AndroidHealthClinic

vragen

keskin

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
67kg
Hallo,

Ik ben 15 jaar 1,73 en weeg 65 kilo.

Ik ben 1 week geleden begonnen aan cardio trainingen op een sportschool. daar heb je van alles wat je te zoeken hebt.

Ik ben ook begonnen met krachttraining ( niet zo heel veel 25kg alleen en soms 20kg ) is dit ook slim?

Hebben jullie nog wat tips wat betreft het sportschool? waar ik nog aan moet denken

wat ik hier boven heb opgenoemd betast dit ook mijn groei? ga ik hierdoor minder groeien of is dit niet zo erg? ik gebruik bij alle krachtrainingen 25kg

Mvg, keskin

wie vraagt wordt over geslagen en naar de stickies gestuurd.

Lol, aan je post te zien werk je met zo'n Technogym kye :roflol:
Ga gewoon lekker zelf een schemaatje maken en doe moeite om je in lezen over verschillende oefeningen.
Jij doet echt geen 25 kilo Bicep curl :p

Nee kracht training ga je niet minder van groeien, maar met dit ga je zeker niet groeien in spier massa....

je doet met alles 25kg? hmm... dat is niet zo goed idee.. ga je eens verdiepen in de stikies als je die goed heb doorgelezen dan weet ik zeker dat je een goed schema kan maken

Kun je Engels lezen, Keskin?

http://www.livestrong.com/article/420598-what-can-teenagers-do-if-they-want-to-start-bodybuilding/

Ik vind niet meteen iets in het Nederlands voor je.
Wat ik uit het Engelse artikel begrijp, is dat je niet zomaar alles kan/moet gaan doen wat volwassen mannen met bodybuilding doen. Dat kun je over een paar jaartjes.
Je kan wel al heel veel, maar moet met een aantal dingen rekening houden.
Ik denk dat het belangrijk is dat je een heel goede begeleider zoekt, die weet wat tieners mogen/kunnen wat bodybuilding betreft. Niet in elke sportschool weten ze dat, ook al doen ze alsof. Dus let daar goed op.
Verder weet ik dat Big T, de administrator van dit forum begeleidt voor 50 euro voor een weekje waarin hij schema's voor je maakt en je helpt met al je vragen. Ik weet niet of hij ook tieners begeleidt, en of je het kan betalen (duur is het in ieder geval niet op zich). Misschien dat hij je op weg kan helpen. Op zich beter dan alles zelf moeten uitzoeken.

Dit is een bodybuilding forum. Misschien kan je beter even bij dutchfitness kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Sorry , Maar ik bedoel niet 25kg optillen maar gewoon andere dingen dan 25kg, bankdrukken doe ik niet bijvoorbeeld en al die andere wat met dat te maken heeft.

Ik doe ook niet 25kg optillen met 1 hand haha, maar gewoon de standaard dingen bijvoorbeeld 25kg naar je toe trekken en die dingen. is dat erg voor mijn groei?

mvg, keskin

Terug
Naar boven