Fitness Seller

Voorkant schouder

geertjan88

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Topic zoveel over de schouders, heb zo ongeveer alle schouder topics gelezen maar wil toch graag wat persoonlijk advies.

Sinds een aantal weken last van de voorkant van mijn schouders. De pijn is erg maar het belemmerd mijn beweging niet. De pijn is ook snel weer weg. Met bankdrukken heb ik nergens last van maar moet oefening zoals dumbbell flyes wel. Ook had ik gister vechtsport training met een warmingup van een half uur en toen had ik met opdrukken nergens last van terwijl ik dat normaal wel heb. Betekend dit gewoon dat zolang ik maar gewoon een hele fatsoenlijke warming up doe dat ik wel gewoon door kan trainen? Of moet ik toch even rustig aan doen?

kzou dan is een paar dagen stoppen en het nadien ff rustig aan doen
tot hij genezen is.
want met pijn haal je toch geen 100 percent uit je training.

Ik heb denk ik hetzelfde probleem als jou, ik dacht eerst dat het door fly`s kwam,
maar dat was het niet het kwam door de pecdec (pectoral machine)
die ik waarschijnlijk te zwaar genomen had.
Als ik mn schouder goed opwarm heb ik nergens last van maar als ik een
verkeerde beweging ofzow maak voel ik het wel. echt heel vaag.
denk dat het een pees is die licht geiriteerd is.
Ik train denk ik gewoon door maar sla de pecdec ff over bij mn borst training

Had maandag ook last na bankdrukken van voorste schouderkop, denk toch dat het aan de matige opwarming lag.
Ik houd nu gewoon even rust, kijken hoe het vergaat en dan weer vol ertegen aan als het kan. beter nu rusten dan straks stil zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik houd ook 2 weken rust. Moet zeggen dat ik nu na een week al op geen enkele manieren mijn schouder meer voel dus ik denk dat het de goede kant op gaat.

Op welke manier train je je schouders? Lichte warming up en dan vol gewicht? Of bouw je op?
Ik heb een poos last van 1 schouder gehad. Ik ben toen mijn schouders anders gaan trainen. Ipv vol gewicht en dan afbouwen, ben ik 2x licht en veel herhalingen gaan doen, 1x vol gewicht en daarna half gewicht. De theorie erachter zal hem inderdaad wel wat in de warming up zitten.
Ik kreeg dit mee van de fysio die in mijn school rond huppelt. Ik maakte geen gains, maar raakte ook geen kracht of volume kwijt.

Ook gehad, maar was niet m'n schouder. Ergens tussen je schouder en borst in en is volgensmij een peesje. Voel je inderdaad vooral met flyes, inclined nog meer.
Bij mij helpt goed opwarmen wel.

Rustig gaan tot je zeker bent dat het over is ;)

Op welke manier train je je schouders? Lichte warming up en dan vol gewicht? Of bouw je op?
Ik heb een poos last van 1 schouder gehad. Ik ben toen mijn schouders anders gaan trainen. Ipv vol gewicht en dan afbouwen, ben ik 2x licht en veel herhalingen gaan doen, 1x vol gewicht en daarna half gewicht. De theorie erachter zal hem inderdaad wel wat in de warming up zitten.
Ik kreeg dit mee van de fysio die in mijn school rond huppelt. Ik maakte geen gains, maar raakte ook geen kracht of volume kwijt.

Ik doe een lichte warming up en dan begin ik toch wel vol te knallen.. Vraag me sowieso wel af hoe je je lichaam echt goed op kan warmen. Doe nu vaak 10/20 min fietsen en beetje strekken maar volgens mij kan dit beter..

Topic zoveel over de schouders, heb zo ongeveer alle schouder topics gelezen maar wil toch graag wat persoonlijk advies.

Sinds een aantal weken last van de voorkant van mijn schouders. De pijn is erg maar het belemmerd mijn beweging niet. De pijn is ook snel weer weg. Met bankdrukken heb ik nergens last van maar moet oefening zoals dumbbell flyes wel. Ook had ik gister vechtsport training met een warmingup van een half uur en toen had ik met opdrukken nergens last van terwijl ik dat normaal wel heb. Betekend dit gewoon dat zolang ik maar gewoon een hele fatsoenlijke warming up doe dat ik wel gewoon door kan trainen? Of moet ik toch even rustig aan doen?

Het bedrieglijke van bindweefselschade is dat je, wanneer je zorgvuldig opwarmt, de pijnprikkels zodanig kan onderdrukken dat je volluit kan trainen. Of je daarmee je herstel belemmert kun je eigenlijk pas de dag erna bepalen. Even wat kort door de bocht; als je smorgens na de training opstaat met een toegenomen startstijfheid en/of startpijn, dan is het niet verstandig op die manier door te gaan. Is er geen sprake van toename van symptomen de ochtend na de training, dan is het minder waarschijnlijk dat je training een risicofactor is voor herstel.

Voor een verdere orientatie op diagnostiek, zou je wat exacter moeten aangeven waar je last hebt (tekening) en bij welke bewegingen/houdingen. evt via PM

Laatst bewerkt:
Ik doe een lichte warming up en dan begin ik toch wel vol te knallen.. Vraag me sowieso wel af hoe je je lichaam echt goed op kan warmen. Doe nu vaak 10/20 min fietsen en beetje strekken maar volgens mij kan dit beter..

Ja maar als je je schouwers gaat trainen, ga je toch niet alleen warm worden door je benen te bewegen? Je bloedcirculatie gaat wel omgoot, maar je focust je warming up dan meer op je benen dan op je armen. Die blijven dan "koud".

---------- Toegevoegd om 12:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:32 ----------

Wel grappig trouwens.. Reageer ik adviserend in een topic over schouders, laat ik tijdens de BP de stang uit één handpalm glijden. Resultaat..een verrekte schouder :P

Ja ik doe wel met lichte gewichten schouders beetje opwarmen maar wel te weinig. Is er ergens een topic of een website waar ik een fatsoenlijk warming up schema kan vinden. Of misschien kan iemand mij er zo een geven.

Terug
Naar boven