XXL Nutrition

volgorde oefeningen

Richard 25

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
8
Lengte
1m95
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
leden, als je een dag bijv je borst en je triceps pakt en je hebt een schema, het maakt dan tog geen **** uit of je eerst de ene en dan de andere oefening doed zeg maar ze hoeven tog niet perse op volgorde van je schema zeg maar ?

Waarom maakt dat niet uit?

leden, als je een dag bijv je borst en je triceps pakt en je hebt een schema, het maakt dan tog geen **** uit of je eerst de ene en dan de andere oefening doed zeg maar ze hoeven tog niet perse op volgorde van je schema zeg maar ?

maakt denk ik wel uit.
ja kan minder presteren op borst als je eerst triceps hebt gedaan, en groteren spieren wil je het beste op presteren (denk ik).

dus van groot naar klein.

(correct me if im wrong)

Maakt volgens mij niet zoveel uit.
Je gaat volgens mij pas minder presteren indien je bij je triceps ook je borst moet inspannen, zoals bv bij push-ups.
Als je gewoon je triceps traint met een isolatie-oefening ga je denk ik wel even goed presteren bij je borst-oefeningen.

Wat denk ik wel uitmaakt is een oefening bij het begin van je training en bij het einde.
Als je op het einde je borst traint zal je al veel energie gebruikt hebben bij de vorige waardoor je lichaam gewoon minder energie over heeft.

Dat denk ik erover:D

Fout. Geloof mij. Maak eerst je triceps kapot en probeer dan nog maar eens deftig te benchen... (push ups zijn geen tricep killers)

Maakt volgens mij niet zoveel uit.
Je gaat volgens mij pas minder presteren indien je bij je triceps ook je borst moet inspannen, zoals bv bij push-ups.
Als je gewoon je triceps traint met een isolatie-oefening ga je denk ik wel even goed presteren bij je borst-oefeningen.

Wat denk ik wel uitmaakt is een oefening bij het begin van je training en bij het einde.
Als je op het einde je borst traint zal je al veel energie gebruikt hebben bij de vorige waardoor je lichaam gewoon minder energie over heeft.

Dat denk ik erover:D

nee, ik denk dat je degelijk minder gaat presteren op borst.
en waarom je triceps alleen met isolatie oefs trainen ?
lijkt me nergens goed voor.

Fout. Geloof mij. Maak eerst je triceps kapot en probeer dan nog maar eens deftig te benchen... (push ups zijn geen tricep killers)

Maar dat is omdat de triceps een ondersteunende spier is bij borstoefeningen.
Ik heb mij misschien een beetje verkeerd uitgedrukt.

Je moet dat zelf ook allemaal wat aanvoelen ook hé;)

Bij rugoefeningen gebruik je ook vaak je biceps, dus moet je ook je biceps niet kapot trainen en daarna nog rugoefeningen doen.

Maar biceps zijn ook ondersteunende spieren bij de rugoefeningen.

Het is dus beter dat je eerst de hoofdspieren traint, en daarna pas de spieren die je gebruikt om deze oefeningen te ondersteunen.

Ik denk dat dat wel een goede conclussie is:)

Spreek me maar tegen indien je er anders over denkt;)

Ik spreek je niet tegen want dit is het tegengestelde als wat je eerst zei :P

De grotere spiergroepen trekken meer energie dus die wil je meteen als eerst pakken als je nog lekker veel energie hebt.

Als je eerst diehard je triceps pakt blijft er niet veel energie meer over voor je borst. Naast dat raken je triceps tijdens je borstoefeningen ook nog eens sneller verzuurt waardoor je niet optimaal kan presteren (ga inderdaad maar eens benchen na een goede triceps sessie). Andersom is dit effect veel minder.

Probeer eerst een x je borst te trainen en daarna triceps...en daarna een keer andersom....trek vervolgens je conclusies..

leden, als je een dag bijv je borst en je triceps pakt en je hebt een schema, het maakt dan tog geen **** uit of je eerst de ene en dan de andere oefening doet zeg maar ze hoeven tog niet per sé op volgorde van je schema zeg maar ?

Dat maakt wel uit. Over het algemeen pak je eerst de grote spiergroep om voorgenoemde redenen. Maar als jij vindt dat je schouders achterlopen en die bij je benen op een dag traint dan kan je eerst je schouders doen, zodat je die het maximale kan geven.

Volgorde wordt bepaald door prioriteit. Je doet de spieren die de meeste aandacht vragen als eerste in je schema.

Maar prioriteit kan je pas plaatsen waneer je weet waar deze geplaatst moet worden, maw als je al wat langer traint en merkt dat bepaalde spieren voor gaan lopen.

Tot die tijd kan je idd het best van groot naar klein werken. Omdat grotere groepen mer energie verbruiken en omdat vermoeide kleinere groepen meestal de zwakke schakel voor de grotere groepen vormen.

Is het ook niet zo dat je als je eerst een grote spiergroep traint en daarna een kleinere, dat de kleinere dan beter groeit of zo iets? dacht dat ergens gelezen te hebben maar kan t ook verkeerd hebben..

Bedoelt de TS niet meer de vraag of het uitmaakt dat als je op een dag benen en triceps traint. (dus twee onafhankelijke spiergroepen). Of dan de volgorde uitmaakt?
Persoonlijk denk ik dat 3XL het dan nog het beste zei, grote spiergroepen heb je meer energie voor nodig, dus ik denk dat je die het beste als eerst kan trainen.

Is het ook niet zo dat je als je eerst een grote spiergroep traint en daarna een kleinere, dat de kleinere dan beter groeit of zo iets? dacht dat ergens gelezen te hebben maar kan t ook verkeerd hebben..

Kleinere groepen kunnen profiteren van de hormoonaanmaak die het trainen van grotere groepen oproepen.

Terug
Naar boven