Born Twitchy
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 274
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met een mooi woord ook wel Spinal Decompression genoemd:
Voor een lekker gevoel

dan strek je je buikspieren en druk je je wervels samen?Hallo, ik ben nieuw op dit forum en wil graag reageren .
Heb zelf zo n 20 jaar ervaring met krachtsport(vallen en opstaan) Nu weer 3 maanden bezig na een pauze van 3 jaar. Ik heb geleerd dat je heel goed kan stretchen tijdens de rusttussen deadliften.
Men gaat dan op de buik liggen en drukt zeer langzaam het bovenlichaam omhoog, zoals bij de push-up. Maar nu met de heup en bovenbenen op de grond. Even 4 tellen vasthouden met de armen gestrekt en daarna langzaan zakken, nu 4 tellen plat lijven liggen. Dit 8 x herhalen en de zachte delen van het ruggewervel zijn weer op de plaats geduwd zodat eventuele zenuw-knelling kan voorkomen. Ook zijn de rugspieren lekker kort en strak opgepompt zodat er extra steun is voor het zware werk. De buikspieren zijn een beetje opgrekt en moeten extra aangespannen worden tijdens het vastzetten van de romp(core) tijdens de deadlift. Mischien iets om te proberen. Ik heb het van een deadliftende fysiotherapeut. Kan geen kwaad lijkt mij.
Stretchen tussen de sets of voor de sets verminderd toch juist de spanning die je nodig hebt om zwaar te kunnen trainen. Ik heb laatst nog een onderzoek gezien dat stretchen voor de training nadelig is omdat je spieren minder strak staan. Dit geldt dan ook voor tussen de sets lijkt mij.
Ik zal het es opzoeken.
Tnx! Ik dacht alStatisch rekken verminderd inderdaad de maximaalkracht.