AndroidHealthClinic

Vraagje vet percentage

Zig

Novice
Waardering
0
Beste leden,

Laatst heb ik mijn vetpercentagemeter binnen gekregen. Hij is van het merk Defender Body Fat Caliper. Er zit zo'n wheel chart bij waarbij je de som van je 3 gemeten huidplooien moet oplijnen met je leefdtijd.

Wat me nu opvalt is dat je vetpercentage met dezelfde som van de 3 huidplooien hoger ligt bij een hogere leeftijd.

Stel persoon A is 20 jaar met een som van 30 mm: 7.6% Body Fat
Persoon B is 50 jaar met een som van 30 mm: 11.8% Body Fat

Je zou denken dat wanneer je leeftijd hoger is, je lichaamsvet gelijk is of misschien zelfs lager ligt.

Iemand hier die een conclusie kan trekken?

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat dit is, omdat er meer vet rond je organen gaat zitten wanneer je ouder wordt. Dit vet wordt niet meegepakt met de huidplooimeter en dus ligt je vetpercentage hoger.

Je huid wordt ook dunner als je ouder wordt, dus zal er bij dezelfde dikte de onderhuidse vetlaag dikker zijn

tja... ik ben nu 50... en ken het probleem van die oplopende vetmeting interpretaties.... heel frustrerend ;)
wat betreft je huid die dunner wordt; daar merk ik nog niks van, volgens mij is dat pas op veel latere leeftijd, en heeft het veel te maken met dehydratatie, te weinig vocht. Ook daar heb ik nu nog helemaal geen last van ;)

Terug
Naar boven