MuscleMeat

Vraagjes mbt Trainings/voedingsschema

Gewoon Roel

Novice
Waardering
0
Beste mensen,

Ik ben sinds 4 maanden begonnen met het intensief trainen van mijn lichaam. Ik ben 24 jaar en weeg op dit moment 78 Kg.

Mijn doel: Buikvet kwijtraken (eventueel Sixpack) en droog worden. Ik weet dat dit niet zomaar gedaan is maar heb er zoiezo veel tijd en moeite voor over en natuurlijk geduld :)

Ik ben op dit moment zo'n 6 keer per week in de sportschool te vinden en train elke dag een andere spiergroep waarna ik mijn training afsluit met 20 tot 30 min Cardio.
Aangezien ik ontzettend weinig eet de hele dag door ben ik even benieuwd gezien mijn doelen of iemand mij een voedingsschema ter beschikking kan stellen waarin ik kan zien op welke tijden ik het beste kan eten en wat dat dan kan zijn.
Ivm werk heb ik ook onregelmatige tijden waardoor ik in de avond meestal laat aan tafel zit. Ik drink op dit moment wel 2 x maal per dag een eiwitten shake. Meestal in de ochtend als ik onderweg ben naar mijn werk en ongeveer een half uur na de training.

Gezien mijn doelen ben ik ook benieuwd naar een trainingsschema wat het beste bij mij past en hoe ik de training het beste kan uitvoeren.
Ivm problemen met mijn rechterknie is het bijna onmogelijk om mijn benen te trainen dus dat valt helaas grotendeels af.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen en indien er nog vragen zijn hoor ik dat natuurlijk graag als dit kan bijdragen aan mijn voedings/trainingsschema.

Alvast bedankt!

je moet veel eten als je je spiermassa wilt behouden en droog wilt worden. gewoon minder vetten en minder kh maar meer proteinen. wat is je voedinsgs en trainings scgema?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb op dit moment eigenlijk nog geen voedingsschema en eet gewoon wat de pot schaft. Wel let ik op de vetten en dergelijke en eet voornamelijk bruinen bammetjes met Kipfilet, kwark en fruit maar ben op zoek naar een voedingsschema die me mooi laat zien wanneer ik wat op een dag kan eten.

Trainingschema ziet er op dit moment een beetje zo uit:

ma: Borst Boven en Rug, Cardio
di: Biceps en Triceps, Cardio en buik
wo: Voornamelijk cardio en buik
Do: Schouders en onderarmen
Vrij: Borst onder, Biceps, en zijbuikspieren
Zat: Voornamelijk Cardio en buik en triceps.

Laatst bewerkt:
wat heb je aan je knie als ik vragen mag?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb opgerekte spierbanden en een klein scheurtje in mijn meniscus waardoor me knieschijf er weleens uit schiet als ik gewoon een misstap zet.
Heb 1 jaar fisiotherapie gehad en ben daarna langzaam begonnen met voetbal waarna ik bij de 2de training weer door me knie ging. Weer een half jaar Fisio gehad en vanaf die tijd niets meer met mij knie gedaan.
Kan mijn been ook niet volledig buigen anders krijg ik het gevoel alsof deze uit elkaar gaat klappen door de druk die erop komt.

Terug
Naar boven