MuscleMeat

Vraagje over eiwitten.

Fedra

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
17%
Hey,

Ik ben 19 jaar en beginneling in het power trainen. Ik doe het nu ruim 2jaar, maar ben recentelijk begonnen met eiwitten shakes en binnenkort creatine.

Ik ben fulltime student en heb geen tijd om overdag te gaan trainen, dus doe ik het savonds. Gemiddeld genomen van half 10 tot 11.

Wanneer zoude de beste momenten zijn voor mij om mijn eiwitten te nemen? Normaal train ik 3-4 keer per week.

Ik weeg momenteel 86kg, ben 1.85 groot en heb 11% vet. Ik wil misschien dus ook wat vet verliezen. Zou het helpen om bijvoorbeeld in plaats van 's middags botterhammen naar school mee te nemen, gewoon een shake drinken? Deze vullen ook vrij goed.

Sorry voor de misschien amateuristische vragen, toch bedankt voor jullie aandacht en tijd.

Grtz

Smorgens en voor de training

Hey,

Ik ben 19 jaar en beginneling in het power trainen. Ik doe het nu ruim 2jaar, maar ben recentelijk begonnen met eiwitten shakes en binnenkort creatine.

Ik ben fulltime student en heb geen tijd om overdag te gaan trainen, dus doe ik het savonds. Gemiddeld genomen van half 10 tot 11.

Wanneer zoude de beste momenten zijn voor mij om mijn eiwitten te nemen? Normaal train ik 3-4 keer per week.

Ik weeg momenteel 86kg, ben 1.85 groot en heb 11% vet. Ik wil misschien dus ook wat vet verliezen. Zou het helpen om bijvoorbeeld in plaats van 's middags botterhammen naar school mee te nemen, gewoon een shake drinken? Deze vullen ook vrij goed.

Sorry voor de misschien amateuristische vragen, toch bedankt voor jullie aandacht en tijd.

Grtz

nee, het is een toevoeging op je voeding, geen vervanger voor.

uiteraard als het een keer echt niet anders kan, kun je snel een shake nemen als je even geen normale voeding voorhanden hebt, maar beste is gewoon eiwitshakes naast je gewone voeding te nemen.

en dan zoals feyoso zegt; smorgens bij t ontbijt en voor of direct na de training

voor training ivm opnametijd..
Kan het niet voor training dan indd direct na de training

Direct na training geen eiwitten, lichaam heeft dan carbs nodig zoals dextrose, wms etc. Wel kan je dat toevoegen aan je shake.

Na training kan je ook eerst normale voeding half uur later shake ;)

Met creatine krijg je in een kea een goeie boost energie dus waarschijnlijk zal je in die creatine-periode ook nog wel afvallen.
In iedergeval smorgens en na het trainen(hoeft niet persé voor het trainen, want na het trainen is je lichaam in een recordgang aan het verteren) een shake.
De hoeveelheid shakes op een dag hangt natuurlijk af van wat je via je maaltijden aan eiwitten binnenkrijgt.
Na het trainen zou ik als ik jou was wel ff goed wat eten en voor dat je naar bed gaat een hele/halve bak kwark(40gr eiw.!!!) leeg te eten(voor snachts).

Succes!

Die carbs haal je gewoon uit het flesje extran o.d. wat je in het laatste gedeelte van je training op drinkt.

• Topic Starter Topic Starter
Wow! bedankt iedereen voor al de uitleg en vooral de snelle reacties :D

Ik zal het hiermee proberen, thanks!

Zowel pre als post workout carbs en eiwitten. Of dat in de vorm van een maaltijd of shake is maakt dan niet uit. Zo weet je in ieder geval zeker dat de toevoer van voedingsstoffen constant is, op het moment waarop dat belangrijk is. Better safe than sorry. ;)

Vergeet niet genoeg te eten, als je minder eet dan je verbruikt zul je 0 gram spiermassa aankomen. Ook al eet je veel eiwit.

Vergeet niet genoeg te eten, als je minder eet dan je verbruikt zul je 0 gram spiermassa aankomen. Ook al eet je veel eiwit.

Dus afvallen vooral door cardio erbij te doen? Bv half uur power, half uur cardio? Of eerder volledige training power en dag erna cardio?

Eerste plaats spier massa winnen. maar om deze beter te zien moet ik nog wat vet kwijt. Dus beetje van beide ;)

Smorgens shake, na de training TMS en 20 minuten later shake.

???

Het heeft allebei voordelen, maar als je moet kiezen zijn snelle eiwitten absoluut beter dan snelle koolhydraten na een training voor bodybuilders.
Oh ???

Weet namelijk niet beter dan:
Voor de training je shake, Na de training carbs, +- 30 min later evt weer een shake..

Maar jij vind anders dus?
vertel? :popcorn:

Als ik jou was zou ik eerst een poosje gaan trainen voor spiermassa(1/2jaartje ofzow) en dan kijken of je vetmassa hebt verloren en anders je eetschema aanpassen.

Dont forget!: Bodybuilding/powerliften is a way of life!
trainen, eten, rust

Terug
Naar boven