AndroidHealthClinic

vraagtekens bij mijn voedsel inname

Ik zit tussen de 2,5 - 3gr per KG lichaamsgewicht. vooral tijdens de cut omdat eiwitten je een vol gevoel geven. Verder heb ik gewoon geen zin om het in de bulk aan te passen, ben ook nu eenmaal gek op vlees en zonder de eiwitten smaakt mijn havermout niet :D

Grappig want voordat ik alles uitrekende nam ik letterlijk 2x zo veel eiwitten.... vandaag dat ik 10x per dag op de toilet te vinden was :D

Ik ben ook echt gek op eiwitten, en zit er ook vaak over (wat dan lichtelijk ten koste gaat van mijn koolhydraten, aangezien ik m'n kcal niet wil overschrijden). Ik vraag me dan altijd af of ik niet beter extra carbs had kunnen eten omdat eiwitten volgens de onderzoeken boven de 2.2gr niets doen.

jij eet wel ziek veel eieren op n dag xd. Da kan nie gezond zijn or :p

Zonder eigeel is dat niet erg, met eigeel zou ik me meer zorgen maken omdat je dan te veel dezelfde vetten binnen krijgt denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
2x per dag KT?
Stop daar maar eens mee en neem je rust. Dan kom je vast weer aan.

BTW het is heel simpel, kom je niet aan? Meer eten. Klaar

Ja, ik ben miliair dus heb 's ochtends de verplichte sport. Dit is bijv. hindernisbaan, hardlopen of lopen met rugzak. 's avonds beest ik nog in de gym

Ik heb net de mutant mass besteld. Het product bevat wel veel suikers, alleen met 1060 kcal per shake moet ik wel gaan aankomen en daarnaast goed aan me voeding denken. ik zal meer koolhydraten, vetten aan me schema toevoegen en mijn eiwit inname verminderen.

bedankt iedereen voor alle posts, ik kan hier zeker wat mee!

mvg
:)

Kan je wel een vast schema aanhouden binnen defensie dan?

Kan je wel een vast schema aanhouden binnen defensie dan?

gaat soms moeilijk met een aantal week op oefening, maar doe mijn best.

Nu even om op mijn post terug te komen. Ik ben er nu achter dat ik teveel eiwitten binnen krijg en te weinig koolhydraten.

Ik heb gelezen dat brood/rijst/pinda's minder briljante producten zijn

- Brood is gemaakt van tarwe(tarwe is een goedkoop product)
- graan bevat veel minder voedingswaarden, geeft je lichaam een insuline piek
- graan zorgt voor depressie, huidproblemen en overgewicht
- graan bevat veel antinutriënten ( dit zijn gevaarlijke stoffen die je darmen kunnen beschadiging 'denk aan ziekte crohn etc' en zorgt ervoor dat andere voedingsstoffen minder goed worden opgenomen

nu nog even een paar vragen..

Heeft iemand een goede vervanger voor tarwe/graan/brood? iets met veel voedingswaarden? producten zoals oat en quinoa bevatten pseudogranen en dat is dan wel weer redelijk goed.

kan niet hele dagen zoete aardappelen gaan staan bakken.

Laatst bewerkt:
Rijst, rijstpoeder, volkoren pasta's, volkoren wraps

ik vind het heel moeilijk om zonder graan, pasta aan rijst aan voldoende kh te komen maar wat vaak op het menu staan zijn inderdaad zoete aardappelen, courgette- of pompoenpasta, bloemkoolrijst, veel kh uit groenten dus.

ik vind het heel moeilijk om zonder graan, pasta aan rijst aan voldoende kh te komen maar wat vaak op het menu staan zijn inderdaad zoete aardappelen, courgette- of pompoenpasta, bloemkoolrijst, veel kh uit groenten dus.

ja en heb ook gelezen dat je uit bepaalde vetten(gezonde) ook koolhydraten kunt halen. Heb me gisteravond
nog even wat meer verdiept in quinoa en naar mijn idee is dat echt een super goed product.

Wat betreft eiwitsamenstelling lijkt quinoa sterk op melk. Alle essentiële aminozuren zijn aanwezig, in een voor mensen bijna perfecte balans.[6] In vergelijking met granen is quinoa rijk aan vitamines B2 en E en de mineralen ijzer, koper en magnesium. Het calciumgehalte daarentegen is relatief laag. Quinoa bevat verder overwegend onverzadigde vetzuren en heeft een energie-inhoud van ongeveer 17 kJ/g. De samenstelling is ongeveer 15% eiwit, 6% vet, 60% koolhydraten, 3% vezel en 12% water. Quinoabloem is zeer geschikt om de verteerbaarheid van zetmeelrijke voeding te verbeteren. Quinoa wordt op vele manieren toegepast in levensmiddelen. bron:wiki

dus nu nog wat kipfilet en broccoli eraan toevoegen en misschien wat omega, dan heb je wel een goede maaltijd te pakken neem ik aan?

---------- Toegevoegd om 07:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:05 ----------

Rijst, rijstpoeder, volkoren pasta's, volkoren wraps

dat is nou juist minder goed voor je lichaam, al die volkoren producten

Laatst bewerkt:
ja en heb ook gelezen dat je uit bepaalde vetten(gezonde) ook koolhydraten kunt halen. Heb me gisteravond
nog even wat meer verdiept in quinoa en naar mijn idee is dat echt een super goed product.

Wat betreft eiwitsamenstelling lijkt quinoa sterk op melk. Alle essentiële aminozuren zijn aanwezig, in een voor mensen bijna perfecte balans.[6] In vergelijking met granen is quinoa rijk aan vitamines B2 en E en de mineralen ijzer, koper en magnesium. Het calciumgehalte daarentegen is relatief laag. Quinoa bevat verder overwegend onverzadigde vetzuren en heeft een energie-inhoud van ongeveer 17 kJ/g. De samenstelling is ongeveer 15% eiwit, 6% vet, 60% koolhydraten, 3% vezel en 12% water. Quinoabloem is zeer geschikt om de verteerbaarheid van zetmeelrijke voeding te verbeteren. Quinoa wordt op vele manieren toegepast in levensmiddelen. bron:wiki

dus nu nog wat kipfilet en broccoli eraan toevoegen en misschien wat omega, dan heb je wel een goede maaltijd te pakken neem ik aan?

---------- Toegevoegd om 07:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:05 ----------

dat is nou juist minder goed voor je lichaam, al die volkoren producten

Hoe kom je daar nou weer bij?
En dan pak je basmati rijst ipv zilvervlies

Terug
Naar boven