MuscleMeat

Voetbal..

Metal^militia

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
74
Jaja, ik moet over een week of 4 een wedstrijd meespelen met m'n ouwe team, vriendschappelijke wedstrijd. Natuurlijk wil ik een beetje laten zien wat ik nog kan :)
Conditie is niet zo'n probleem, maar ik ben bang voor m'n hamstrings..

Hoe ga ik dit aanpakken?

Goed opwarmen / rekken en vantevoren vast wat oefenen. Ik heb een liesblessure gehad, omdat ik na 2 jaar voetbal nog steeds dacht als vanouds te kunnen voetballen zonder even te warmlopen enzo.

greetz,
Ron

je kunt ook voor caoch spelen of ga ga keepen

Waarom bang voor je hamstrings? Gewoon goed opwarmen.

• Topic Starter Topic Starter
Var zei:

Ik heb al eens een lichte hamstring blessure gehad en dat wil ik vermijden deze keer. Misschien zijn er mensen hier die ervaring hebben met toegepaste krachttraining voor een andere sport.. niet zo vreemd toch?

Ik had zelf in gedachte om te beginnen met een paar sprints op 70% een paar keer per week langzaam op te bouwen naar de wedstrijd toe..

Keep/coachen is natuurlijk geen optie.

stretchen is nog niet bewezen als een meerwaarde! integendeel, als je ze slecht uitvoert kan het zelfs je blessure verergeren. Wat jij aanhaald met die sprints is een erg goed idee, ik zou het zelfs zover brengen dat je gewoon start met lange sprints (100+m) op matig tempo, en zo doortrainen tot je korte, intense sprints van bv 30m met toegevoegde gewicht kan doen. (Een sled maken is niet moeilijk, met een lang touw, een autoband en een tegel daarin kom je al ver ;)).

Tijdens het voetbal ook opletten dat je je niet overdoet. Het blijft maar een vriendendienst, je wil niet dat je eigen trainingen er gaan onder lijden, en zeker niet dat je er nog een blessure door oploopt ook.

MS

Terug
Naar boven