lionel Messi heeft. De twee wereldsterren worden al jarenlang met elkaar vergeleken, waarbij voetbalfans bakkeleien over de vraag welke aanvaller de beste speler ter wereld is. De 34-jarige Portugees geniet van de gezonde rivaliteit, zo geeft hij aan in gesprek met TVI.

"Ik heb bewondering voor de carrière die hij tot nu toe heeft gehad. Daarbij heeft hij ook aangegeven dat hij baalde van mijn vertrek uit LaLiga, want hij kan de rivaliteit tussen ons twee ook waarderen", aldus Ronaldo over Messi. "Het is een goede rivaliteit in de voetballerij, maar in vergelijking met andere sporten is het niet uitzonderlijk."

"Michael Jordan had rivalen in het basketbal, Ayrton Senna en Alain Prost waren opponenten in de Formule 1... De enige overeenkomst tussen al deze bekende clashes is dat de rivaliteit gezond van aard is. Messi maakt mij een betere speler en vice versa", stelt de aanvaller van Juventus, die aangeeft dat een etentje tussen de twee zeker mogelijk is.

"Ik heb een uitstekende professionele relatie met Messi, want we maken dezelfde momenten al vijftien jaar lang mee", doelt Ronaldo onder meer op de vijf Ballon d'Ors die beide aanvallers in hun prijzenkast hebben staan. Ronaldo staat open voor een etentje met de Argentijn. "Ik ben nog nooit het hem uit eten geweest, maar waarom niet? Ik heb daar geen problemen mee als dat in de toekomst gebeurt", besluit Ronaldo
Ik zie ze samen veel van die wedstrijdjes spelen voor het goede doel. Daar zal de eerste 10 jaar nog veel volk op afkomen.

‘Oriol Busquets heeft keuze tussen FC Utrecht en FC Twente zelf al gemaakt’

160357355135.jpg

Oriol Busquets heeft de voorkeur om naar FC Twente te verkassen, zo verzekert TC Tubantiadonderdag. Sport meldde in de nacht van woensdag op donderdag dat de middenvelder van Barcelona begeerd wordt door verschillende Italiaanse clubs, FC Utrecht en FC Twente. Busquets zou volgens TC Tubantia zijn loopbaan willen vervolgen in Enschede.

'Busquets heeft aangegeven het liefst naar FC Twente te willen. In Enschede treft hij onder meer zijn landgenoten Aitor, Espinosa en Pleguezuelo', zo klinkt het. Zowel Udinese als Juventus wilde Busquets definitief overnemen van Barcelona, maar daar zag de Spaanse topclub niets in, aldus Sport. Barcelona staat alleen open voor een verhuur, aangezien de club toekomst ziet in Busquets.

FC Twente is anderhalve week voor het sluiten van de transfermarkt nog op zoek naar een extra middenvelder en zou in Busquets de oplossing zien. FC Utrecht heeft sinds kort een samenwerkingsverband met de Catalaanse topclub, maar mogelijk zorgt de voorkeur van Busquets ervoor dat de Domstedelingen achter net het vissen.

De twintigjarige defensieve middenvelder komt momenteel vooral in aanmerking voor speelminuten bij Barcelona B, aangezien er veel concurrentie is bij de hoofdmacht. Busquets, die nog tot medio 2021 onder contract staat in het Camp Nou, is volgens de clubleiding Barcelona B inmiddels wel ontgroeid, waardoor een verhuur als de beste optie wordt beschouwd.

Onderzoek wijst uit: Lionel Messi heeft veel meer impact dan Cristiano Ronaldo
Uit onderzoek van de Universiteit van Leuven komt naar voren dat Lionel Messi een betere speler is dan Cristiano Ronaldo. Bij het onderzoek, in samenwerking met het Nederlandse data-intelligentiebedrijf SciSports, is over een periode van vijf seizoenen niet alleen gekeken naar doelpunten en assists. Ook alle acties van Messi en Ronaldo zijn uitvoerig bestudeerd.

“De waarde van een voetballer wordt vaak bepaald door doelpunten en assists”, verklaart professor Jesse Davis in gesprek met Sporza. “Een doelpunt is echter een zeldzame gebeurtenis, want in een wedstrijd gebeuren naar schatting gemiddeld 1.600 acties. Ons model bekijkt elke actie, schoten, passes, dribbels, tackles, en berekent de waarde ervan.”

Die waarde wordt ook wel VAEP genoemd: Valuing Actions by Estimating Probabilities. Hierbij wordt gekeken naar de bijdrage van een speler bij het uiteindelijke resultaat, zowel in het geval van doelpunten als bij het voorkomen van tegendoelpunten. “Zo krijg je een completer beeld van een speler en zijn waarde voor het team”, aldus Davis. Messi kwam tussen de jaargangen 2013/14 en 2017/18 tot een VAEP-waarde van 1,21 per wedstrijd in het shirt van Barcelona, terwijl Ronaldo niet verder wist te komen dan een waarde van 0,61 per duel namens Real Madrid.

“In de eerste seizoenen liggen de scores van Messi en Ronaldo zeer dicht bij elkaar”, concludeert doctoraatsstudent Tom Decroos, die ook meewerkte aan het onderzoek. “Vanaf het seizoen 2015-2016 neemt Messi afstand van zijn eeuwige rivaal. Bij de meeste voetballers stellen we een trade-off vast: ofwel maken ze veel acties met een minder hoge waarde - dat is bijvoorbeeld zo bij Paul Pogba.”

“Of je hebt spelers die minder aan de bal komen, maar wel een grote impact hebben. Dat is typisch zo voor spitsen als Harry Kane, Mohamed Salah en Cristiano Ronaldo. Messi is op dit vlak uitzonderlijk: de Argentijn voert een heel hoog aantal acties uit en die hebben ook nog eens een hoge waarde”, zo besluit Decroos. Het onderzoek is gestopt in 2018, toen Ronaldo Real inruilde voor Juventus en dus niet meer in dezelfde competitie als Messi uitkwam.
Het etentje gaat niet door. :fluit:

• Like
Waarderingen: mat
Zoon van Floyd Hasselbaink bij Hapoel?

Onze joodse vrienden schrikken zich een bult onder de douche.

Hassel houdt zo van kip dat hij ook de velletjes van de p**mels opvreet van zn besneden freunden.

'Wtf!'

Sorry :(

Godenkind Clasie niet in de basis?

Je ziet het

• Like
Clasie is een charismatische jongen.

tenor.464026.gif

• Like
AZ niet op tv.

Sofyan Amrabat gaat Club Brugge op huurbasis verlaten voor Hellas Verona. De Italiaanse club meldt woensdag via de officiële kanalen dat de middenvelder annex back momenteel medisch wordt gekeurd. Amrabat ruilde Feyenoord een jaar geleden in voor Club Brugge, maar hij kon nimmer voor langere tijd imponeren bij de Belgische topclub.
@mat is er vast helemaal kapot van.

Vincent Kompany zet uit clubliefde een stap terug bij Anderlecht
Anderlecht heeft de tegenvallende seizoensstart aangegrepen om het takenpakket van Vincent Kompany te wijzigen. De 33-jarige verdediger, die als speler-trainer aan deze jaargang begon, zal op wedstrijddagen louter nog als speler fungeren. Daarnaast draagt de routinier voortaan de aanvoerdersband. Assistent-trainer Simon Davies is vanaf heden verantwoordelijk voor de opstelling en tactiek van Paars-Wit.

“Kompany moet meer speler zijn tijdens de match”, wordt Davies donderdag op een persconferentie geciteerd door onder meer Het Laatste Nieuws. “Hij moet in staat zijn de ploeg echt te leiden op het veld. Natuurlijk twijfelt er niemand aan dat hij dat kan, maar het is belangrijk dat hij tijdens de match louter een van de spelers is. Zo zal ik, samen met mijn staf, de tactiek naast het veld helemaal op mij nemen. Want je kan dan wel sommige zaken vooraf plannen, tijdens een match gebeuren er toch altijd verrassende dingen. Die pak ik op mij.”

“De ploeg heeft stabiliteit nodig, laat dat duidelijk zijn”, vervolgt Davies zijn uitleg. “Vinnie houdt echter zo veel van de club, dat hij altijd alles wil geven voor Anderlecht. Elke dag. Maar nu zal hij zich op wedstrijddagen louter concentreren op zijn match. Dit moet ons toelaten efficiënter en meer resultaatgericht te werken. Van die duidelijkere hiërarchie kan de club alleen maar de vruchten plukken.”

Davies benadrukt dat er louter wordt gehandeld in het belang van Anderlecht. “Het enige wat telt, is dat we elke match leren en beter worden om zo snel mogelijk punten te pakken. Als we winnen morgen (tegen Racing Genk, red.), zetten we een kleine stap in de goeie richting. Als we verliezen, zullen we weer veel geleerd hebben.” Anderlecht verzamelde slechts twee punten uit de eerste vier competitieduels en bezet de teleurstellende dertiende plaats in de Jupiler Pro League.

AZ thuis verliezen van Antwerp kan mn ego niet aan :suicide:

• Like
Jeuj

Je zal maar zoals Ron Beton moeten voetballen met die losers.

Ik zou ze op straat ook zo voorbij lopen. Het AZ van vroeger is niet meer. Elk jaar weer nieuwe 'profs'.

Kenne we Barry van Galen nog?

Dat was me dr eentje

Hun enige transfers zijn Clasie (gratis) en die Japanner (huur). :scratch:

Terug
Naar boven