Fitness Seller

Vragen m.bt. fruit

Aequitas

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Fruit, heel gezond!
Maar klopt het dat er heel veel suikers in fruit zitten?
Ik zit namelijk in de cut en probeer zoveel mogelijk suikers te vermijden.

En hoe zit het met die fruitshakes die in de koeling van de Albert Heyn staan?
Daar zit volgens het etiket vaak meer dan 10% suiker in, zijn het pure fruitmixen? Dus zonder toegevoegde suikers?
Is het raadzaam om deze in de cut te drinken? Ze zijn namelijk best lekker en ze lijken me best gezond.

Fruit, heel gezond!
Maar klopt het dat er heel veel suikers in fruit zitten?
Ik zit namelijk in de cut en probeer zoveel mogelijk suikers te vermijden.

En hoe zit het met die fruitshakes die in de koeling van de Albert Heyn staan?
Daar zit volgens het etiket vaak meer dan 10% suiker in, zijn het pure fruitmixen? Dus zonder toegevoegde suikers?
Is het raadzaam om deze in de cut te drinken? Ze zijn namelijk best lekker en ze lijken me best gezond.

Fruit bestaat nagenoeg uit alleen koolhydraten en dus suikers. Neemt niet weg dat ze ook tjokvol vitaminen, vezels en antioxidanten zitten. Er zijn slechtere keuzes, gewoon niet overdrijven.

Of de mixen van AH alleen fruit bevatten, geen idee. Etiket lezen. Zelf gemaakt is natuurlijk altijd beter, weet je ook exact wat erin zit.

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij staat er wel dat het alleen fruit bevat. :)
Maar ik blijf gewoon met een gerust hard fruit eten, de banaan sla ik wel nog over haha.

Ziehier een topic over fruit:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/fruit-nou-goed-slecht-cut-106222/index2.html

Het probleem van fruit is dat wanneer de reserves glycogeen in de lever gevuld zijn, de fructose wordt omgezet en opgeslagen als vet. Daarom maakt het verschil wanneer je fruit eet. Als je net wakker wordt, zijn de glycogeenvoorraden in je lever meestal laag, dus is het verstandig je fruit bij het ontbijt te pakken als je op je gewicht wilt letten. Voor sporters is vlak voor of na de training ook een geschikt moment.

Bron: word je dik van fruit?

• Topic Starter Topic Starter
Cool, dan zal ik proberen mijn dagelijkse inname van fruit bij het ontbijt of na het sporten in te nemen. En anders eet ik het gewoon op een ander tijdstip. :D

Terug
Naar boven