AndroidHealthClinic

voorstel nieuwe kuur > short cycle

• Topic Starter Topic Starter
Tren begint na 2 weken pas echt hard te werken, lijkt me zonde om dat maar 3 weken te doen. Tenzij je de dosering verdriedubbelt ofzo.

als je een korte kuur wilt doen, dan moet je wel hoog doseren...dat is nu niet echt het geval..je zal er dan ook zo goed als niks van merken in zon korte tijd

He gasten,

thanks voor reactie!
Moet zeggen dat ik nu echt wel aan twijfelen ben gebracht om anders de korte kuur theorie te laten vallen en voor een langere kuur te gaan.

Klaas en andere wat zouden jullie mij adviseren?

langere kuur? > 8, 10 of 12 weken ?

de korte kuur theorie, moet ik volgens de sticky van IKKE in deze hoeveelheden nemen aangezien ik niet boven de 875 mg werkzame stof aas mag nemen.
Als ik dan van Klaas en Cables en andere (gift from god) hoor dat het weinig uithaalt, twijfel ik.

dit word mijn derde kuur, en moet zeggen dat ik ook niet afwijzend sta tegen een langere kuur. Ik wil wel waar waarvoor ik kies. Wie kan me helpen om een keuze te maken tussen korte kuur of langere?

resultaat gaat serieus tegenvallen, en je gaat je kuur willen verlengen op het einde... gebeurd bij de meeste wel, die er dan steeds vanalles beginnen aan te plakken...

in mijn ogen is een lange kuur 30 weken+ en korte 6 tot 20 weken

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet zo moeilijk maken, gewoon 10-12 weken test E stacken met tren E en eventueel nog wat winny of mast of zo erbij, en T3...

He gasten,

thanks voor reactie!
Moet zeggen dat ik nu echt wel aan twijfelen ben gebracht om anders de korte kuur theorie te laten vallen en voor een langere kuur te gaan.

Klaas en andere wat zouden jullie mij adviseren?

langere kuur? > 8, 10 of 12 weken ?

de korte kuur theorie, moet ik volgens de sticky van IKKE in deze hoeveelheden nemen aangezien ik niet boven de 875 mg werkzame stof aas mag nemen.
Als ik dan van Klaas en Cables en andere (gift from god) hoor dat het weinig uithaalt, twijfel ik.

dit word mijn derde kuur, en moet zeggen dat ik ook niet afwijzend sta tegen een langere kuur. Ik wil wel waar waarvoor ik kies. Wie kan me helpen om een keuze te maken tussen korte kuur of langere?

Volgens mij heeft niemand hier ervaring met korte kuren, waarom probeer je het niet gewoon. Dat je de dosering moet verhogen vind ik onzin.
maar dat wordt hier zowat standaard gezegd in elke a.s. topic.
Je werkt immers met korte esters dus die moeten snel merkbaar zijn.
Waarom zou je de dosering verhogen? Om meer kgs te winnen? praten we dan over meer spiermassa of meer vocht. Tevens meer druk op je HPTA.
Ik denk dat een korte kuur makkelijk kan, maar het is maar net wat je ervan verwacht. Ik denk dat 2-4 kg spiermassa wel een beetje het maximale is wat je eruit gaat halen. Maar door een sneller herstel zou je meer moeten over houden.
Ik neem aan dat je wel meerdere van deze cycles gaat doen ipv 1?
Misschien kun je beter op americaanse forums informeren naar gebruikers ervaringen.

sub'd

@navy: wat ik op US boards lees is dat de doseringen veelal veel lager zijn dan hier gewoon is.

ik zal wel weer op afwijkende boards zitten dan....
wat boeit t ook eigenlijk wat die gekke amerikanen doen ;)

Er zijn genoeg gebruikers op DBB die ervaringen hebben met korte kuren, dan wel volgens het protocol 4on, 4offNou, niet overdrijven, dat valt allemaal best wel mee.Ga er maar vanuit dat 4 injectie's van 37,5mg Tren A je axis gewoon helemaal plat legt. Waar dat sneller herstellen dan vandaan komt is mij een raadsel.Als je toch maar 2-4 kg verwacht aan te komen waarom dan zo'n ingewikkelde kuur. Daar zijn veel efficientere en gezondere kuur manieren voor.Sneller herstel, kan je dat ook onderbouwen, ik geloof er niets van. Er zijn onderzoeken die aantonen dat 1 injectie van 100mg deca je axis geheel plat kan leggen. Nu, ik ga er vanuit dat dit met Tren zeker het geval is. Herstel zal gewoon nog enkele maanden duren.Dat zou idd wel een betere optie zijn, volgens mij is dat alleen niet de TS zijn gedachten.Mwhua, amerikanen zullen hem uitlachen op deze doseringen. (en lengte van kuur)

Er zullen hier op DBB best mensen zijn met een korte cycle van 4 wk on 4 wk off, maar ik denk niet dat die kuren dezelfde onderbouwing hebben als deze.
Ik denk persoonlijk dat deze kuur wel degelijk redelijke resultaten kan hebben.

Hogere doseringen zorgen voor een langer herstel omdat je meer metabolieten na je kuur overhoud die je HPTA kunnen blijven onderdrukken, deca is hiervan een uitstekend voorbeeld. Door deze hoge doseringen zullen op lange termijn het aantal receptoren voor deze middelen afnemen. Zoals alle receptoren in je lichaam bij een chronisch te hoge stimullans. Theoretisch zou dit op termijn kunnen herstellen, maar wanneer je regelmatig blijft kuren krijgt je lichaam niet de kans om te herstellen op dit vlak.
Tren zal je HPTA ook zeker helemaal plat gooien in 4 weken maar omdat je met korte esters werkt zijn deze onderdrukkende stoffen sneller uit je systeem en sneller herstel is daarom mogelijk. Tren zal waarschijnlijk meer druk uitoefenen op je HPTA en daarom moet de tren ook niet evenlang genomen worden dan de test prop en winstrol.
De tijd dat je lichaam aan het herstellen is worden de receptoren voor cortisol bezet gehouden door clen en ephedrine. Dit is guntstig omdat anders de verhouding anabole/catabole hormonen zeer ongunstig is na je kuur, hierdoor breek je anders een groot deel van je gains weer af.
Ik vind 1 injectie deca een slechte vergelijking omdat deca zeer hardnekkige metabolieten achterlaat die druk op je HPTA uitoefenen. NPP zou een betere vergelijking zijn met deze kuur, door de kortere halfwaarde tijd van NPP is de druk op je HPTA ook korter dan met deca durabolin
Dat 1 injectie deca heel je HPTA plaat legt vind ik een beetje ongeloofwaardig ( ik kan er zo snel niks over vinden op pubmed) Deca Durabolin zal je HPTA
zeker onderdrukken maar om je HPTA totaal plat leggen zou je toch een grotere dosering moetem nemen ( eenmalig 200-400 mg zal imo meer negatieve feedback geven op je HPTA).
Bij welke dosering je HPTA helemaal plat komt te liggen dat zal per persoon verschillen.

je vorige ging toch goed op korte periode en lage dosering. Ik dacht ook dat je voor korte kuren hoog moest doseren, maar toen kwam jij met je resultaat af :p. Ik zou zeker niet overwegen om ineens hoog te doseren, als je zelf al goede resultaten hebt behaald.

Waarom de ephedrine/clen? Ik weet dat het zo aangegeven is in het ebook, maar er is al meerdere malen aangehaald dat het beide via dezelfde weg werkt, mss gewoon een van de 2 kiezen een aan 1 stuk. Wat was je netto resultaat van je vorige nu weer?

resultaat gaat serieus tegenvallen, en je gaat je kuur willen verlengen op het einde... gebeurd bij de meeste wel, die er dan steeds vanalles beginnen aan te plakken...

in mijn ogen is een lange kuur 30 weken+ en korte 6 tot 20 weken

Ik denk inderdaad wanneer de resultaten tegen zullen vallen, dat ik ook zal grijpen naar vervolgmiddelen.

Gewoon een simpele 10wkn kuur, Test E i.c.m. Deca, Tren, Mast, Bold, Primo ?

Wat een kapriolen, om een kuurtje :)

You're right :D , kom ik zo (evt in andere post op terug).

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet zo moeilijk maken, gewoon 10-12 weken test E stacken met tren E en eventueel nog wat winny of mast of zo erbij, en T3...

Thanks 4 you're opinion.!

Volgens mij heeft niemand hier ervaring met korte kuren, waarom probeer je het niet gewoon. Dat je de dosering moet verhogen vind ik onzin.
maar dat wordt hier zowat standaard gezegd in elke a.s. topic.
Je werkt immers met korte esters dus die moeten snel merkbaar zijn.
Waarom zou je de dosering verhogen? Om meer kgs te winnen? praten we dan over meer spiermassa of meer vocht. Tevens meer druk op je HPTA.
Ik denk dat een korte kuur makkelijk kan, maar het is maar net wat je ervan verwacht. Ik denk dat 2-4 kg spiermassa wel een beetje het maximale is wat je eruit gaat halen. Maar door een sneller herstel zou je meer moeten over houden.
Ik neem aan dat je wel meerdere van deze cycles gaat doen ipv 1?
Misschien kun je beter op americaanse forums informeren naar gebruikers ervaringen.

He kerel, bedankt voor je reactie.
Begrijp me goed, ik geloof wel in de opzet (filosofie van de korte kuren theorie. Mijn vorige kuur was hier ook op gebaseerd en de resultaten vielen mij niet tegen.

Punt is, en dat gaf mijn maat ook aan. Je doet nu 1 kuur van 43 dagen, dan 43 dagen off, en dan nieuwe kuur van 43 dagen. 43 = kuur + nakuur.
Echter een paar keer kuren per jaar vind mijn vrouwtje niet erg, maar het word een heel ander verhaal als ik het bovenstaande principe ga toepassen. Vooral als ik mij ook nog eens bedenk hoeveel verschillende middelen ik wel allemaal niet nodig heb, hoe ik dat wil bekostigen (zonder zielig te liggen doen):eek:. IN dat opzicht zijn 2 langere kuren per jaar (van 10 t/ 16 weken lang), een betere optie.

Er zijn genoeg gebruikers op DBB die ervaringen hebben met korte kuren, dan wel volgens het protocol 4on, 4offNou, niet overdrijven, dat valt allemaal best wel mee.Ga er maar vanuit dat 4 injectie's van 37,5mg Tren A je axis gewoon helemaal plat legt. Waar dat sneller herstellen dan vandaan komt is mij een raadsel.Als je toch maar 2-4 kg verwacht aan te komen waarom dan zo'n ingewikkelde kuur. Daar zijn veel efficientere en gezondere kuur manieren voor.Sneller herstel, kan je dat ook onderbouwen, ik geloof er niets van. Er zijn onderzoeken die aantonen dat 1 injectie van 100mg deca je axis geheel plat kan leggen. Nu, ik ga er vanuit dat dit met Tren zeker het geval is. Herstel zal gewoon nog enkele maanden duren.Dat zou idd wel een betere optie zijn, volgens mij is dat alleen niet de TS zijn gedachten.Mwhua, amerikanen zullen hem uitlachen op deze doseringen. (en lengte van kuur)

Precies dan moet je echt flink hoog doseren in zo'n korte tijd...

Kan wat in zitten gab, echter ik kan er ook een paar die goed gaan op zulke doseringen uit mijn voorstel.

is niet zo snel als je denkt hoor, je voelt het snel maar de echte resultaten komen meestal maar veel later, heeft ook nog een tijdje nodig voor het echt zijn werk doet...

Er zullen hier op DBB best mensen zijn met een korte cycle van 4 wk on 4 wk off, maar ik denk niet dat die kuren dezelfde onderbouwing hebben als deze.
Ik denk persoonlijk dat deze kuur wel degelijk redelijke resultaten kan hebben.

Hogere doseringen zorgen voor een langer herstel omdat je meer metabolieten na je kuur overhoud die je HPTA kunnen blijven onderdrukken, deca is hiervan een uitstekend voorbeeld. Door deze hoge doseringen zullen op lange termijn het aantal receptoren voor deze middelen afnemen. Zoals alle receptoren in je lichaam bij een chronisch te hoge stimullans. Theoretisch zou dit op termijn kunnen herstellen, maar wanneer je regelmatig blijft kuren krijgt je lichaam niet de kans om te herstellen op dit vlak.
Tren zal je HPTA ook zeker helemaal plat gooien in 4 weken maar omdat je met korte esters werkt zijn deze onderdrukkende stoffen sneller uit je systeem en sneller herstel is daarom mogelijk. Tren zal waarschijnlijk meer druk uitoefenen op je HPTA en daarom moet de tren ook niet evenlang genomen worden dan de test prop en winstrol.
De tijd dat je lichaam aan het herstellen is worden de receptoren voor cortisol bezet gehouden door clen en ephedrine. Dit is guntstig omdat anders de verhouding anabole/catabole hormonen zeer ongunstig is na je kuur, hierdoor breek je anders een groot deel van je gains weer af.
Ik vind 1 injectie deca een slechte vergelijking omdat deca zeer hardnekkige metabolieten achterlaat die druk op je HPTA uitoefenen. NPP zou een betere vergelijking zijn met deze kuur, door de kortere halfwaarde tijd van NPP is de druk op je HPTA ook korter dan met deca durabolin
Dat 1 injectie deca heel je HPTA plaat legt vind ik een beetje ongeloofwaardig ( ik kan er zo snel niks over vinden op pubmed) Deca Durabolin zal je HPTA
zeker onderdrukken maar om je HPTA totaal plat leggen zou je toch een grotere dosering moetem nemen ( eenmalig 200-400 mg zal imo meer negatieve feedback geven op je HPTA).
Bij welke dosering je HPTA helemaal plat komt te liggen dat zal per persoon verschillen.

Dit stuk geloof ik wel. Ik moet zeggen dat ik enigsinds voorstander ben voor korte esters ivm sneller uit je systeem + Site inject protocollen. Zover ik weet werken korte esters om site inject te injecteren in achterlopende spiergroepen om ze net een nieuwe boost te geven.

je vorige ging toch goed op korte periode en lage dosering. Ik dacht ook dat je voor korte kuren hoog moest doseren, maar toen kwam jij met je resultaat af :p. Ik zou zeker niet overwegen om ineens hoog te doseren, als je zelf al goede resultaten hebt behaald.

Waarom de ephedrine/clen? Ik weet dat het zo aangegeven is in het ebook, maar er is al meerdere malen aangehaald dat het beide via dezelfde weg werkt, mss gewoon een van de 2 kiezen een aan 1 stuk. Wat was je netto resultaat van je vorige nu weer?

He kerel,

Je hebt wel gelijk. mijn vorige kuur is mij niet tegen gevallen. Al nam ik 250 test-e ED de eerste 15 dagen, gevolgd met 50 mg winstroll.
Ik kwam toen van 85 kg af en kwam op een 92 kg uit.
Alleen is het hier wel belangrijk bij om mee te nemen dat ik voor deze kuur een cut had van 96 kg naar 85 kg (low carb > doe ik nooit meer op dat principe by the way:p). Dus in hoeverre was het daadwerkelijk spiermassa winst tijdens die kuur of een geval van spiergeheugen in combo met aas???
Al moet ik wel zeggen dat ik betere vormen heb gekregen (schouders ronder , borst beter ontwikkeld).

Al met al moet ik zeggen dat ik het fijn vind dat jullie reageren op mn topic en mij helpen om te komen tot een keuze.

En zo als Navy al aangaf: wat een gedoe om een kuur.
Hij heeft hierin wel gelijk.

ik weeg nu zo'n 92 kg (denk ik, moet nog checken) met zo'n 14% vet (met name op onderrug > de welbekende lovehandels).

Doel van de komende kuur:
Ik wil een kuur doen waarin ik mijn massa behoud en het liefst nog uitbouw + tegelijktijd mijn vet% verminder (door gebruik van T3 wellicht).

Wat voor mij zwaar weegt, is het herstel na zo'n kuur. Ik vind het belangrijk om dit zo goed mogelijk aan te pakken.

Wanneer ik volgens korte kuur theorie zou kuren (waarop kuur op kuur gevolgd word), moet ik concluderen dat dit nu voor mij niet haalbaar gezien de kosten alleen al. Ik kan het mij nu niet permiteren om 43 dagen te kuren, en na een zelfde aantal dagen off te zijn, te starten met een nieuwe korte kuur.
Of ik zou uiteraard een erg goedkope supplier moeten vinden of het laboratorium van de welbekende UG labs:D:p!

Lijkt erop dat mijn keuze (noodgedwongen) gezet is voor een kuur op lange basis.
Zal zelf eens kijken voor een opzetje voor een kuur op deze basis die voldoet aan het doel wat ik voor ogen heb. Zou fijn zijn om hierop weer reactie's te kunnen ontvangen.

Kan je eigelijk ook frontloaden in een korte kuur zodat het nog sneller inkickt en daarna mormalere dosseringen kan hanteren en toch kan optimaal genieten van je gear in een korte tijd?

Kan je eigelijk ook frontloaden in een korte kuur zodat het nog sneller inkickt en daarna mormalere dosseringen kan hanteren en toch kan optimaal genieten van je gear in een korte tijd?

Kan een idee zijn, heb nog niet veel ervaring op korte kuur theorie.

ik heb toch wel besloten om een langere variant (12 weken) te gaan doen. Dit ivm ook omdat je korte kuren verschillende keren achter elkaar moet herhalen, en dit is voor mij nu niet te doen.

Laatst bewerkt:
Niemand die daar kan op antwoorden.
Of je er voordeel mee uithaalt te frontloaden met korte esthers?

Niemand die daar kan op antwoorden.
Of je er voordeel mee uithaalt te frontloaden met korte esthers?

Nooit gedaan bij korte Esters, maar zie het ook niet zitten.
bedoel je e.o.d bijv. 225mg tren ace te zetten voor 5 dagen en daarna 150?

Kan een idee zijn, heb nog niet veel ervaring op korte kuur theorie.

ik heb toch wel besloten om een langere variant (12 weken) te gaan doen. Dit ivm ook omdat je korte kuren verschillende keren achter elkaar moet herhalen, en dit is voor mij nu niet te doen.

Begrijp je hele redenatie niet, je kuurvoorstellen niet niks.

Nooit gedaan bij korte Esters, maar zie het ook niet zitten.
bedoel je e.o.d bijv. 225mg tren ace te zetten voor 5 dagen en daarna 150?
Ja iets in die aard,bij mij duurd het wel enkele weken voor korte esthers echt inkicken,dacht als je de eerste week een dubbele dosis zet deze veel vlugger gaat werken.

Ja iets in die aard,bij mij duurd het wel enkele weken voor korte esthers echt inkicken,dacht als je de eerste week een dubbele dosis zet deze veel vlugger gaat werken.

maak maar even een nieuw Topic daar over zodat we niet in TS z'n topic hierover verder gaan.

Terug
Naar boven