MuscleMeat

Vraag over liggen na deadliften en squats

RobbyBeat

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m88
Massa
107kg
Vetpercentage
14%
Vandaag werd ik aangesproken door een wat oudere man die mij wilde waarschuwen dat het ontzettend slecht is om voor het deadliften plat te liggen. Ik ga vaak even liggen om mijn rugspieren te ontspannen na een deadlift set en ook vaak na een squat set. Is het inderdaad slecht voor je om dit te doen? Alvast bedankt!

Robby

moraal vn het verhaal: niet luisteren naar oude mannen.:mad:

Ná de tijd zal niet uitmaken... Voor de tijd zou misschien een kern van waarheid in kunnen zitten omdat je natuurlijk wel heel tight moet zijn tijdens de oefeningen. Zou voor de tijd iig geen moeite doen je spieren zoveel mogelijk te laten ontspannen.

ik word altijd gek van de pomp in me onderrug eve 1 minuut liggen werkt perfect ....

In elke gym loopt wel een oud mannetje dat fabeltjes/onzin verspreidt.

Gewoon negeren.

ff uithangen in het pulluprek wil ook wel eens helpen.

Vandaag werd ik aangesproken door een wat oudere man die mij wilde waarschuwen dat het ontzettend slecht is om voor het deadliften plat te liggen. Ik ga vaak even liggen om mijn rugspieren te ontspannen na een deadlift set en ook vaak na een squat set. Is het inderdaad slecht voor je om dit te doen? Alvast bedankt!

Robby
?

hoeveel is zijn dead?

gouden regel als ze geen 250+ deadliften ---niet naar luisteren;)

• Topic Starter Topic Starter
?

hoeveel is zijn dead?

gouden regel als ze geen 250+ deadliften ---niet naar luisteren;)

Waarschijnlijk onder de 50...Hij adviseerde mij ook om een lager gewicht te nemen, zo max 80kg (ik was 145kg aan het deadliften...) omdat ik nog te jong zou zijn voor zulk zwaar gewicht.

Maargoed ik schrok even van dat plat liggen waar hij het over had. Maar goed dat ik jullie meer vertrouw dan zo'n vies oud mannetje :D.

Die pomp in mijn onderrug is gewoon heel erg na een deadlift rep en dan ga ik even 15 seconden liggen.

Robby

Niet slecht, maar je verminderd wel de bloedtoevoer naar de benen wat een slechtere prestatie op kan leveren. Vooral als je je voeten op een verhoging he liggen.

Niet slecht, maar je verminderd wel de bloedtoevoer naar de benen wat een slechtere prestatie op kan leveren. Vooral als je je voeten op een verhoging he liggen.

Dus op een schuin bankje gaan liggen is no problemo?

Waarschijnlijk onder de 50...Hij adviseerde mij ook om een lager gewicht te nemen, zo max 80kg (ik was 145kg aan het deadliften...) omdat ik nog te jong zou zijn voor zulk zwaar gewicht.

Maargoed ik schrok even van dat plat liggen waar hij het over had. Maar goed dat ik jullie meer vertrouw dan zo'n vies oud mannetje :D.

Die pomp in mijn onderrug is gewoon heel erg na een deadlift rep en dan ga ik even 15 seconden liggen.

ik begrijp niet dat je pomp zo groot kan zijn dat je niet kunt blijven staan
ik zou voorstellen om lichtjes te gaan stretchen na een setje

daar zul je veel meer aan hebben

en je bent 19

dus ga zo zwaar je wilt of kan ;)

Laatst bewerkt:
ik begrijp niet dat je pomp zo groot kan zijn dat je niet kunt blijven staan
ik zou voorstellen om lichtjes te gaan stretchen na een setje

daar zul je veel meer aan hebben

en je bent 19

dus ga zo zwaar je wilt of kan ;)

Ik zeg ook niet dat ik niet kan blijven staan, integendeel. Het voelt gewoon niet lekker en als ik niet even ga liggen op een bankje heb ik veel minder kracht bij een volgende set! Misschien ligt het wel aan mijn rug? :p

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en wil graag reageren .
Heb zelf zo n 20 jaar ervaring met krachtsport(vallen en opstaan) Nu weer 3 maanden bezig na een pauze van 3 jaar. Ik heb geleerd dat je heel goed kan stretchen tijdens de rusttussen deadliften.
Men gaat dan op de buik liggen en drukt zeer langzaam het bovenlichaam omhoog, zoals bij de push-up. Maar nu met de heup en bovenbenen op de grond. Even 4 tellen vasthouden met de armen gestrekt en daarna langzaan zakken, nu 4 tellen plat lijven liggen. Dit 8 x herhalen en de zachte delen van het ruggewervel zijn weer op de plaats geduwd zodat eventuele zenuw-knelling kan voorkomen. Ook zijn de rugspieren lekker kort en strak opgepompt zodat er extra steun is voor het zware werk. De buikspieren zijn een beetje opgrekt en moeten extra aangespannen worden tijdens het vastzetten van de romp(core) tijdens de deadlift. Mischien iets om te proberen. Ik heb het van een deadliftende fysiotherapeut. Kan geen kwaad lijkt mij.

Heb zelf zo n 20 jaar ervaring met krachtsport(vallen en opstaan) Nu weer 3 maanden bezig na een pauze van 3 jaar. Ik heb geleerd dat je heel goed kan stretchen tijdens de rusttussen deadliften.
Men gaat dan op de buik liggen en drukt zeer langzaam het bovenlichaam omhoog, zoals bij de push-up. Maar nu met de heup en bovenbenen op de grond. Even 4 tellen vasthouden met de armen gestrekt en daarna langzaan zakken, nu 4 tellen plat lijven liggen. Dit 8 x herhalen en de zachte delen van het ruggewervel zijn weer op de plaats geduwd zodat eventuele zenuw-knelling kan voorkomen. Ook zijn de rugspieren lekker kort en strak opgepompt zodat er extra steun is voor het zware werk. De buikspieren zijn een beetje opgrekt en moeten extra aangespannen worden tijdens het vastzetten van de romp(core) tijdens de deadlift. Mischien iets om te proberen. Ik heb het van een deadliftende fysiotherapeut. Kan geen kwaad lijkt mij.

Kijk, dit is nu eens een mooie 1ste post!

Welcome ;)

Goeie tip inderdaad.. Zeker het proberen waard

Welkom! En ik zal je advies opvolgen en is gaan uitproberen! Misschien werkt het inderdaad die pomp tegen.

Dit is inderdaad een hele goede eerste post! Dat belooft wat.

Terug
Naar boven