MuscleMeat

Vragen Rippetoe

emilio3333

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
5
Lengte
1m99
Massa
95kg
Ik wil morgen gaan starten met rippetoe met het volgende schema zoals wel bekend.

Workout A:
3×5 Squat
3×5 Bench Press
1×5 Deadlifts
2×8 Dips

Workout B:
3×5 Squat
3×5 Military press
3×5 Bent Rows
2×8 Chin-ups

Heb enkele vragen waar ik nog mee zit:

Vraag 1:
Waarom geeft Rippetoe voor Dips en Chin ups 2x8 aan?

Vraag 2:
Stel ik doe op squat 5x5.
Eerste 2 setjes opwarmen en de werksets 3x100. Ik faal echter op de laatste set met slechts 2 herhalingen.
Moet ik dan de volgende training de 3 werksetjes op 3x 90 zetten? Dit dan proberen te halen en dan weer opbouwen naar bijvoorbeeld 3 werksetjes van 105?
Ik dacht namelijk dat Rippetoe er om bekend stond om ook te deloaden als je faalt.

Vraag 3:
Ik wil enkele isolatie-oefeningen toevoegen. Moet ik dit dan ook het beste op 5x5 houden en het zelfde principe aanhouden?

Bedankt vast voor de antwoorden. Wil er z.s.m mee beginnen!

Laatst bewerkt:
welke isolateoefeningen wil je toevoegen?
Ik zou ze zetten op 3 x 8 (of 2 x 8)

• Topic Starter Topic Starter
Wat oefeningen voor de biceps.
Barbell curl of hammer curls.

voor biceps: chin-ups;)

vraag 1: omdat je daar niet eenzelfde progressie bij aanhoudt, bij de zware compounds verhoog je steeds gewicht, chins/dips niet continue met dusdanige sprongen (als er meer redenen voor zijn voegt iemand die vast nog toe voor je)

vraag 2 moet je je even beter inlezen in rippetoe, ik volg zelf stronglifts, wat er erg op lijkt... daar moet je bij faal de volgende training zelfde gewicht weer proberen... als je 2 of 3 trainingen op rij faalt, dan moet je 10% deloaden
nogmaals, dit geld voor stronglifts, rippetoe zal iets in die richting ook aanhouden wat ik er nog van weet, maar kan een klein nuance verschil hebben

vraag 3 is reeds antwoord op gegeven, neem ook aan dat als je biceps extra wilt trainen dit waarschijnlijk meer om volume gaat dan kracht/uithouding;) dan zijn reps van 8-12 gebruikelijker;)

mocht ik ernaast zitten krijg ik vast snel genoeg om mn ballen van een van de meer ervaren leden hier, en hoor je t snel genoeg,

anders hoop ik iig dat je wat aan mn antwoord hebt;)

succes met trainen!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de antwoorden Ballie.;)

Ik denk dat ik maar gewoon op fail terug ga in gewicht en er dan overheen probeer te komen de volgende training(en).
Zal niet zoveel uitmaken lijkt mij.

niet meteen de easy way... gewoon ff opzoeken, ik neem namelijk aan dat je bij fail volgende 1 of 2 trainingen op nieuw moet proberen, en dan pas teruggaan in gewicht...
en als je paar keer bent teruggegaan in gewicht moet je vaak je schema mbt. progressie bijstellen...
dus niet te lam zijn, werk verzetten moet soms ook buiten de gym! gewoon even wat meer inlezen, en dan heb je je antwoord zelf gevonden, blijft het beter hangen, en wordt je niet voor lui aangezien wat je ongetwijfeld ook niet zal zijn :p ;)
succes met trainen!

Terug
Naar boven