AndroidHealthClinic

Vragen over aankomen

wheightgain

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
70kg
Beste mensen,

Ten allereerst een leuk forum hier en ben blij dat ik lid ben geworden.

Ik ben 18 jaar oud 180cm en 69 kg.
Ik ben inmiddels begonnen met fitnessen en wil graag extra aankomen en spiermassa opbouwen omdat ik in het verleden ruim 15kg ben afgevallen en mezelf te dun vind.

Ik zou graag willen weten waarop ik moet letten qua voeding. Ik eet nu zo een 2500-3000 kcal per dag en drink daarnaast nog is 2 whey shakes van hyperbolic mass. Ik ben dus pas begonnen met fitnessen en wil dit meerdere keren gaan doen aangezien ik nu ook veel vrije tijd heb ( om de dag).

Is het trouwens erg als ik 3 whey shakes per dag drink? (drink ze met halfvolle melk, 500ml)

Hoevaak kan ik per week naar de sportschool gaan? (train voornamelijk armen,schouders en rug. Zo een 1 tot 1.5 uur per dag.

Met deze routine, hoelang zal/kan het duren voordat ik aantoonbaar resultaat zie?

Het feit dat ik eerst een stuk dikker/voller was heeft dat een negatief of positief effect?

In voorbaat dank :)

Lees vooral sticky's op die forum. Die hadden de helft van je vragen al kunnen beantwoorden.

Als je (goed) wilt groeien zul je een eetschema moeten maken.
3x per dag een eiwit shake en dus ook 1,5L melk?? vind ik too much.
Liever wat meer vast voedsel, gehakt, kip, vis etc. Ofwel een schema maken..

Qua trainen. train al je spieren. Benen, rug, borst, core/buik, triceps, biceps, schouders, trapezius/nek
Dan blijft alles in verhouding en wordt je in het algemeen veel sterker.
Ook over een goed trainingsschema kan je van alles lezen op dit forum.
Beginners worden aangeraden om met een 5x5 schema te beginnen met veel compound oefeningen (deadlift, squat, benchpress, chin-ups).

De tijd die je spendeert in de sportschool zegt helemaal niets. Je moet op de juiste manier en hard trainen en veel/goed eten.

Als je dit allemaal doet behaal je veel meer resultaat en kan je met een half jaar al aardige resultaten behalen.

Dus ga je inlezen!

Starting Strenght van Mark Rippetoe is aan te raden als trainingsschema!

Terug
Naar boven