MuscleMeat

voorstel nieuwe kuur > short cycle

@Dimos, paul borrensson (schrijf ik dit juist?) past het toe bij zijn korte kuren theorie.

vb van een 2weker:
Dag 1-2 : frontload korte ester prop 200mg ED
Dag 3-14: 100mg prop

Zoiets, hij zegt wel enkel bij korte esters en esterloze. Daarnaast een oral.

• Topic Starter Topic Starter
Begrijp je hele redenatie niet, je kuurvoorstellen niet niks.

Beste Porterhouse,

je reactie verbaast mij enigsinds. Jammer dat je niet duidelijk aangeeft wat je niet begrijpt. Ik zal toch proberen te reageren om een duidelijkere schets neer te zetten.

Betreft het kuurvoorstel in dit topic > zie met name en vooral post 1. In Post 1 leg ik uit hoe ik kom tot het kuurvoorstel wat gebasseerd is op korte kuur theorie.
Ik heb mij hierin laten leiden door de sticky van IKKE (http://forum.dutchbodybuilding.com/f133/korte-kuren-theorie-l-rea-67482/) . In deze sticky staat stuk voor stuk de uitleg over elke stap (bijv hoog androgeen middel de eerste 7 dagen, het gebruik van clenbuterol + epherine aan het einde van de kuur, etc). Ik heb ook elke stap vanuit de sticky gevolgd om te komen tot mijn eigen voorstel beschreven in post 1.

In post 4 heb ik n.a.v. feedback van Gift from God, zelf aanpassingen gemaakt door de lengte van 21 dagen naar 35 dagen door te trekken (aas gebruik dan).

Gedurende het topic is wel duidelijk naar voren gekomen dat ik aan het twijfelen ben gegaan om mijn 3e kuur te gaan doen zoals ik in post 1 voor ogen had. Door feedback van verschillende members van het forum (thanks all:cool:!), ben ik tot de conclusie gekomen om van het voorstel in post 1 of post 4 af te stappen en te gaan voor een kuur van 10 of 12 weken. Ik moet nog een voorstel doen op dit principe (10/12 weken kuur).

Ondanks dat ik in dit topic al heb aangegeven waarom ik hiervoor heb gekozen zal ik het dan maar voor de duidelijkheid nog een keer aangeven.

Reden switch qua opstel kuur:
Bij korte kuren (zoals in post 1) is het de bedoeling dat zodra jij deze kuur achter de rug hebt (incl. nakuur), gelijk opnieuw start met een nieuwe kuur volgens dit principe. Dus 43 dagen (kuur 21 + rest nakuur) kuur, gevolgd door 43 dagen totaal off, gevolgd door nieuwe kuur van totaal (incl. nakuur) van 43 dagen, etc etc etc.

Daarbij is ook nog het feit (zie mijn eigen voorstel post 1) , dat je verschillende middelen nodig hebt om je kuur samen te stellen (denk bijv aan aanschaf epherine + clenbuterol als anti cortisol middelen). Doordat je dan vaak achter elkaar aan het kuren bent + aanschaf verschillende middelen; schat ik zo dat dit mij meer geld gaat kosten wat ik op dit moment helaas niet te besteden heb aan aas.

Ik verwacht dat wanneer je kuurt 2x in het jaar (wat ik zelf wil), je qua kosten lager uit komt. In ieder geval op een niveau wat mijn vrouw wel nog okay gaat vinden:D:o

Wat ook mee speelt is de feedback die ik van verschillende members heb gekregen: "het haalt niks uit op zo'n korte periode of je moet maar 2 /3 kg winst voor ogen houden en na je off periode opnieuw met zo'n kuur starten". Dit is in tegenstrijd met mijn bedoeling van mijn nieuwe kuur.

Doel voor mijn komende kuur:
Ik wil namelijk een kuur doen waarbij ik met name mijn vet% lager ga krijgen, maar daarnaast ook hopelijk paar kg massa winst weet te behalen. Waardoor ik later evt. een bulk kuur kan doen.

Ik hoop dat door deze post het nu wel helder & duidelijk is geworden.
anders hoor ik het wel.

Gr

Het heeft even geduurd maar ik kom met een nieuw voorstel wat em naar alle waarschijnlijkheid gaat worden:D. Heb het al overlegd met een member hier (thanks bro!). Ben daarnaast ook benieuwd naar jullie meningen.

Komt ie dan:

Week 1 t/m 12 > Test-e 500 MG EW
Week 1 t/m 10> Tren-e 400 mg EW
Week 1 t/m 4 > Winny 40 mg ED
Week 5 t/m 12 T3 (opbouwend en afbouwend principe. Ik start met 25 mcg, en om de 3 dagen verhoog ik totdat ik op 100 mcg ED uitkom.In week 11 ga ik afbouwen en dit houd ik in week 12 aan op 25 mcg ED).
Week 3 t/m 12> 500 iu HCG EW

Nakuur:
Week 13> Nolvadex 40 mg ED
Week 14> t/m 15> Nolvadex 20 mg ED.

Ook houd ik Arimidex bij de hand mocht ik last krijgen van gevoelige tepels of veel vocht vast houden.

Daarbij heb ik eindelijk een weegschaal aangeschaft en me vanmiddag gewogen. Het verbaasde me; ik kwam op 97,5/98 kg uit. Dit betekend naar alle waarschijnlijkheid dat ik op nuchtere maag 's ochtends op 95,5 kg uit kom:cool: . Wat mij absoluut niet tegen valt.Mijn vet% is 14/15 schat ik zo. Het zit met name op mijn onderrug.
Ben benieuwd wat bovenstaande kuur mij gaat brengen.

Ik denk dat wanneer ik start met bovenstaande kuur , mijn huidig dieet aanhoud. Kijk wat er gebeurd , en dan ga ik stap voor stap terug in carbs naar mijn onderhoudsniveau.
Ik wil mijn vet% verlagen en daarnaast hopelijk paar kg massa te winnen.
We shall see.

Let's discuss.

Laatst bewerkt:
Zodra ik met bovenstaande kuur (post 48 ) start , dan denk ik ook aan supplementatie met de volgende middelen:

- taurine
- een multivitamine

- evt. zink? (is dit ook niet nodig met gebruik van T3? iemand info over?

Je kuur ziet er nu veel beter uit.
Ik heb geen op of aanmerking, een goed doordachte kuur moet ik zeggen.
Mischien ook leuk om je voedings patroon te posten, kunnen we ook feedback opgeven.
Met de juiste dieet, en ok wat cardio moet je zeker wat % eraf, en wat kg derbij. Gaat zeker lukken.
Btw voeg wat eiwitten aan je suplementlijstje.
suc6 ermee

enerzijds vind ik het jammer dat je die theorie van korte kuren niet gaat uitvoeren.
Het is zeker een goed onderbouwde theorie en er zitten zeer aannemelijke dingen tussen.
Ik had graag je log gevolgd, maar ik snap dat je nu qua winstoogmerk het zekere voor het onzekere gaat nemen. Suc6 iig.

je kuur eindigd in w 12 en je nakuur start ook in die week...?foutje hoop ik:Dgoeie keus kwa kuur trouwens

Het heeft even geduurd maar ik kom met een nieuw voorstel wat em naar alle waarschijnlijkheid gaat worden:D. Heb het al overlegd met een member hier (thanks bro!). Ben daarnaast ook benieuwd naar jullie meningen.

Komt ie dan:

Week 5 t/m 12 T3 (opbouwend en afbouwend principe. Ik start met 25 mcg, en om de 3 dagen verhoog ik totdat ik op 100 mcg ED uitkom.In week 11 ga ik afbouwen en dit houd ik in week 12 aan op 25 mcg ED).
Week 5 t/m 12> 500 iu HCG EW

Nakuur:
Week 12> Nolvadex 40 mg ED
Week 13> t/m 15> Nolvadex 20 mg ED.

Ook houd ik Arimidex bij de hand mocht ik last krijgen van gevoelige tepels of veel vocht vast houden.

Daarbij heb ik eindelijk een weegschaal aangeschaft en me vanmiddag gewogen. Het verbaasde me; ik kwam op 97,5/98 kg uit. Dit betekend naar alle waarschijnlijkheid dat ik op nuchtere maag 's ochtends op 95,5 kg uit kom:cool: . Wat mij absoluut niet tegen valt.Mijn vet% is 14/15 schat ik zo. Het zit met name op mijn onderrug.
Ben benieuwd wat bovenstaande kuur mij gaat brengen.

Ik denk dat wanneer ik start met bovenstaande kuur , mijn huidig dieet aanhoud. Kijk wat er gebeurd , en dan ga ik stap voor stap terug in carbs naar mijn onderhoudsniveau.
Ik wil mijn vet% verlagen en daarnaast hopelijk paar kg massa te winnen.
We shall see.

Let's discuss.

Ben blij dat je hebt (ingezien) dat bovenstaand beter bij je wensen past als je startpost.

In een Massa kuur gebruik je geen Clen en ephedrine, dat zorgt voor gestreste spieren die dan echt minder groeien.

De hoeveelheden die je aangaf te gebruiken in je startpost zag ik ook niet zitten voor 1 week tren A á 37.5mg p/d en de T prop. 3 weken

Om te cutten was het het proberen waard.

nakuur start je in week 14 he ;)

Je kuur ziet er nu veel beter uit.
Ik heb geen op of aanmerking, een goed doordachte kuur moet ik zeggen.
Mischien ook leuk om je voedings patroon te posten, kunnen we ook feedback opgeven.
Met de juiste dieet, en ok wat cardio moet je zeker wat % eraf, en wat kg derbij. Gaat zeker lukken.
Btw voeg wat eiwitten aan je suplementlijstje.
suc6 ermee

Bedankt voor je reactie!
Fijn dat jullie ook naar mijn voedingspatroon willen kijken. Ik zal zometeen mijn huidig dieet posten (wat eigenlijk niet verschilt hoe ik at tijdens mijn afgelopen kuur). Voor de duidelijkheid zal ik het zometeen posten.
Dan moet ik nog even mijn onderhoud berekenen + nieuw dieet opstellen waar ik naar toe wil werken gedurende de kuur.
Maar wellicht word ik door gebruik van T3 al voldoende droog met huidige kuur. Maargoed let's discuss :D

zoals je in dieet gaat zien> ik gebruik al eiwitten. zal zo de volledige plaatje neer zetten van huidige situatie

enerzijds vind ik het jammer dat je die theorie van korte kuren niet gaat uitvoeren.
Het is zeker een goed onderbouwde theorie en er zitten zeer aannemelijke dingen tussen.
Ik had graag je log gevolgd, maar ik snap dat je nu qua winstoogmerk het zekere voor het onzekere gaat nemen. Suc6 iig.

Ja, ik snap je reactie. Ik vind het van 1 kant ook wel jammer, en ik denk nog steeds wel dat het ook een effectieve manier van kuren kan zijn. Enkel als je het cycle + rust blijft herhalen achterelkaar.

Maargoed, ik wil op safe spelen en voor een kuur gaan waarbij ik zeker resultaat ga halen wat ik wil > droger worden + massa behoud (evt. winst). we shall see!

Ik zal zowieso loggen; dus volgen + feedback kan altijd (graag zelfs :D)!
thanks voor suc6

je kuur eindigd in w 12 en je nakuur start ook in die week...?foutje hoop ik:Dgoeie keus kwa kuur trouwens

Ben blij dat je hebt (ingezien) dat bovenstaand beter bij je wensen past als je startpost.

In een Massa kuur gebruik je geen Clen en ephedrine, dat zorgt voor gestreste spieren die dan echt minder groeien.

De hoeveelheden die je aangaf te gebruiken in je startpost zag ik ook niet zitten voor 1 week tren A á 37.5mg p/d en de T prop. 3 weken

Om te cutten was het het proberen waard.

nakuur start je in week 14 he ;)

He!

Thanks voor feedback over de nakuur. Was inderdaad een foutje. Ik heb het nu aangepast! In week 13 een hogere dosis nolva , en dan week 14 en 15 op 20 mg ed.

@Porterhouse> ik ben inderdaad aan het twijfelen gegaan. Met huidige kuur (tren-e + test-e + winny+ T3) wil ik ook gaan cutten en massabehoud hebben (liefst beetje massawinst, wie niet he:p).
Thanks voor je feedback!

:cool:

Laatst bewerkt:
Ik lees nu pas het het topic en moet zeggen dat de korte kuren die jij het het Ebook hebt overgenomen een veel gebruikte kuur is hoor.
Volgens mij heeft drycure hier ook ervaring mee.
Doel van deze kuur is snel erin en snel eruit.
Verwacht ook geen grote gains hiermee, da's duidelijk ivm een langere test en tren kuur. Maar omdat je er ook sneller " uit bent" zo je na een korte tijd deze kuur kunnen herhalen en dat is wat L Rea ook deed.
Ikzelf heb persoonlijk geen ervaring met zijn methode, maar wil het na mijn wedstrijd wel toepassen.
1, omdat je lichaam in een korte tijd (wedstrijd jongens weten dit) snel massa aan kunt zetten.
2, omdat ik op deze manier er optimaal van kan profiteren.
Als je aan side injects wilt gaan doen dan zou ik de test prop vervangen door test suspension.
Deze hebben een snellere halfwaarde tijd.
Tegen die tijd zal ik wel een logje bijhouden.

Ik lees nu pas het het topic en moet zeggen dat de korte kuren die jij het het Ebook hebt overgenomen een veel gebruikte kuur is hoor.
Volgens mij heeft drycure hier ook ervaring mee.
Doel van deze kuur is snel erin en snel eruit.
Verwacht ook geen grote gains hiermee, da's duidelijk ivm een langere test en tren kuur. Maar omdat je er ook sneller " uit bent" zo je na een korte tijd deze kuur kunnen herhalen en dat is wat L Rea ook deed.
Ikzelf heb persoonlijk geen ervaring met zijn methode, maar wil het na mijn wedstrijd wel toepassen.
1, omdat je lichaam in een korte tijd (wedstrijd jongens weten dit) snel massa aan kunt zetten.
2, omdat ik op deze manier er optimaal van kan profiteren.
Als je aan side injects wilt gaan doen dan zou ik de test prop vervangen door test suspension.
Deze hebben een snellere halfwaarde tijd.
Tegen die tijd zal ik wel een logje bijhouden.

He Ibo D.

bedankt voor je reactie.
Begrijp me goed, ik geloof ook in de korte kuur theorie! Enkel zoals je al aangeeft : verwacht er geen grote gains mee, dit komt pas door het vaak achter elkaar te herhalen.
Ik zie er nu zelf van af, voornamelijk uit financiele redenen. Kan mij nu niet permiteren om cycle na cycle te gaan doen.

Ben uiteraard wel benieuwd naar jouw ervaringen met die theorie > loggen aub;):D!

Gr

He Ibo D.

bedankt voor je reactie.
Begrijp me goed, ik geloof ook in de korte kuur theorie! Enkel zoals je al aangeeft : verwacht er geen grote gains mee, dit komt pas door het vaak achter elkaar te herhalen.
Ik zie er nu zelf van af, voornamelijk uit financiële redenen. Kan mij nu niet permitteren om cycle na cycle te gaan doen.

Ben uiteraard wel benieuwd naar jouw ervaringen met die theorie > loggen aub;):D!

Gr

Juist.

Update: Ik heb mijn gear binnen :rocker:! Party kan beginnen, alleen wil ik eerst mijn dieet op orde hebben en hierin een plan van aanpak hebben hoe ik het wil gaan aanpakken om zodoende mijn doel zo goed als het kan te behalen.

In deze post zal ik gegevens neer zetten. De post hierna zal ik uitleg geven hoe ik denk het te gaan doen waarbij jullie mij hopelijk van feedback willen voorzien. Dit om de post niet langdradig te maken en helder te houden.

ik ga dus voor deze kuur:
Week 3 t/m 12> 500 iu HCG EW

Nakuur:
Week 13> Nolvadex 40 mg ED
Week 14> t/m 15> Nolvadex 20 mg ED.

Mijn stat's > 95 kg op nuchtere maag met 15% vet.

Mijn huidig dieet wat ik al volg sinds nov 08 is bijgevoegd aan deze post.
Dit is een excell bestand> huidig dieet 08. (let hierin niet op de energieverbruik regulier en target. Het gaat om opsomming v.d. producten).

Doel van de kuur;
ik wil naar een lager vet%. Ik hoop rond de 8% uit te komen met daarbij massa behoud. Liefst nog massa winst. Dit heb ik liever dan wedstrijd droog en massa behoud.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dit dieet ga je dan ook gebruiken nu?

waarom pro80 en niet instant whey?

Mijn plan van aanpak qua dieet voorafgaand en tijdens de kuur.

Zoals jullie op de eerdere blz's van dit topic hebben gezien, heb ik veel gelezen in het boek Building perfect beast van L. Rea. Aangezien ik niet de korte kuur theorie ga toepassen, overweeg ik wel zijn manier van dieet (Nutrition Contest prep Hoofdstuk, blz. 165. Dan metname blz. 167) aan te houden als richtlijn.

Stats: 95 kg / 209 pounds - 15% vet. (lengte: 1.87)
mijn vet vrije massa is: 177,65 pounds.

BMR : 177,65 x 6,5 cal = 1154,72 cal (zonder iets te doen)

Ik heb een kantoorbaan, maar ik ga ervan uit dat ik gemiddeld actief ben (dagelijkse dingen) dus tel ik 500 cal. (300 cal voor couch patato en 750 cal voor very active person).
Daarnaast tel ik volgens richtlijnen van het boek 450 cal voor een gewichttraining (ligt tussen 300 cal en de 500 gezien intensiteit en lengte van de training).

Hierdoor kom ik uit op:
1157,72 bmr
500
450 +
-----
2104,72 cal.

Tijdens de kuur wil ik het volgende schema aanhouden als dieet. Ik maak een trap in cal gedurende 3 dagen van hoeveelheid cal wat toegestaan is.

Day 1:
1510 bmr (mijn vvm in pounds x 8,5 cal )
500
450 +
-----
2460 cal totaal voor dag 1.
Waarvan 60% carbs, 40% proteine, 10% vet

Day 2:
1332 bmr (mijn vvm x 7,5 cal)
500
450 +
-----
2282 cal totaal voor dag 2
waarvan 55 % carbs, 35% proteine, 10% vet

Day 3
heb ik al berekend. Dit is het laagste cal totaal wat ik mag hebben op een dag.
is totaal voor deze dag: 2104 cal.
waarvan 45% carbs, 45% proteine, 10% vet

Na day 3 start ik weer met day 1. Dit om te voorkomen dat mijn lichaam in starvation modus komt.
Minimale hoeveelheid proteine die ik moet nemen is mijn vvm X 1.818. In mijn geval is dit: 322,96 gr.
Echter omdat ik T3 zal gebruiken , stijgt mijn BMR met 125/200 % en zal ik dus mijn totaal cal per dag moeten aanpassen. Dit zal grotendeels betekenen dat ik mijn proteine zal verhogen (staat als richtlijn vermeld om te voorkomen dat je lean massa verliest).

Tijdens de kuur is het toch bekijken hoe en wat. De hierboven uitgerekende totale hoeveelheden cal's per dag en de bijhorende KEV waardes zijn niet absolute waardes! Verlies ik meer als 2-3 pounds per week, dan verhoog ik elke dag met 200 cal. En deze zal voornamelijk uit proteine komen.

Ik heb in de bovenstaande post mijn huidig dieet toegevoegd. Zoals jullie zien, eet ik daar 3753 cal totaal per dag. Waarvan 43% carb, 42% proteine, 15% vet.
In de toeloop naar de kuur toe wil ik het volgende toepassen:

ik wil nu per dag 250 cal (uit carbs) verminderen om zo te voorkomen dat ik veel spiermassa zal verliezen.
Dit zal zo uitkomen:
Week 1 dieet> day 1: 3753 cal totaal per dag. Day 2: 3503 cal p.d Day 3: 3253 cal p.d. Day 4 t/m 6 repeat. (zelfde aantal cal als net beschreven)

Week 2 dieet> Day 7: 3503 cal per dag. Day 8: 3253 cal p.d. Day 9: 3003 cal p.d. Day 10 t/12 repeat.
Week 3 dieet> Day 13 weer 250 lager = 3253 en dan etc.
Dit net zo lang aanhouden totdat ik bij het aantal cal uitkom van Day 1 van de calorie trap tijdens de kuur = 2460 cal p.d.
Vanaf dit punt hanteer ik de 3daagse trap die ik bovenaan in deze post heb geschreven voor tijdens de kuur en zal ik NIET verder verlagen.

Mijn vragen over mijn dieet voorafgaand aan de kuur en tijdens de kuur m.b.t. mijn eerder aangegeven doelen:

1- Wat vinden jullie van mijn voorstel qua dieet icm de geplande kuur?
Dit aangezien ik geen ervaring heb met cutten tijdens aas gebruik. Heb eigenlijk helemaal niet vaak gecut. Zeker rekeninghoudend met het doel wat ik heb: wel mijn vet% verlagen maar het hoeft niet wedstrijd droog. Ik ga eerder voor vet% verlagen naar zo'n 8% en ondertussen enkele kg massa proberen te winnen.

2. Vanaf welk moment zouden jullie de kuur laten starten.
Ik twijfel hier nogal over. Ookal ga ik in toeloop naar het laagste punt van het dieet , maar met 250 cal pd. geleidelijk omlaag. Ik wil niet teveel verliezen.
Ik zelf denk dat de schrijver (L. Rea) bedoelt dat je met de kuur pas start wanneer je in mijn geval op 2460 cal totaal uit komt (day 1 van de trap tijdens kuur).
Jullie eens? Graag feedback!

Gr,
2dominate

Ps. Dieet die ik zal opstellen nav waardes hierboven zal bestaan uit complexe carbs (zilvervliesrijst, havermout), proteine (eiwitpoeder, kip, witte vis), vet: olijfolie/lijnzaadolie.
Zuivel zal ik dan uit mijn dieet knikkeren.

Laatst bewerkt:
dit dieet ga je dan ook gebruiken nu?

waarom pro80 en niet instant whey?

Effe gedulde moeten hebben joh ;):)!

De pro80 eiwit van xxl > bestaat uit eiwitten die langzamer opgenomen worden dan de whey instant. Lijkt mij daarom betere eiwit ivm maaltijdvervanger.

De whey instant neem ik direct na het trainen.

Ik heb onder jouw post neer geschetst hoe ik denk mijn dieet te gaan samenstellen > aantal cal's per dag. en de bijhorende waardes van carbs, proteine en fats.

Ik zal een basis dieet in elkaar flatsen zodra ik weet of de members hier op het board zich kunnen vinden met mijn idee'en over hoe ik het dieet wil gaan aanpakken. MAW > heb liever eerst feedback over het gegeven wat ik in post 63 heb gemaakt.

Terug
Naar boven