Fitness Seller

Volume/intensiteit oefeningen voor spierbehoud tijdens cut

HrvaticZzZ

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoe je het volume en/of de intensiteit van je training moet aanpassen wanneer je doel spierbehoud is. Dus voor tijdens het droogtrainen. Wil liefst zoveel mogelijk spiermassa behouden. Ik weet wel dat het verstandiger is om je herhalingen wel relatief laag te houden (6-8 reps) en dus geen hoge herhalingen te gebruiken. Maar aangezien je minder eet (kcal tekort) lijkt het me logisch dat je je training moet aanpassen?

Dus, advies is welkom!

Thnx ;)

Zorgen dat je rond de training genoeg energie hebt en training hetzelfde houden.

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoe je het volume en/of de intensiteit van je training moet aanpassen wanneer je doel spierbehoud is. Dus voor tijdens het droogtrainen. Wil liefst zoveel mogelijk spiermassa behouden. Ik weet wel dat het verstandiger is om je herhalingen wel relatief laag te houden (6-8 reps) en dus geen hoge herhalingen te gebruiken. Maar aangezien je minder eet (kcal tekort) lijkt het me logisch dat je je training moet aanpassen?

Dus, advies is welkom!

Thnx ;)

gewicht aangepast aan je energie level, maar verders in je normale range.

Hoe intenser de training des te langer het naverbrandingseffect. Ik zou dus eerder korten op volume dan op intensiteit

Hoe intenser de training des te langer het naverbrandingseffect. Ik zou dus eerder korten op volume dan op intensiteit

• Topic Starter Topic Starter

Dus het is verstandiger de sets te verlagen (indien nodig, bij minder energie), dan het gewicht? Nog een laatste vraag. Hoe herstellen je spieren zich na een zware krachttraining wanneer je in een kcal tekort zit? Breek je dan geen spieren af wanneer je KT doet en in een kcal tekort zit?

- Zorgen dat je eiwitinname afdoende is (hoog houden)
- BCAA's gebruiken
- Niet te extreem cutten

En verders, ik ken niemand die (zonder ondersteuning) tijdens de cut alleen maar vet verloren heeft. Maar door "normaal" te blijven trainen kan je het tot een minimum beperken.

- Zorgen dat je eiwitinname afdoende is (hoog houden)
- BCAA's gebruiken
- Niet te extreem cutten

En verders, ik ken niemand die (zonder ondersteuning) tijdens de cut alleen maar vet verloren heeft. Maar door "normaal" te blijven trainen kan je het tot een minimum beperken.

Ik zit momenteel op 35% eiwit. Zou je dat als 'afdoende' beschouwen?

BCAA's zijn toch niet noodzakelijk? Je kan toch gewoon whey blijven gebruiken? Ik las ergens op dit forum dat alleen de opname snelheid verschilt.

Nee, daar heb je gelijk in. Je kan nooit 100% vet verliezen, maar bedoel inderdaad te minimaliseren. Hou m'n kcals gewoon redelijk hoog op onderhoud. En dagen dat ik niet train en alleen werk doe ik m'n kcal's wat lager. Op werk loop ik veel, dus zorg ik op die manier voor een kcal tekort. Resultaten en gewicht in gaten blijven houden en op die manier kijken wat ik met mijn voeding doe.

Percentage zegt me niet veel. Wat betekend dit in gr/VVM. BCAA's tijdens de training hebben niet alleen een sparend effect maar houden ook de verhouding BCAA's/tryptofaan in het voordeel van de BCAA's wat betekend dat de vermoeing wat uitgesteld wordt.

Percentage zegt me niet veel. Wat betekend dit in gr/VVM. BCAA's tijdens de training hebben niet alleen een sparend effect maar houden ook de verhouding BCAA's/tryptofaan in het voordeel van de BCAA's wat betekend dat de vermoeing wat uitgesteld wordt.

Ik kom uit op 3,5g ong per VVM. Is dat niet iets teveel? Ik betwijfel het effect van BCAA's niet (anderen adviseren weer EAA's). Maar ik vraag me af of het een significant verschil oplevert?

Ik kan niet zeggen of dit te veel is, ik zit zelf ook op 3-3.5gr/kg VVM en ga daar prima op.

Wat noem je signifikant? Het is een supplement en geen wonder middel en voor supplementen geld alle kleine beetjes (kunnen) helpen.

Terug
Naar boven