MuscleMeat

Voorstellen/Hulpvraag

JB1992

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
97kg
Hallo!

Ik wou me ten eerste even voorstellen na een tijdje al te hebben meegelezen.
Ik ben nu 19 jaar, 1.84/85m lang en weeg 97 kilo (Veel vet helaas..)

Speel nu al iets van 10 jaar waterpolo, en doe er nu een klein jaar krachttraining erbij.

Nu zat ik er over na te denken om te beginnen met Cutten en het 5x5 programma op te pakken.

Alleen bij Cutten word gevraagd om VVM, hoe bereken/meet ik dat?
Ik wil ook een voedingsschema maken, maar ik eet gewoonweg te onregelmatig op dit moment om een huidig voedingsschema te kunnen maken.
Heeft iemand een oppervlakkig voedingsschema voor beginners? Dan kan ik die in de loop van de weken wel aanpassen.

Alvast bedankt :cool:

Je VVM bereken je d.m.v. een apparaatje wat je met je handen moet vasthouden. Dit is de simpele manier. De betere manier is een huidplooimeting. Hiervoor kun je het beste contact met je fysio opnemen.

Waarom eet je onregelmatig op het moment? Op welke vaste tijden kun je eten?

• Topic Starter Topic Starter
Je VVM bereken je d.m.v. een apparaatje wat je met je handen moet vasthouden. Dit is de simpele manier. De betere manier is een huidplooimeting. Hiervoor kun je het beste contact met je fysio opnemen.

Waarom eet je onregelmatig op het moment? Op welke vaste tijden kun je eten?

Prima, zal even bellen naar de fysio.

Onregelmatig eten vooral in de categorie van regelmatig junkfood etc.
Tijden zijn ook onregelmatig omdat mijn pa veel werkt s'avonds.

Nu kan ik met een rooster al wat makkelijker zelf regelmatiger eten, nu kan ik zelf ook wel koken en doen, maar ik weet echt niet wat voor gerechten nou "goed" zijn zeg maar.

Laatst bewerkt:
Ik heb even een klein schema'tje gejat en aangepast waar ik nu tijdelijk op wil gaan teren tot ik meer weet.

10:30 - Brinta en een Whey shake
12.00 - 4 volkoren boterhammen met boterhamworst/kaas
13:30 - 2 Volkoren boterhammen met kaas
15:00 - Liga/Sultana
17:00 - wat de pot schaft
21:30 - whey shake na het trainen meestal

Als jullie aanvullingen hebben, of meer info nodig hebben, ik hoor het graag!

Ik heb even een klein schema'tje gejat en aangepast waar ik nu tijdelijk op wil gaan teren tot ik meer weet.

12.00 - 4 volkoren boterhammen met boterhamworst/kaas
13:30 - 2 Volkoren boterhammen met kaas
15:00 - Liga/Sultana

Als jullie aanvullingen hebben, of meer info nodig hebben, ik hoor het graag!

Veel te weinig eiwitten, waar is je ontbijt? Kaas weg, te veel vet. Maak hier kip/kalkoenfilet van. Voor het slapen gaan magere kwark.

Goed, morgenochtend eerst kalkoenfilet halen dus, en ff wat magere kwark.
Ik sta laat op, die brinta met shake is mijn ontbijt, vandaar.

Hoe kan ik aan meer eiwitten komen? Eitjes koken en kanen?
Nog zo'n shake ertussen plakken?

Voor de rest drink ik nog regelmatig een glas water is dat goed?

Sorry voor de vele vragen, er staat hier zo ook zo gigantisch veel op het forum dat ik het spoor gewoon bijster raak van de overvloed aan informatie.

Ik wil nu eerst de voeding op lijn helpen zodat ik een uitgangspunt heb.

Ohja, alcohol, ik houd nog wel van een biertje in het weekend, is meestal 1 avond in de week, is dit heel slecht?

Goed, morgenochtend eerst kalkoenfilet halen dus, en ff wat magere kwark.
Ik sta laat op, die brinta met shake is mijn ontbijt, vandaar.

Hoe kan ik aan meer eiwitten komen? Eitjes koken en kanen?
Nog zo'n shake ertussen plakken?

Voor de rest drink ik nog regelmatig een glas water is dat goed?

Sorry voor de vele vragen, er staat hier zo ook zo gigantisch veel op het forum dat ik het spoor gewoon bijster raak van de overvloed aan informatie.

Ik wil nu eerst de voeding op lijn helpen zodat ik een uitgangspunt heb.

Ohja, alcohol, ik houd nog wel van een biertje in het weekend, is meestal 1 avond in de week, is dit heel slecht?

Niet te veel shakes gebruiken als redmiddel. Beter kun je inderdaad om bv 15.00 3 eitjes bakken. Kalkoenfilet op je brood doen zorgt ook al voor wat eiwitten. Water maakt niets uit, als je maar van frisdrank afblijft!

Alcohol is niet goed, maar ikzelf doe het ook gewoon. Als je je de rest van de dagen aan het schema houden mag je jezelf wel belonen.

12.00 - 4 volkoren boterhammen met boterhamworst/kalkoenfilet
13:30 - 2 Volkoren boterhammen met kalkoenfilet
15:00 - 3 eitjes bakken/koken
Voor het slapen : magere kwark

Dan ga ik de komende tijd eerst dat aanhouden!
En als ik dan meer weet ga bezig met dat Cutten!
Bedankt voor je geduld en hulp, ik las al iets over karma oid, ik zal eens kijken hoe ik je dat kan geven

hallo,

Ik train al even maar kan natuurlijk alle informatie gebruiken.

ik heb eerst whey protein gehad maar nu werd mij voorgesteld om isopreme te gebruiken. scheelt dit veel?

ik heb daarnaast ook nooit eerder creatine gebruikt. is het verstandig om dit er ook nog naast te gebruiken?

qua voeding eet ik 's morgens 500gr. kwark en rond de middag 4 boterhammen met kipfilet. 's avonds gewoon avond eten (probeer niet te vet) en na het trainen nog 500 gr. kwark en een shake. heeft iemand nog tips voor mijn voeding?

grtz,

sander

@Sander0708

Kwark mag je 'sochtends best vervangen voor brinta/havermout met een stuk fruit. Probeer tussen je ontbijt en lunch nog een stuk fruit te nemen en tussen lunch en avondeten een handje met noten voor goede vetten. Neem verder uiteraard de stickies door, daar staat eigenlijk alles in wat je moet weten. Probeer aan de hand hiervan een voedingsschema te maken, want volgens mij eet je te weinig. Indien dit niet zo is, excuses. Anders kun je altijd je voedingsschema posten, dan krijg je vanzelf de verbeterpunten te horen.

Nooit kwark sochtends, trage eiwitten zijn slecht in de ochtend. Verder veel meer eten.

oke bedankt voor de info!

ik schommel zelf heel veel met mijn gewicht en dacht zelf al dat ik iets te weinig at maar wilde ook gelijk droger worden. kan ik dan beter gewoon aan de bruine boterhammen met kipfilet blijven 's middags en de rest zo houden of passen jullie je schema's ook extra aan?

oke bedankt voor de info!

ik schommel zelf heel veel met mijn gewicht en dacht zelf al dat ik iets te weinig at maar wilde ook gelijk droger worden. kan ik dan beter gewoon aan de bruine boterhammen met kipfilet blijven 's middags en de rest zo houden of passen jullie je schema's ook extra aan?

Niet hoger in vetten gaan, je bent niet heel licht. Zelf eet ik wel meer vet, dirty bulken.

Mijn excuses voor de kick van mijn eigen topic, maar ik zit weer even met een hulpvraag.
Trainen gaat nu wel lekker, begin te merken dat er een duidelijke krachttoename is, alsmede spiergroei is ook wel bezig.

Nu heb ik zo'n tang om vetpercentage te meten, alleen heb ik nu 2-3 metingen gedaan, ik kom uit op zo ongeveer 23% maar voor mijn gevoel zit ik hoger.
Ik weeg op het moment zo'n 93kg ipv 97.
Is er ergens een foto van iemand met zo ongeveer dezelfde stats? Ter vergelijking?

Hm, dat klopt zo ongeveer wel. Zit ik toch nog redelijk juist.
Hartstikke bedankt!

Terug
Naar boven