Fitness Seller

Vraagje over hormonen

• Topic Starter Topic Starter
Galen, ja mijn oestradiol heb ik na 1,5 jaar gecontroleerd en de waarde was 175 pmol/l . Precies een jaar later dus dit jaar, heb ik het weer gecontroleerd en nu is mijn oestradiol waarde 1000 pmol/l. Dus verhoogd en ben ik slank. Mijn activiteitsniveau en voedselinname is het zelfde gebleven ik at toen mijn oestradiol waarde 175 pmol/l was minder dan ik dat nu doe. Wat je zegt zet mij wel aan het denken om weer een bloedtest te doen om mijn oestradiol te meten op een andere dag in de maand dat ik niet ovuleer. Maar mijn menstruatie is niet regelmatig en loopt altijd uit dus ik weet echt niet wanneer ik ovuleer. Kijk ik heb wel 1 pil anti progesteron geslikt vorige jaar toen mijn oestradiol waarde 175 pmol/l was en nadat heb ik dus een verhoging gekregen in mijn oestradiol waarde, kan dat daar door komen? Ik dacht misschien moet ik gewoon aan de pil gaan weer zo dat mijn menstruatie gereguleerd wordt en dan stop na 3 maanden zodat mijn oestradiol verlaagt wordt, maar ik sliep toen wel heel slecht en had last van hartkloppingen dus ik durf dat niet aan. Maar ik wil niets liever dan aankomen.

Marina, ja maar ik kan niet tegen pindakaas of pasta op mijn brood ik krijg gelijk pukkels van, gisteren bijvoorbeeld heb ik plakjes cake gegeten en nu zit ik eronder pukkeltjes niet extreem je ziet het wel gelijk. Ik probeer overal rekening mee te houden, maar op een gegeven moment wordt ik moedeloos ervan. En op het werk kijken ze altijd naar mijn eten of vragen ze ernaar en dan weet ik gewoon dat ze het willen proeven of ook willen, dan geef ik het ook aan hun deels, , want ik kan er niet tegen als andere op eten gluren en niks kunnen proeven dan schaam ik mij dan geef ik het gewoon, maar ja dat schiet ook niet op. Of eten met andere kan ik ook niet, dan wordt ik afgeleid. En mensen in mijn omgeving vinden mij geen anorexia patiënt, wel dun maar alleen mijn vriend vind mij op een skelet lijken maar hij valt nou eenmaal op volle meisjes hoe voller hoe mooier vind hij. Maar ik ga echt meer eten, en niet zo op mensen letten wat ze erover zeggen en bijhouden. En dan maar pukkels ik moet gewoon aankomen.

Wat is dan je echte gewicht en lengte?

Het lijkt er in mijn ogen wel op of je een eetprobleem hebt... alles wat vet is vermijdt je met et excuus dat je pukkels krijgt.
Maar wat is erger.. te dun zijn of wat pukkeltjes? Ik vraag me overigens af of het wel echt door het eten komt of dat het misschien gewoon iets hormonaals is met die puistje van je.

Je kan er niet tegen als anderen je eten zien? of je zien eten.. Ik denk dat je meer hulp nodig hebt dan je hier wil toegeven...

ik ben echt 68 kg en 170 cm. Geloof mij ik heb echt geen eetprobleem, ik eet ook patat, pizza daarvan krijg ik geen pukkels van, maar pindakaas of chocopasta, noten, koekjes en melk wel. Ja, de pukkeltjes komen door het eten en natuurlijk als ik ongesteld moet worden dan heb ik er meer last van en wanneer ik dat soort dingen niet eet heb ik er geen last van. Nee, ik kan niet met andere eten, dan ga ik praten en niet meer eten bedoel ik haha.
Maar hebben jullie een lijst van waar veel calorieën in zitten wat ik kan eten.

Als je wel pizza en friet kan eten dan ga je dat gewoon meer eten als je echt aan wil komen.
Maak eens pannenkoeken. (evt met soya of amandelmelk). Voor de zoet doe er rozijnen en appel door. Voor hartig lekker met spek en kaas.
ipv melk geitenmelk, soyamelk oid nemen. Soya chocomelk voor extra kcal.
Neem eens wraps ipv brood. Doe er gerookte zalm op met wat cottage cheese.. of anders chavroux (=geitenkaas).
De pukkeltjes kunnen ook van lactose komen. Bak zelf eens koekjes. Dan weet je wat erin gaat.
Bij je droge rijst een sausje doen. Kan je ook prima zelf maken.
Hou je van fruit doe dan eens perziken of ananas door je rijst met groente. Voor de eiwitten kan je er vis doorheen doen.
Lust je wel garnalen en zalm? Maak een pasta met garnalen en zalm. paar lepels olijfolie eroverheen en wat knoflook en je hebt een echte zalige pasta.

Als je aan wil komen zijn er zat dingen die je kan eten.
Maar nogmaals.. schrijf de hoeveelheden van alles eens op wat je eet en op welke tijden. Dat maakt tips geven een stuk makkelijker.

Eten en praten gaat overigens prima samen. Ik eet zelfs in vergaderingen met directie :o ze zitten er niet mee omdat ik veel moet eten om uberhaupt niet af te vallen...
en dan ook tussen de happen door zit ik gewoon mee te vergaderen.. soms aantekeningen maken etc.
Als ik weg ben moet ik ivm allergieen eten meenemen. Ik eet lopend en pratend gewoon mijn eten. Dus eten en praten kan prima samen. Als je wil kan er veel meer dan jij aangeeft. ;)

enne.. wil je meer eet ideeen.. schrijf dan de ingredienten eens op die je wel eet en lust. Heb ik nog wel wat tips liggen. :)

Biomek, wil je aandacht hier krijg je het dan ;) kijk iedereen kijkt tegen dingen anders aan, en als dat niet overeenkomt met jouw visie of mening dan betekent dat niet iemand anders aan een stoornis lijdt omdat het niet overeenkomt met jouw visie of mening. En ik sta altijd open voor de mening van andere, anders was ik hier niet.

Nee, dank je. Doe maar niet. Daar krijg ik pukkels van.

Galen, ja mijn oestradiol heb ik na 1,5 jaar gecontroleerd en de waarde was 175 pmol/l . Precies een jaar later dus dit jaar, heb ik het weer gecontroleerd en nu is mijn oestradiol waarde 1000 pmol/l. Dus verhoogd en ben ik slank. Mijn activiteitsniveau en voedselinname is het zelfde gebleven ik at toen mijn oestradiol waarde 175 pmol/l was minder dan ik dat nu doe. Wat je zegt zet mij wel aan het denken om weer een bloedtest te doen om mijn oestradiol te meten op een andere dag in de maand dat ik niet ovuleer. Maar mijn menstruatie is niet regelmatig en loopt altijd uit dus ik weet echt niet wanneer ik ovuleer. Kijk ik heb wel 1 pil anti progesteron geslikt vorige jaar toen mijn oestradiol waarde 175 pmol/l was en nadat heb ik dus een verhoging gekregen in mijn oestradiol waarde, kan dat daar door komen? Ik dacht misschien moet ik gewoon aan de pil gaan weer zo dat mijn menstruatie gereguleerd wordt en dan stop na 3 maanden zodat mijn oestradiol verlaagt wordt, maar ik sliep toen wel heel slecht en had last van hartkloppingen dus ik durf dat niet aan. Maar ik wil niets liever dan aankomen.

Marina, ja maar ik kan niet tegen pindakaas of pasta op mijn brood ik krijg gelijk pukkels van, gisteren bijvoorbeeld heb ik plakjes cake gegeten en nu zit ik eronder pukkeltjes niet extreem je ziet het wel gelijk. Ik probeer overal rekening mee te houden, maar op een gegeven moment wordt ik moedeloos ervan. En op het werk kijken ze altijd naar mijn eten of vragen ze ernaar en dan weet ik gewoon dat ze het willen proeven of ook willen, dan geef ik het ook aan hun deels, , want ik kan er niet tegen als andere op eten gluren en niks kunnen proeven dan schaam ik mij dan geef ik het gewoon, maar ja dat schiet ook niet op. Of eten met andere kan ik ook niet, dan wordt ik afgeleid. En mensen in mijn omgeving vinden mij geen anorexia patiënt, wel dun maar alleen mijn vriend vind mij op een skelet lijken maar hij valt nou eenmaal op volle meisjes hoe voller hoe mooier vind hij. Maar ik ga echt meer eten, en niet zo op mensen letten wat ze erover zeggen en bijhouden. En dan maar pukkels ik moet gewoon aankomen.
Lees mijn post nog eens, de oestradiolwaarde van iedere gezonde vrouw met een menstruele cyclus schommelt tussen ruwweg 100 en 1500 pmol/l afhankelijk van het punt in de cyclus.

Ik zie het probleem niet: mooier haar en nagels, betere huid, beter slapen en afvallen. Gewoon lekker eten meid, goede vetten en eiwitten aan je dieet toevoegen en het komt helemaal in orde.

Marina, door jou heb ik vandaag echt goed gegeten en ook meer motivatie/inzicht gekregen door na te denken over wat je zei dat er meer mogelijk is dan ik voor me hou. Dank daarvoor! Biomek, hahhaa goeie !! Galen, dat klopt maar ik heb geen aanleg om aan te komen als ik op deze waarde blijf. Pallas Athene, ik ben het eens met je, maar ik vind dun zijn niet bij mij passen en daar is iedereen in mijn omgeving mee eens. Het staat mij echt niet, en mijn vriend wilt mij niet zo.

Marina, door jou heb ik vandaag echt goed gegeten en ook meer motivatie/inzicht gekregen door na te denken over wat je zei dat er meer mogelijk is dan ik voor me hou. Dank daarvoor! Biomek, hahhaa goeie !! Galen, dat klopt maar ik heb geen aanleg om aan te komen als ik op deze waarde blijf. Pallas Athene, ik ben het eens met je, maar ik vind dun zijn niet bij mij passen en daar is iedereen in mijn omgeving mee eens. Het staat mij echt niet, en mijn vriend wilt mij niet zo.

Het gaat er om wat jij wilt en niet wat jouw vriend wilt! Bovendien als ik naar je stats kijk kan je nooit echt graat mager zijn.. Anyways ik denk dat je probleem heel makkelijk op te lossen is met extra eten

ik ben echt 68 kg en 170 cm. Geloof mij ik heb echt geen eetprobleem, ik eet ook patat, pizza daarvan krijg ik geen pukkels van, maar pindakaas of chocopasta, noten, koekjes en melk wel. Ja, de pukkeltjes komen door het eten en natuurlijk als ik ongesteld moet worden dan heb ik er meer last van en wanneer ik dat soort dingen niet eet heb ik er geen last van. Nee, ik kan niet met andere eten, dan ga ik praten en niet meer eten bedoel ik haha.
Maar hebben jullie een lijst van waar veel calorieën in zitten wat ik kan eten.

Gewoon sochtends beginnen met een shake in de blender
50/100 gram haver
400ml melk
Schep whey
banaan
Eetlepel pindakaas
Eetlepel kokosvet of olijfolie

kijk ik wil dit nemen, kennen jullie dit? http://www.bulkpowders.nl/compleet-anti-oestrogeen-nl.html?view=ppc&pid=3065&dpc=MAR12&msg=Nieuwe klant? Ontvang 10% korting op je eerste Bulk Powders bestelling&view=ppc&gclid=CM6LjOL4s8wCFYIK0wod-gAH8A

Is dit veilig??

@knetttergek ik kan helaas niet tegen melk, ik heb dat allemaal vroeger uitgeprobeerd. Ik krijg van die whey maagzuur en van melk.

Wacht even.. Al die reacties over voeding verbeteren en zelfs de door @Galen wetenschappelijk onderbouwde reactie dat oestrogeen niet het probleem is ga je dus negeren en alsnog iets zoeken om oestrogeen te verlagen?:o
Probeer nou eerst eens een maand lang genoeg vetten en Kcal binnen te krijgen..

Ik wist gewoon dat ik zo'n reactie zou krijgen,,,,,,,Mijn reactie was ook medisch onderbouwd, ik weet echt wel waar ik het over heb hoor op dat gebied. En ik heb hun tips ook toegepast dus het is niet dat zo dat ik er niks mee doe of niet dankbaar ben, maar was gewoon nieuwsgierig naar wat dit middel is en of iemand het kent en ervaring mee heeft :) just chill met jullie aannames ;)

Zag E nummers ergens staan en gestopt met lezen. Ga vooral klooien met hormoon waardes als je niveau dusdanig is dat je denkt e nummers te moeten vermijden

Ik wist gewoon dat ik zo'n reactie zou krijgen,,,,,,,Mijn reactie was ook medisch onderbouwd, ik weet echt wel waar ik het over heb hoor op dat gebied. En ik heb hun tips ook toegepast dus het is niet dat zo dat ik er niks mee doe of niet dankbaar ben, maar was gewoon nieuwsgierig naar wat dit middel is en of iemand het kent en ervaring mee heeft :) just chill met jullie aannames ;)
Je hebt er echt 0 verstand van hoor. Maar maak vooral jezelf wijs dat dat anders is.

Ik denk dat 5mg Femara / letrozole per dag je wel goed zal doen.

Hoe kan je nou dun zijn met 68kg en 1m70? Ik zal maar gelijk die vraag beantwoorden want je begrijpt waarschijnlijk niet wat een retorische vraag is: je bent niet dun.

Waarom zijn sommige mensen zo koppig?

Ik hoop bijna dat je zware middelen gaat gebruiken en je er onwijze bijwerkingen en spijt van gaat krijgen.
En nee, zo denk ik niet snel.

Ten eerste ik ben niet koppig, ik ga altijd in dialoog voor dat ik iets aanneem. Ten tweede ik vind mezelf niet te dun wel dun, maar mijn vriend die vind dat ik op een anorexia type lijk aangezien hij op volle meisjes valt. @Biomek, er staat dat het op recept te verkrijgen is? Mijn huisarts had ik al gevraagd om een antioestrogeen voor te schrijven maar hij wilt het niet voorschrijven, omdat hij het te gevaarlijk vind aangezien het voor borstkanker patiënten wordt voorgeschreven. Dus waar kan ik dat dan kopen? En bestaan er pillen of iets die je eetlust doen versterken?

Ten eerste ik ben niet koppig, ik ga altijd in dialoog voor dat ik iets aanneem. Ten tweede ik vind mezelf niet te dun wel dun, maar mijn vriend die vind dat ik op een anorexia type lijk aangezien hij op volle meisjes valt. @Biomek, er staat dat het op recept te verkrijgen is? Mijn huisarts had ik al gevraagd om een antioestrogeen voor te schrijven maar hij wilt het niet voorschrijven, omdat hij het te gevaarlijk vind aangezien het voor borstkanker patiënten wordt voorgeschreven. Dus waar kan ik dat dan kopen? En bestaan er pillen of iets die je eetlust doen versterken?
Ik kan je er wel aan helpen. Zou je aanraden om 10mg arimidex per dag te nemen, dit gaat je oestrogeen zeker verlagen.

Terug
Naar boven