AndroidHealthClinic

Vragen aan ICTER ->karma<-

jurre owns

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
27
Lengte
1m78
Massa
101kg
Vetpercentage
15%
Vragen voor profielwerkstuk

Met welke progammeertaal kan je het beste overweg van java, C, visual basic?

Waarom?

Wat vind u het makkelijkst om te leren?

Wat zou u een beginneer in progameren aanraden om mee te beginnen om te leren progammeren?

Waarom?

Welk van andere progammeertalen zijn goed om mee te oefenen om te progammeren?

Topictitel had beter kunnen zijn; vragen aan programmeur. Het valt dan ook onder ICT maar die branche is heel breed. ;)

• Topic Starter Topic Starter
lama heb antwoorden al :P kan dicht

Hoezo, kan toch zowiezo wel interessant zijn. Wil wel eens weten of er uberhaupt wel programmeurs zitten op dit forum, volgens mij alleen Spuitelf11 (GetXXL?) en Bekjam (weg?)

Met welke progammeertaal kan je het beste overweg van java, C, visual basic? Java

Waarom? Visual Basic heb ik helemaal nooit gebruikt en C eigenlijk ook niet. Of bedoel je c++ ook?

Wat vind u het makkelijkst om te leren? Java, zeker weten. Geen gedoe met garbage collection bijvoorbeeld.

Wat zou u een beginneer in progameren aanraden om mee te beginnen om te leren progammeren? C#.

Waarom? Het is makkelijk te leren en een zeer krachtige taal die cross-platform is. Als je wil beginnen een programmeertaal te leren, doe het dan meteen goed en pak C#.

Welk van andere progammeertalen zijn goed om mee te oefenen om te progammeren? Als je beter wil leren programmeren in een bepaalde taal, ga je toch gewoon oefeningen doen in die taal. Als je beter de principes achter programmeren wil leren moet je informatica aan de uni gaan studeren.

Ben informatica student aan het WO. Niet echt een programmeur dus, op de uni programmeer je eigenlijk 90% van de tijd niet.

???

Ehh, met Java kun je het beste overweg met Java, en met C het beste met C en met Visual Basic het beste met Visual Basic (:roflol: :p)

Hoezo, kan toch zowiezo wel interessant zijn. Wil wel eens weten of er uberhaupt wel programmeurs zitten op dit forum, volgens mij alleen Spuitelf11 (GetXXL?) en Bekjam (weg?)

White Scorpion, Angelus, ... ;)

PHP programmeur all the way. Ik heb voor PHP gekozen omdat je hiermee webapplicaties kunt bouwen. Sky is the limit!

C en assembly, zit zelf in de Embedded Systems
Veel Java gehad tijdens bachelor, maar gelukkig snel weer verbannen!

Voor een beginner raad ik altijd Java aan, geen gedoe met pointers, garbage collection etc. en een gigantisch uitgebreide API.

Ben informatica student aan het WO. Niet echt een programmeur dus, op de uni programmeer je eigenlijk 90% van de tijd niet.
Mwha, voor veel vakken moet je als practicum programmeren.

C en assembly, zit zelf in de Embedded Systems
Veel Java gehad tijdens bachelor, maar gelukkig snel weer verbannen!
Assembly ga je toch niet aanraden hehe.

Laatst bewerkt:

Waarom?

Wat vind u het makkelijkst om te leren?

Wat zou u een beginneer in progameren aanraden om mee te beginnen om te leren progammeren?

Waarom?

Welk van andere progammeertalen zijn goed om mee te oefenen om te progammeren?

Momenteel gebruik ik C, Java, Ruby, php en verwanten. Visual basic gebruik ik niet omdat mijn werk plaats vind op UNIX systemen. Geen MS hier :)

Makkelijk om te leren lijkt mij php voor een structured taal en wss Java voor een OO taal.

Kijk naar het doel wat je wil bereiken en aan de hand daarvan gebruik de juiste taal/tools.

Ik heb 1x geprobeerd een'' how to: perl'' boek te volgen maar snapte er geen k*t van.
Programmeren lijkt me overigens nog steeds best cool om te doen. Houd topic igg in de gaten :)

Kan alleen PHP maar is meer dan genoeg voor websites te bouwen, ook aangzien zoveel open source CMS systemen bestaan in PHP.

Wil wel mss een C leren ofzo, zou je zo'n beetje alles mee moeten kunnen van web applicaties tot videogames schrijven, ook de moeilijktse denk ik.

Ik probeer maar wat te leren hier en daar, ken nu PHP wel redelijk en ben met Java begonnen, lijkt me inderdaad de makkelijkste taal om te leren, helemaal als je van PHP komt.

<-- PHP programmeur

Eerste jaars toegepaste informatica hier aan de hogeschool gent

Terug
Naar boven