AndroidHealthClinic

Vraag veiligheid wifi netwerk

Moraalridder

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
2.963
Op mijn werk (jeugdzorg) gebruiken medewerkers en cliënten hetzelfde netwerk. Is het hierdoor mogelijk dat een cliënt wachtwoorden e.d. kan zien?

Cliënten zouden op deze manier namelijk toegang kunnen krijgen tot het ECD van anderen, wat een enorme breuk in privacy is.

Tips zijn welkom

Op mijn werk (jeugdzorg) gebruiken medewerkers en cliënten hetzelfde netwerk. Is het hierdoor mogelijk dat een cliënt wachtwoorden e.d. kan zien?

Cliënten zouden op deze manier namelijk toegang kunnen krijgen tot het ECD van anderen, wat een enorme breuk in privacy is.

Tips zijn welkom
Ja dat is mogelijk als je op één netwerk zit. Beetje amateuristisch ook om cliënten en medewerkers op één netwerk te zetten. Zo wie zo lijkt me een gesloten netwerk voor personeel een must

Jep. Wat anoniminiwilly zei.

Tips zijn welkom
Dat hoort absoluut niet op hetzelfde netwerk thuis. Wachtwoorden horen echter niet zichtbaar te zijn; die horen versleuteld verstuurd te worden. Neemt niet weg dat op hetzelfde netwerk zitten beveiligingsrisico's met zich meebrengt die je niet wilt lopen.

Terug
Naar boven