- Waardering
- 5
- Lengte
- 1m99
- Massa
- 95kg
Ik wil morgen gaan starten met rippetoe met het volgende schema zoals wel bekend.
Workout A:
3×5 Squat
3×5 Bench Press
1×5 Deadlifts
2×8 Dips
Workout B:
3×5 Squat
3×5 Military press
3×5 Bent Rows
2×8 Chin-ups
Heb enkele vragen waar ik nog mee zit:
Vraag 1:
Waarom geeft Rippetoe voor Dips en Chin ups 2x8 aan?
Vraag 2:
Stel ik doe op squat 5x5.
Eerste 2 setjes opwarmen en de werksets 3x100. Ik faal echter op de laatste set met slechts 2 herhalingen.
Moet ik dan de volgende training de 3 werksetjes op 3x 90 zetten? Dit dan proberen te halen en dan weer opbouwen naar bijvoorbeeld 3 werksetjes van 105?
Ik dacht namelijk dat Rippetoe er om bekend stond om ook te deloaden als je faalt.
Vraag 3:
Ik wil enkele isolatie-oefeningen toevoegen. Moet ik dit dan ook het beste op 5x5 houden en het zelfde principe aanhouden?
Bedankt vast voor de antwoorden. Wil er z.s.m mee beginnen!
Workout A:
3×5 Squat
3×5 Bench Press
1×5 Deadlifts
2×8 Dips
Workout B:
3×5 Squat
3×5 Military press
3×5 Bent Rows
2×8 Chin-ups
Heb enkele vragen waar ik nog mee zit:
Vraag 1:
Waarom geeft Rippetoe voor Dips en Chin ups 2x8 aan?
Vraag 2:
Stel ik doe op squat 5x5.
Eerste 2 setjes opwarmen en de werksets 3x100. Ik faal echter op de laatste set met slechts 2 herhalingen.
Moet ik dan de volgende training de 3 werksetjes op 3x 90 zetten? Dit dan proberen te halen en dan weer opbouwen naar bijvoorbeeld 3 werksetjes van 105?
Ik dacht namelijk dat Rippetoe er om bekend stond om ook te deloaden als je faalt.
Vraag 3:
Ik wil enkele isolatie-oefeningen toevoegen. Moet ik dit dan ook het beste op 5x5 houden en het zelfde principe aanhouden?
Bedankt vast voor de antwoorden. Wil er z.s.m mee beginnen!
Laatst bewerkt: