Fitness Seller

Volksrepubliek Noord-Korea

Bezoekers in dit topic

Bij BD rekenen ze ook geen verzendingskosten aan.
 
Wat die Rodman doet/durft zou eigenlijk best bewonderenswaardig kunnen zijn, als hij via die gedeelde liefde voor basketbal zou proberen om de deur naar N.-Korea beetje bij beetje open te duwen.. Denk dat nog verdere demonisering van Noord-Korea nooit tot een oplossing zal leiden, misschien enkel via een oorlog (die ik nog niet snel zie plaatsvinden). Dan is het misschien een veiligere oplossing om hun leider beetje bij beetje warm te laten lopen voor de Westerse cultuur.
 
Noord-Korea wil "sfeer van verzoening"
Link
 
Laatst bewerkt:
Bestel
wuruo3.jpg


[Link niet meer beschikbaar]http://www.youtube.com/watch?v=cUhDAy9NQD4

---------- Toegevoegd om 23:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:37 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=gTjGts2_hXY#t=21

Ongelooflijk. 2014 en er bestaan nog concentratiekampen. Word het niet eens tijd dat we echt die mensen proberen helpen? Maar hoe? Economische sancties verlichten? Ik weet het niet want anders ingrijpen zou een enorme slachting teweegbrengen.
 
.
 
Laatst bewerkt:
Noord-Korea wil "sfeer van verzoening"
Link

---------- Toegevoegd om 18:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:49 ----------



:rolleyes:

Best mooi toch? Als hij het eens zou menen tenminste, die gast slaat volgens mij om de maand om van mening. :o
 
waarom edit je die post a draak.

Post iets nuttigs.

---------- Toegevoegd om 13:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:17 ----------

Best mooi toch? Als hij het eens zou menen tenminste, die gast slaat volgens mij om de maand om van mening. :o

Ik vrees dat je er compleet naast zit.
 
Post iets nuttigs.

---------- Toegevoegd om 13:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:17 ----------



Ik vrees dat je er compleet naast zit.

Please tell me more.

/srs

Linkje mag ook
 
Noord Korea demoniseren is niet nodig, dat gaat vanzelf.

Sinds de dood van zijn pygmee vader Kim Jong-il, zijn concentratiekampen alleen maar groter geworden onder Kim Jong-un. Daarop volgden ook nog eens zuiveringen binnen de partij en leger, met zijn oom als bekendste slachtoffer.

Kim Jong-un is deels opgeleid in Zwitserland en is zich dus maar al te bewust van de westerse cultuur. In Noord Korea baad hij in luxe en 'kapitalistische decadentie'.
 
Laatst bewerkt:
Noord Korea demoniseren is niet nodig, dat gaan vanzelf.

Sinds de dood van zijn pygmee vader Kim Jong-il, zijn concentratiekampen alleen maar groter geworden onder Kim Jong-un. Daarop volgden ook nog eens zuivering binnen de partij en leger, met zijn oom als bekendste slachtoffer.

Kim Jong-un is deels opgeleid in Zwitserland en is zich dus maar al te bewust van de westerse cultuur. In Noord Korea baad hij in luxe en 'westerse decadentie'.

Dus van zo'n brief als deze nu, daar moet je niet teveel belang aan hechten?
 
Ik repliceerde vooral op je Rodman argument.

Wat betreft die brief zal het afwachten worden, toen hij net de troon besteeg zei namelijk iets gelijkaardigs.


Trivia

De buitenwacht weet niet precies hoe groot de Noord-Koreaanse elite is, maar Zuid-Koreaanse en Amerikaanse onderzoekers geloven dat het slechts om een heel klein deel van de bevolking gaat, ergens tussen de 100.000 en 200.000 op 23 miljoen inwoners.

In Pyongyang is de levensstandaard van de kernklasse alleen maar luxueus naar de maatstaven van een land waar een derde deel van de bevolking chronisch honger lijdt.

'Een elitegezin in Pyongyang heeft het niet zo goed, wat materiële bezittingen, de geneugten des levens en uitgaansmogelijkheden betreft, als het gezin van een gemiddelde salaryman in Seoul', vertelde Andrei Lankov mij, een in Rusland geboren politicoloog die in Pyongyang heeft gestudeerd en nu college geeft aan de Kookmin University in Seoul.

Het gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking is in Zuid-Korea vijftien keer zo hoog als in Noord-Korea (28.500 respectievelijk 1900 dollar in 2009). Onder de landen die een hoger gemiddeld inkomen hebben bevinden zich Soedan, Congo en Laos.

De coup de grâce

De uitzondering wordt natuurlijk gevormd door de Kim dynastie. Satellietbeelden van de woonoorden van het gezien springen er in het sjofele landschap van Noord-Korea uit als met sabelbond gevoerde plaatjes. De familie onderhoudt minstens acht landhuizen, volgens boeken die door zijn voormalige chef-kok en een ex-lijfwacht zijn geschreven. Ze beschikken bijna allemaal over bioscopen, basketbalvelden en schietbanen. Enkele huizen hebben overdekte zwembaden, evenals een amusementsafdeling met bowling en rolschaatsbanen. Op satellietfoto's zijn een complete paardenrenbaan, een privétreinstation en een water park te zien. Een privéjacht, dat een zwembad van vijftig meter heeft met twee glijbanen, werd gefotografeerd bij het huis van de familie in Wonsan, dat afgelegen is op een schiereiland met witte zandstranden en dat, zo neemt men aan, een favoriete plek van het gezin is. De ex-lijfwacht heeft verteld dat Kim Jong Il daar graag op reeën, fazanten en wilde ganzen ging jagen. Al zijn huizen zijn van Japanse en Europese meubels voorzien. Het rundvlees voor het gezin wordt door lijfwachten gefokt op een speciale veeboerderij, en hun appels komen van een ecologische boomgaard waar suiker, een schaars en kostbaar product in het noorden, aan de bodem wordt toegevoegd om het fruit zoeter te maken.
 
Laatst bewerkt:
"Kim Jong-un laat ook familie oom executeren"

2m29loy.jpg


De Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un, die in december zijn oom Jang Song-thaek liet executeren, heeft ook diens hele familie laten vermoorden. Dit heeft het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap gemeld op gezag van meerdere anonieme bronnen.

Onder de slachtoffers zijn de kinderen, de broers en de zuster van Jang, evenals hun kinderen en partners. Tot de vermoorde groep behoren de ambassadeurs van Noord-Korea in Cuba en Maleisië.

Jang, ooit een machtig man in het communistische land, viel in december in ongenade. Kim beschuldigde hem van het beramen van een staatsgreep.

Bron
 
Laatst bewerkt:
.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp er geen reet van waarom landen kiezen voor het co-existentie beleid, in plaats van het volledig te isoleren.
 
Ik begrijp er geen reet van waarom landen kiezen voor het co-existentie beleid, in plaats van het volledig te isoleren.
Als de grootmachten echt wilden, dan zouden ze Noord-Korea zo kunnen bevrijden; Zou het volk zich uiteindelijk niet zelf verlossen? Een massale opstand, dat moet toch lukken?
 
Ey noord korea kom vechten dan!!!
 
Back
Naar boven