AndroidHealthClinic

Vraag in verband met "batch cooking"

JackPcRipper

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
74kg
Nieuw hier op dit forum. Al veel (in)gelezen en enorm goede voedingsadviezen/traingstips gevonden. Als duursporter (hardlopen/wielrennen) is dit forum zelfs leerrijker dan de specifieke fiets- en (hard)loopfora wat betreft kracht, cardio en voeding.

Maar nu naar de essentie: ik zou graag binnenkort mijn voeding wat willen verfijnen. Dit wil zeggen: kcals tellen en de verdeling vetten/koolhydraten/eiwiten respecteren (onderhoudsniveau). Ik lees hier af en toe dat er bb'ers zijn die in grote hoeveelheden koken. Dit spreekt me omwille van mijn drukke agenda erg aan. Mijn vraag als absolute "batch cooking-leek" is dan ook hoe dit net in zijn werk gaat. Ik versta dat je een grote hoeveelheid eten kookt maar wat gebeurt er daarna? Vriezen jullie het eten dan in of bewaren jullie het gewoon in de frigo? Hoe zit het met houdbaarheid? Zijn er dingen waar je bij batch cooking op moet letten? Hoe ontdooien jullie het voedsel (gewoon uitleggen, microgolfoven/magnetron...)

Graag laat ik me voeden met jullie tips om binnenkort mezelf beter te voeden!

ik bak t vlees altijd voor 4-5 dagen ofzo op zondag avond, het is in de koelkast nog prima goed tot vrijdag en in t weekend heb ik tijd zat om wat te koken, dingen als rijst en veggies hebben vaak minder aandacht nodig, gewoon pannetje water/stoommandje en alles erin mikken en 10 minuten later terug komen dit kan zelfs tijdens een douche, ik kook rijst vaak maar voor 2-dagen omdat het snel droog word(vlees vaak ook maar sausje helpt een boel!)

bij t opwarmen gooi ik het vaak in de magnetron heb op t werk niet veel keuze, in van die magnetronbakjes blijft t toch wat lekkerder

pancakeeee'ssss (L)

Terug
Naar boven