Fitness Seller

Vraagje over kaas en andere voeding wat betreft vetten

Bezoekers in dit topic

minimoe

Novice
Lid geworden
26 feb 2015
Berichten
29
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
62kg
Vetpercentage
26%
Hallo allemaal,

Vanwege de cutfase die ik in ga heb ik een vraagje wat betreft vetten in voeding.

Ik dronk eerst altijd halfvolle melk nu ga ik over op magere melk. Nu weet ik alleen niet zo goed wat ik moet wat betreft kazen welke de minste vetten bevatten etc?

Welke voeding kan ik nog meer aanpassen wat betreft vetten en wat raden jullie allemaal aan om te eten?
Waar moe tik allemaal op letten?

Alvast bedankt!
 
Want van vetten word je dik zeker??
 
Probeer 0.8 tot 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht binnen te krijgen. Gezonde vetten vind je bijvoorbeeld in noten, avocado's, olijven, vis etc maar eieren, melk of kaas zijn ook prima bronnen. Probeer te varieren. Cutten kun je beter op lage koolhydraten doen en eiwit en vet hoog houden, Hoog in eiwitten gaat spierverlies tegen en genoeg vetten houdt je hormoon systeem op gezond niveau, wat je oa goed is voor je metabolisme.

Probeer voor het merendeel onverzadigde vetten binnen te krijgen (verzadigde kan je lichaam hier zelf uit maken), een uitzondering hierop zijn transvetten, welke je over het algemeen beter kunt mijden. Als je je bronnen varieert tussen plantaardig, dierlijk, vis en zuivel moet dit wel goed zitten.

Post je voedingsschema eens (als je een vast schema hebt). Wat is je calorie inname, E/KH/V verdeling en TDEE? Dit in combinatie met je trainingsschema maakt advies geven een stuk makkelijker.
 
Hallo allemaal, Vanwege de cutfase die ik in ga heb ik een vraagje wat betreft vetten in voeding. Ik dronk eerst altijd halfvolle melk nu ga ik over op magere melk. Nu weet ik alleen niet zo goed wat ik moet wat betreft kazen welke de minste vetten bevatten etc? Welke voeding kan ik nog meer aanpassen wat betreft vetten en wat raden jullie allemaal aan om te eten? Waar moe tik allemaal op letten? Alvast bedankt!

Are you srs? de vetpercentage van de kaas staat op de voorkant van het pak kaas. 20 + kaas is laag vet 48 + veel vet.
 
Are you srs? de vetpercentage van de kaas staat op de voorkant van het pak kaas. 20 + kaas is laag vet 48 + veel vet.

Are you srs? Vetpercentage - per 100 g product - moet je bij de voedingswaarden checken. 20+, 48+, is het vetpercentage gebaseerd op het droge stof gehalte...
 
Are you srs? Vetpercentage - per 100 g product - moet je bij de voedingswaarden checken. 20+, 48+, is het vetpercentage gebaseerd op het droge stof gehalte...
Dus? Oude 48 + zit meer vet in dan 48 + jong, geeft niet weg dat 20 + kaas minder vet is dan 48 +.
 
Back
Naar boven