MuscleMeat

Vragen Zoeken Antwoorden

xiAn

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
77kg
Vetpercentage
5%
Hallo Leden van DBB.com,

Eerst nog even zeggen respect voor wat jullie allemaal hebben bereikt, kan er alleen maar van opkijken, bijleren, proberen ... Uit dit forum heb ik zoveel geleerd kun je niet geloven, heb alltijd de zoek button gebruikt dus wat ik wou weten heb ik wel kunnen vinden maar nu wou ik tog nog even een vraag stellen die persoonlijk naar mij was ...
Ben nu tog al een 7-8maanden bezig met fitness je kent dat wel in begin even stuntelen en slecht trainen, ik zie zeker al vorderingen maar nu blijf ik beetje hangen vind ik, mijn probleem is eigelijk ik kwam van bijna 100kilo (97kilo) dus een hoop vet dat ik als kind meesleurde, kheb me leven omgegooit en zit nu rond de 74-76kilo begon goed te eten enzo, nu ben ik 17 en heb nog veel vel rond me buik/en die zijkanten wel is waar ook nog vet denk ik, op school hebben we vet meetingen gedaan en zat ik eerst aan 13.6% en 1-2maand later had ik 9.6% nu ik geloof die rommel niet echt (was zo elektronisch en dat moest je op je boven arm leggen) dus daar kijk ik niet naar. Maar nu vraag ik me af omdat ik vind dat ik nog dik ben zeker rond me onderkant (lijkt wel peervorming met dat vel enzo pff haat het) ZOU ik met een voedingsschemamogen volgen voor meer spiermassa te winnen? ik heb gewoon bang om veel te gaan eten zodat ik niet dikker word maar wel spiermassa, ik weet wel normaal kan dat niet maar tog heb ik er bang voor. Mijn Pa zijn kameraad is ook bodybuilder en hij probeerd me zogoed mogelijk te helpen, hij zegt ook dat ik beter nog kan wachten met supplementen,shakes (creatine,whey's...enzo) tot ik fantsoelijk bezig ben: -> Voedingsschema,Trainingschema ... Ik denk dat ik tog richting bodybuilder wil gaan al gaat de moed soms weg als ik even in de spiegel kijk, dan vind ik me hoop terug op dit forum. En het moet en zal me lukken ... dit begint gewoon mijn passie te worden denk aan niks anders meer tegenwoordig, int school praat ik alleen maar over Fitness enzo!
ik train 3x in de week (wil naar 4gaan):

Maandag: Rug,Schouders
Woensdag: Borst,Triceps
Vrijdag: Biceps,Benen

Mijn vragen zijn nu eigelijk:
Mag ik een voedingsschemagebruiken voor spiermassa zoals jullie gebruiken of zoals magere mensen gebruiken voor spiermassa te winnen?

Kennen jullie oefeningen op ''VEL'' kwijt te geraken? (ik denk springtouwen,koordklimmen?)

En nog wat vragen die hierboven staan vermeld ;)

IK HOOP dat ik wat antwoorden kan krijgen en ik hoop niet op domme reacties zo zitten er alltijd wel bij zeker? :p ... Anyway Respect voor Jullie & Guys dont forget Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like weed :D

Groetjes, xiAn / Kevin !

Ik wist niet dat je van springtouwen vel kon kwijt geraken :d, maar ga dit wel ff bij houden dit postje, goei vraag ^^

• Topic Starter Topic Starter
Dat vertelden ze me toch, ben direct springtouw gaanhalen, maar die was te kort :p, daardoor wat je vel strakker, zeiden mensen dus ,,, :) ,,, ik hoop dat ik ng reacties krijg op me vraagjes

Ik vrees er toch voor dat je vel korter word op deze manier. Vel zal normaliter van zijn eigen wat bijkrimpen, maar dit gebeurt langzaam. Zeker als je nog jong bent.

Je moet voor jezelf de keuze maken of je van voedingsschema wilt verranderen. Als je iets hebt van ik ben nu wel mager genoeg en wil breder worden dan moet je een Bulk-schema gaan volgen. Als je een 9.6% vet hebt, zou ik nu vooral aan massa gaan werken.

Maar ik zou eerst eens via huidplooimeter je vet laten bepalen.

als zo een ding zegt dat je aan 9,6% vp zit zal je werkelijk toch niet aan de 20% zitten, mensen die bulken gaan meestal tot een 15%-20% en die dat cutten tot rond de 8%. Staar je niet blind op cijfers maar ook niet op spiegel. Hoe je te veel aan vel kwijt kan geraken heb ik geen idee. Ik weet dat je nooit te snel mag afvallen omdat je vel dan niet meekrimpt dus denk ik dat je tijd moet geven aan je huid.
Wat ik zeker wel kan aanraden is het gebruik van een voedingschema. Dit is niet alleen nuttig voor spiermassa maar als je blijf steken kan je altijd proberen van hier en daar iets te veranderen en zien of dat effect heeft. Zo kan je jezelf bijsturen en heb je een mooi overzicht.
Succes!

J3330 Bedankt maat! maar probleem is soms als ik in spiegel kijk denk ik goed bezig en volgende dag kijk ik nog is en dan denk ik pfff :) ,,, snap je? :D ,,, ik ga proberen mss vandaag fotos te maken, maar als ik rechtsta is het niet 'ZO' hard maar als ik zit komt alles zoo naar voren hoe moet je dat zeggen ! :( ,,,

als je zit is het normaal dat er vetrollen voor je buikspieren hangen, dat heb ik ook en ik ben me hele leven al mager.

Ik denk dat ie bedoeld dat als je zit je spieren meer naar voren komen?

Ja weet ik maar tis vrij veel en irriteerd me, maar ik heb motivatie om ervoor te gaan , kvoel de passie van't fitness, en dat is mijn sleutel tot verder gaan! Wil gewoon info info info, ben beetje bezeten ervan :D alleen word mijn buik alltijd mijn teleurstelling :') Maar ik wil niet opgeven ben van ver gekomen, Dus een voedingsschema zal me gespierder maken niet dikker e =)

IK had ook jouw probleem 1e woog ik 108kg dana fgevallen tot 70kg = gevolg veel vel nu ik weer ben bijgekomen = Jaartje later weegk zo'n 80kg en vel is veel beter alsk recht sta isset mooi strak. Maargoed fixeer je niet al teveel op die buik dat komt wel goed. Eet geregeld en je moet niet bang zijn om meer te eten dan een ander want je oefent dan ook een aparte sport uit. Kijk even in de voedings sectie voor schematjes en zoek uit hoeveel je in mag nemen. En stel gerust vragen.

Ja weet ik maar tis vrij veel en irriteerd me, maar ik heb motivatie om ervoor te gaan , kvoel de passie van't fitness, en dat is mijn sleutel tot verder gaan! Wil gewoon info info info, ben beetje bezeten ervan :D alleen word mijn buik alltijd mijn teleurstelling :') Maar ik wil niet opgeven ben van ver gekomen, Dus een voedingsschema zal me gespierder maken niet dikker e =)

En dan? Precies alsof een mooie buik alles is:rolleyes:

Nee me buik boeit me niet blokjes of niet , maar tzit gwn niet in vorm :(

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

heb lang getwijfelt om ze erop te zetten achja :') ,,,

damnn hate it

Zou eerst cardio doen icm lichte krachttraining en langzamerhand cardio afbouwen en KT opbouwen.

Best wel veel vet en gyno te bemerken.

Succes, je zal het nodig hebben.

Ik zie geen foto's... alleen kikkers...

Link kopieren, in de adresbalk plakken en dan F5 duwen;)

Zie ik nog altijd niets.

Zou eerst cardio doen icm lichte krachttraining en langzamerhand cardio afbouwen en KT opbouwen.

Best wel veel vet en gyno te bemerken.

Succes, je zal het nodig hebben.

idd, nog ietsje verder proberen cutten icm krachttraining.
Ik denk niet dat je echt zoveel overtollig vel zal hebben dat het niet meer zal bijtrekken
zeker als je wat meer spieren krijgt en V-vorm gaat dit automatisch rechtgetrokken worden omdat er dan spieren in de plaats van het vet komt.
good luck

Terug
Naar boven