Er zijn genoeg gebruikers op DBB die ervaringen hebben met korte kuren, dan wel volgens het protocol 4on, 4offNou, niet overdrijven, dat valt allemaal best wel mee.Ga er maar vanuit dat 4 injectie's van 37,5mg Tren A je axis gewoon helemaal plat legt. Waar dat sneller herstellen dan vandaan komt is mij een raadsel.Als je toch maar 2-4 kg verwacht aan te komen waarom dan zo'n ingewikkelde kuur. Daar zijn veel efficientere en gezondere kuur manieren voor.Sneller herstel, kan je dat ook onderbouwen, ik geloof er niets van. Er zijn onderzoeken die aantonen dat 1 injectie van 100mg deca je axis geheel plat kan leggen. Nu, ik ga er vanuit dat dit met Tren zeker het geval is. Herstel zal gewoon nog enkele maanden duren.Dat zou idd wel een betere optie zijn, volgens mij is dat alleen niet de TS zijn gedachten.Mwhua, amerikanen zullen hem uitlachen op deze doseringen. (en lengte van kuur)
Er zullen hier op DBB best mensen zijn met een korte cycle van 4 wk on 4 wk off, maar ik denk niet dat die kuren dezelfde onderbouwing hebben als deze.
Ik denk persoonlijk dat deze kuur wel degelijk redelijke resultaten kan hebben.
Hogere doseringen zorgen voor een langer herstel omdat je meer metabolieten na je kuur overhoud die je HPTA kunnen blijven onderdrukken, deca is hiervan een uitstekend voorbeeld. Door deze hoge doseringen zullen op lange termijn het aantal receptoren voor deze middelen afnemen. Zoals alle receptoren in je lichaam bij een chronisch te hoge stimullans. Theoretisch zou dit op termijn kunnen herstellen, maar wanneer je regelmatig blijft kuren krijgt je lichaam niet de kans om te herstellen op dit vlak.
Tren zal je HPTA ook zeker helemaal plat gooien in 4 weken maar omdat je met korte esters werkt zijn deze onderdrukkende stoffen sneller uit je systeem en sneller herstel is daarom mogelijk. Tren zal waarschijnlijk meer druk uitoefenen op je HPTA en daarom moet de tren ook niet evenlang genomen worden dan de test prop en winstrol.
De tijd dat je lichaam aan het herstellen is worden de receptoren voor cortisol bezet gehouden door clen en ephedrine. Dit is guntstig omdat anders de verhouding anabole/catabole hormonen zeer ongunstig is na je kuur, hierdoor breek je anders een groot deel van je gains weer af.
Ik vind 1 injectie deca een slechte vergelijking omdat deca zeer hardnekkige metabolieten achterlaat die druk op je HPTA uitoefenen. NPP zou een betere vergelijking zijn met deze kuur, door de kortere halfwaarde tijd van NPP is de druk op je HPTA ook korter dan met deca durabolin
Dat 1 injectie deca heel je HPTA plaat legt vind ik een beetje ongeloofwaardig ( ik kan er zo snel niks over vinden op pubmed) Deca Durabolin zal je HPTA
zeker onderdrukken maar om je HPTA totaal plat leggen zou je toch een grotere dosering moetem nemen ( eenmalig 200-400 mg zal imo meer negatieve feedback geven op je HPTA).
Bij welke dosering je HPTA helemaal plat komt te liggen dat zal per persoon verschillen.