Fitness Seller

Voor de Belgen/Vlamingen: hoe zal BHV aflopen?

Peiling Peiling Hoe gaat de BHV problematiek evolueren?

• Deheane vindt een oplossing waar uiteindelijk alle partijen zich in kunnen vinden

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    60
Omdat er nog zoiets als Brussel bestaat. Noch Vlaanderen noch Wallonië zal bereid zijn dit op te geven.
Zie originele post.het is zowel voor de vlamingen als voor de walen belangrijker dat de andere het niet krijgt, dan om het zelf te hebben. aangezien Brussel de europese hoofdstad is, ben ik voor een scenario waarin europa de voogdij (en kosten) van brussel overneemt - oftewel - LEES!

---------- Toegevoegd om 15:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:20 ----------

Laten we met ons allen de Groot Nederlandse gedachte nastreven. :thumb:

hier ben ik zeker en vast niet tegen.:)

---------- Toegevoegd om 15:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:21 ----------

Mooi zo, volgende stappen hopelijk:

1) ontslag gaat in beraad
2) de kamer stemt de splitsingsvoorstellen
3) BHV gesplitst
4) Walen proberen nog allerlei smerige trucjes maar werkt niet
5) België is totaal onbestuurbaar en wordt gesplitst

wat een mooie poezie kan jij schrijven T :D

• Topic Starter Topic Starter
Cd&V alleen in de regering aan Vlaamse zijde, er is dan nog steeds een kleine meerderheid in de federale regering. Maar zo'n situatie is op lange termijn natuurlijk onhoudbaar.

Angstvallig blijven vasthouden aan het Belgicisme is pas... :gek:

de koning der franstaligen houdt het ontslag in beraad...

altijd zo raar gevonden dat die duitser een stem heeft in het politieke spel. die man zou niks mogen kunne beslissen....

hopelijk aanvaardt hij nhet ontslag snel. stel u voor dat hij het niet aanvaardt!! :mad:

Het ziet inderdaad naar uit dat hij de stemming zal tegenhouden. :(

Bij mijn weten kan de koning de stemming niet tegenhouden. Er is geen wet die toelaat dat de kamerzitting vermeden wordt als de Vlamingen democratisch willen stemmen. Correct me if I'm wrong maar denk het niet.

Bij mijn weten kan de koning de stemming niet tegenhouden. Er is geen wet die toelaat dat de kamerzitting vermeden wordt als de Vlamingen democratisch willen stemmen. Correct me if I'm wrong maar denk het niet.

over het vlaams parlement heb je het nu? het federaal parlement wordt toch ontbonden bij ontslag van de regering, of niet?

t is soms wat ingewikkeld he :(

anders
"Ik ben Belg en ik kijk met verbazing naar de gekheid in dit apenlandje".

De walen zijn hun eigen kansen aan het verspelen. Spijtige zaak maar als het zo moet, mogen ze de hele boel splitsen.

Splitsen...
wallonie bij frankrijk en vlaanderen bij nederland :cool:

op dit moment bestaat er toch geen regering meer?

Jawel, koning houdt voorlopig het ontslag in beraad. Tot dan is de regering ontslagnemende maar toch nog bestaande.

Het is zeer interessant op Actua tv nu, zeker kijken :)

maandag komen de partijvoorzitters bijeen, en beslissen ze of ze donderdag a.s. de stemming agenderen...

aiai, da klinkt niet goed, alhoewel, den bart is daar ook, die laat niet met zijn kl*ten rammelen :D

het is niet dat we er hinder van ondervinden van dit politiek kinderspel :) alles draait..

Hiermee ga ik volledig akkoord. Al zullen electorale overwegingen ook wel hebben meegespeeld bij Open VLD. Even terug een Vlaams karakter aanmeten. :D

Haha om te tonen wie is er de meest Vlaamse partij is.

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

maandag komen de partijvoorzitters bijeen, en beslissen ze of ze donderdag a.s. de stemming agenderen...

aiai, da klinkt niet goed, alhoewel, den bart is daar ook, die laat niet met zijn kl*ten rammelen :D
Care wat BDW zegt gewoon splitsen die handel zo snel mogelijk gedaan met die zever.
Hoewel het geen zever is maar na al die tijd...

Waar ik me het meest aan erger is van die Belgen die dan gaan roepen dat BHV niet belangrijk is en dat er gestopt moet worden met de ruzie. Sorry maar het feit dat BHV niet opgelost geraakt is alleen een bewijs dat de andere zaken OOK niet opgelost zullen geraken.

Elk dossier is communautair, net daarom kan er niets nog afgehandeld worden, en als er wel iets afgehandeld wordt (zoals de regularisering van illegalen (!)) dan is het resultaat nefast.

BHV staat symbool voor het ganse bestuur, dat simpelweg onmogelijk is geworden. Ik zie maar één goede uitweg en dat is een confederatie. En dan moet elk gewest eerst alle bevoegdheden krijgen zodat het een eigen bestuur mogelijk kan maken.

Waalse vrienden, het is leuk geweest, maar nu ieder zijn eigen weg gaan. We willen zelfs nog een tijdje jullie economie helpen sponsorren, maar daarna jullie plan trekken.

Waar ik me het meest aan erger is van die Belgen die dan gaan roepen dat BHV niet belangrijk is en dat er gestopt moet worden met de ruzie. Sorry maar het feit dat BHV niet opgelost geraakt is alleen een bewijs dat de andere zaken OOK niet opgelost zullen geraken.

Elk dossier is communautair, net daarom kan er niets nog afgehandeld worden, en als er wel iets afgehandeld wordt (zoals de regularisering van illegalen (!)) dan is het resultaat nefast.

BHV staat symbool voor het ganse bestuur, dat simpelweg onmogelijk is geworden. Ik zie maar één goede uitweg en dat is een confederatie. En dan moet elk gewest eerst alle bevoegdheden krijgen zodat het een eigen bestuur mogelijk kan maken.

Waalse vrienden, het is leuk geweest, maar nu ieder zijn eigen weg gaan. We willen zelfs nog een tijdje jullie economie helpen sponsorren, maar daarna jullie plan trekken.

waarom confederatie? gewoon doen zoals tjsecho-slowakije, ieder apart

Ik denk dat de gemm belg die die uitspraak in de mond neemt, er eerder mee bedoelt; doet met die idiote problemen wat ge wilt, en wat ge met belgië doet kan mij geen kloot schelen, maar zorg da het opgelost raakt en stop met er meer drama rond te maken dan het is.

Ik vind dat België gewoon heel moet blijven en de oorlog van de vlamingen vs walen een wapenstilstand moet kennen waar iedereen gelijktijdig de stok uit zn reet haalt, maar als de meerderheid wilt dat het splitst? Ok, mij ook goed, niet zo heel belangerijk, maar doe het nu en stop met er zoveel tijd/geld/energie in te steken.

Ik stel voor dat er gewoon een akkoord komt: tot die datum hebben we tijd om tot akkoord te komen, als het tot dan niet lukt, blijft alles gewoon zoals het is.

En raad dan wat er zou gebeuren, hetzelfde als we nog jaren zouden doordoen met dit idioot spelletje: helemaal niets, hoogstens een akkoord op papier dat in praktijk niks verandert.

waarom confederatie? gewoon doen zoals tjsecho-slowakije, ieder apart
Een confederatie impliceert sowieso een soevereiniteit van de aparte staten :)

Een confederatie heeft voor VL/WA/BR echter een aantal voordelen tegenover een totale onafhankelijkheid waarbij er geen samenwerking meer zou zijn.

Ik denk dat de gemm belg die die uitspraak in de mond neemt, er eerder mee bedoelt; doet met die idiote problemen wat ge wilt, en wat ge met belgië doet kan mij geen kloot schelen, maar zorg da het opgelost raakt en stop met er meer drama rond te maken dan het is.

Ik vind dat België gewoon heel moet blijven en de oorlog van de vlamingen vs walen een wapenstilstand moet kennen waar iedereen gelijktijdig de stok uit zn reet haalt, maar als de meerderheid wilt dat het splitst? Ok, mij ook goed, niet zo heel belangerijk, maar doe het nu en stop met er zoveel tijd/geld/energie in te steken.

Ik stel voor dat er gewoon een akkoord komt: tot die datum hebben we tijd om tot akkoord te komen, als het tot dan niet lukt, blijft alles gewoon zoals het is.

En raad dan wat er zou gebeuren, hetzelfde als we nog jaren zouden doordoen met dit idioot spelletje: helemaal niets, hoogstens een akkoord op papier dat in praktijk niks verandert.
Dat mensen het beu zijn klopt zeker...

Maar soms krijg je de idee dat sommigen niet goed begrijpen hoe de vork echt in in de steel zit. Mensen moeten beseffen dat BHV niet onbelangrijk is, het gaat over een dossier dat al erg lang bestaat, wat ook heel lang bewijst dat er een probleem is tussen de twee taalgebieden, wat automatisch wijst op het belang van een oplossing hieromtrent. En imo is die oplossing niet om het oude België te behouden, er moet wat veranderen aan de structuren.

Terug
Naar boven