MuscleMeat

Vragen omtrent het bijkomen in gewicht:

Paulvri

Advanced Bodybuilder
Waardering
33
Lengte
1m84
Hallo iedereen

Ik ben nieuw op dit forum en ben erg benieuwd naar hoe ik wat gewicht kan bijkrijgen.
Hier is wat info over mezelf:

17 jaar, binnen 5 maanden 18
64-65 kg
183 cm
magere romp
dunne benen en armen
BMI: +/- 19.00

Ik heb in het verleden opdrukoefeningen gedaan en ook oefeningen met gewichten van 3.5 kg in elke hand die ik dagelijks deed, zo'n 200 keer per dag. Weinig of geen resultaat na enkele maanden...
Ik kwam tot de conclusie dat je eerst genoeg vet nodig hebt om spieren te kunnen kweken.

Ik denk er dus aan om eventueel eiwitshakes te bestellen om wat gewicht bij te krijgen, maar voordat ik dit doe heb ik enkele vragen:

- Als ik door de shakes zo'n 10-15 kg zou bijkomen, en er dan voorgoed mee stop, behoudt ik het bekomen gewicht dan, of vermager ik terug naar m'n oorspronkelijke gewicht?
- Zijn er ook nadelige bijwerkingen verbonden aan deze shakes?
- Kan het ook zijn dat er weinig of geen resultaat uitkomt na een maand ofzo?

Ik hoop dat ik hier snel een antwoord op kan krijgen, vragen zijn welkom.

Mvg

Paul

Oh oh... in before the storm.

Een paar tips: stickies over voeding & trainingsschema's lezen. En geduld hebben. Met goede voeding, goed trainen, goed slapen en genoeg discipline kan je zeker in een 12 of 18 maanden 10-15 kg aankomen.

Je kan geen vet omzetten in spier! Trainen, eten en slapen. Dat zijn de 3 dingen waar je op moet letten.

Als ik jou was zou ik eerst heel goed alle stickies lezen voordat je eiwitshakes gaat kopen, want ik heb het gevoel dat het bij jou anders weggegooid geld is.

idd goed trainen en eten. ik ben zelf ook pas begonnen en mijn bmi was nog schandaliger.
woog 64 kg op 1.89m en was in 1,5 maand al 5 kg bijgekomen.
3 x per week trainen en 6x per dag goed eten. op het forum staat genoeg over training en eet-schema's.

enige juiste antwoord: voedsel.

Van eten kom je in gewicht aan, dat wil zeggen: je komt in gewicht aan als je meer eet dan je eigenlijk 'nodig' hebt (om op je huidige gewicht te blijven).
Als je hierbij geen krachttraining doet zal je hoofdzakelijk in vet aankomen (not good). Als je wel goed traint erbij zal je in spiermassa aankomen, als ook een gedeelte vet.

je wilt dus puur aankomen door shakes en je vet dan omzetten in spieren?
Veel succes

Als je meer eet ga je niet direct aankomen op de plaatsen die je wil

Door shakes kom je geen 15 kilo aan. Met voeding wel. Maar niet in 1 maand tijd.. :o

Laatst bewerkt:
waar hebben mensen dat vet omzetten naar spier toch van...

iedereen heeft het er over maar wie helpt die fabeltjes dan de wereld in?

Instructeurs van het CIOS?

waar hebben mensen dat vet omzetten naar spier toch van...

iedereen heeft het er over maar wie helpt die fabeltjes dan de wereld in?

Instructeurs van het CIOS?

Dat snap ik dus ook niet..
Zovaak met 15 jarigen discussies lopen voeren over dat je vet niet in spier om kan zetten.. Alsof het vet dan ineens denkt ''HEY! ik wil liever een spier zijn.. PANG!'' ...

Ik word daar ook moe van.. dan ook al het gezeik om uit te leggen wat een anabool precies is, en dat het puur de werking ervan symboliseert en dus iedereen dat binnenkrijgt..... Ja joh....

eigenlijk toch respect voor jullie dat er ook nog sommige zijn die hier nog de moeite nemen serieus op in te gaan.....

On topic; geen eiwit shake doen joh, dat is zware shit, en als je dus over 2 maanden te lui bent om nog te gaan trainen gaan al die dikke spieren weer hangen, dat ziet er niet uit

Terug
Naar boven