Fitness Seller

Vorige maand 1 telefoon besteld, twee gekregen voor de prijs van 1. Wat te doen?

Achter dat bedrijf zitten ook personen.
Misschien wordt er nu wel een persoon ontslagen omdat die per ongeluk twee pakketjes heeft verstuurd die niet terug komen. Kan die persoon door jou schuld zijn hypotheek niet meer betalen, moet die naar de voedselbank en krijgen zijn kindjes bij sinterklaas geen nieuwe playstation.
Moet die zijn werk maar goed doen.

Juist, welke idioot verstuurt er nou per ongeluk een telefoon teveel.

Waarschijnlijk geautomatiseerd systeem, order plaatsen is verzend order in orde maken, halen ze de order eruit maar de verzend order in het magazijn niet dan wordt hij verstuurd.

Als puntje bij paaltje komt is en blijft het hun fout, komen ze er achter dat krijg je de keuze, terug sturen of je krijgt een 2e rekening.
Je kan er eigenlijk vanuit gaat dat als je binnen 1 of 2 maanden niets meer hoort ze er verder ook niet meer achter aan gaan.

Achter dat bedrijf zitten ook personen. Misschien wordt er nu wel een persoon ontslagen omdat die per ongeluk twee pakketjes heeft verstuurd die niet terug komen. Kan die persoon door jou schuld zijn hypotheek niet meer betalen, moet die naar de voedselbank en krijgen zijn kindjes bij sinterklaas geen nieuwe playstation.
:roflol: Nou en man, is toch zijn eigen schuld
tongue1.gif

Heb ooit eens een gratis 2e pot whey ontvangen :D free gains

Waarschijnlijk geautomatiseerd systeem, order plaatsen is verzend order in orde maken, halen ze de order eruit maar de verzend order in het magazijn niet dan wordt hij verstuurd.

Als puntje bij paaltje komt is en blijft het hun fout, komen ze er achter dat krijg je de keuze, terug sturen of je krijgt een 2e rekening.
Je kan er eigenlijk vanuit gaat dat als je binnen 1 of 2 maanden niets meer hoort ze er verder ook niet meer achter aan gaan.

Als jij gewoon doet alsof je neus bloedt hebben ze toch geen poot om op te staan lijkt mij?

Lekker laten staan hoor je niks binnen 1-2mnd dan mooi verkopen.

Gewoon teruggeven, dat is wel zo fatsoenlijk.

Gewoon teruggeven, dat is wel zo fatsoenlijk.

Als de hele wereld zo eerlijk zou zijn bestonden we niet eens. Kijk eens naar de Nederlandse staat. Al jaren roepen ze crisis. Maar volgends Duits onderzoek zijn we het op 3 na rijkste land (Volgens het nieuws van vandaag) De staat is ook niet eerlijk naar de burger toe. Dusss lekker die phone houden en weer een paar meijer in je zak douwe met de verkoop ervan :)

Als de hele wereld zo eerlijk zou zijn bestonden we niet eens. Kijk eens naar de Nederlandse staat. Al jaren roepen ze crisis. Maar volgends Duits onderzoek zijn we het op 3 na rijkste land (Volgens het nieuws van vandaag) De staat is ook niet eerlijk naar de burger toe. Dusss lekker die phone houden en weer een paar meijer in je zak douwe met de verkoop ervan :)

''De ranglijst van Allianz is gebaseerd op het netto vermogen per inwoner. Voor Nederlanders bedroeg dat in 2013 gemiddeld 71.430 euro, 3,8 procent meer dan in het voorgaande jaar.''

Wel opletten he :o

http://www.telegraaf.nl/overgeld/vermogen/23114565/___Nederland_op_drie_na_rijkste_land___.html

Burgerlijk Wetboek 7, titel 1, afdeling 1, artikel 7, eerste lid:

1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

Kortom: Terug geven. ;)

Maar wel op hun kosten:

3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1 en 2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.

Hier is geen sprake van, zit in de richting van koop op proef. Bovendien lees je de "om niet" als gratis.

Zal eerder in de hoek van 6:210 lid 1 liggen; onverschuldigde betaling lijkt mij. Verzender kan dan gewoon van de ontvanger een geldbedrag eisen voor het in ontvangst nemen van het goed.

Hier is geen sprake van, zit in de richting van koop op proef. Bovendien lees je de "om niet" als gratis.

Zal eerder in de hoek van 6:210 lid 1 liggen; onverschuldigde betaling lijkt mij. Verzender kan dan gewoon van de ontvanger een geldbedrag eisen voor het in ontvangst nemen van het goed.

Ik weet dat "om niet" gratis betekend. Het gaat me juist om het "redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen". Dat kan hij dus niet redelijkerwijze aannemen aangezien de zending duidelijk een fout is. Hij heeft het dubbele ontvangen van wat hij wél heeft besteld. Niets wijst er op dat hij word bewogen tot de koop van het tweede toestel.

Ons pap die is nu eindelijk eens overgestapt op een smartphone haha Hij had er 1 besteld een Galaxy 4, gewoon prepaid in een internetwinkel. Komt die bezorger aan de deur met twee pakketjes, en er is ook voor twee pakketjes dus getekend. Hij ligt nu een maandje ongeveer nog netjes in de doos. Gaan ze hier achter komen? Ja dat lijkt me DENK ik wel logisch. Maar weet iemand misschien of het mogelijk is je hieronder uit te lullen? Greetz!

Ik heb dit ook gehad bij vodafone. Heb gewoon me bek gehouden en nooit meer wat van gehoord. Is inmiddels 4 jaar geleden ofzo.

Ze hebben geen poot om op te staan hoor. Als jij die phone gewoon terug stuurt zodra ze er om vragen.

Laat hem even 3 maanden in de verpakking liggen desnoods.

---------- Toegevoegd om 15:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

Heb een jaar of 2 geleden een bestelling gedaan bij bodyenfitshop. Dag later 2 pakketjes gekregen met 2x dezelfde bestelling. Nooit meer wat van gehoord.

Reported!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ze hebben geen poot om op te staan hoor. Als jij die phone gewoon terug stuurt zodra ze er om vragen.

Laat hem even 3 maanden in de verpakking liggen desnoods.

---------- Toegevoegd om 15:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

Reported!

Ze hebben wel een poot om op te staan, ze kunnen die telefoon gewoon in rekening brengen of terugvorderen.

Als je hem gewoon opstuurt is er uiteraard niets aan de hand, daarin ben ik van mening dat als je hem 2/3 maanden bewaard hebt en niets gehoord hebt de kans klein is dat ze er nog achteraan gaan.

Zover ik weet en ook door meerdere mensen in dit topic verteld is dat bedrijven 9/10x er niet achteraan gaan.
Bij de meeste dingen is het duurder hem terug te laten sturen en de hele administratieve rommel duurder dan het ding zelf. Natuurlijk kan het ook zijn dat het bedrijf er pas na 3 maanden achter komt (inventarisatie) en dit niet makkelijk kunnen terug vinden en het gewoon afschrijven (En dit doen genoeg bedrijven, afschrijven is goedkoper dan uitzoeken).

• Topic Starter Topic Starter
thanks voor alle reactie's.

Yes, MIJN vader ;) die had het al iets over 3 maanden.

Ik heb in een grote bekende online computerwinkel gewerkt en daar werd elke week op zaterdag het hele magazijn gescant op verdwenen producten. Hier gingen ze er ook niet echt achteraan, behalve dat er een periode is geweest dat er in 2 maanden tijd voor 20k aan spullen verdwenen was.

Die gast pickte een bestelling die hij zelf had geplaatst (usb stickje of whatever) en deed er vervolgens een paar extra SSD's bij. Pakte zijn pakje zelf in, en zette het bij de rest van de pakketten die verstuurd werden

Terug
Naar boven