Fitness Seller

Vreemde bijwerking Creatine

Freetime

Novice
Waardering
0
Hallo allen,

Ik heb een vraag!

Ik gebruik sinds een paar dagen creatine monohydraat van Dymatize en begon met 2 volle theelepels per dag. Resultaat: dikke hoofdpijn, misselijk, draaierig in het hoofd en overgeven.:( Waarschijnlijk iets teveel. Hebben mensen enig idee of dezelfde ervaring en advies svp. ik heb de dosis teruggeschroefd en dezelfde klachten maar dan heel licht. Tijdens de training wel een enorme pomp. Heb 3 jaar geleden wel al meerdere creatine kuren gedaan zonder probleem. :D

Graag advies.

Thx,

Jeroen

Clean:
BP: 12 x 70
10 x 80
8 x 90
6 x 100
1 x 110
Biceps : L 42 cm / R 41 cm

Klinkt niet echt goed, weet je zeker dat je gezonde nieren hebt? En drink je wel genoeg water?

Want het klinkt een beetje als vergiftiging.

• Topic Starter Topic Starter
nieren

Hey Luke,

Ik heb geen klachten voor wat betreft mijn nieren. Ik weet wel van mezelf dat ik een hooggevoelig syteem heb, ik reageer overal behoorlijk heftig op. Zelfs met vitaminen merk ik dit. Zou het zo kunnen zijn dat ik gewoon heel weinig nodig heb....

Ik drink veel water op een dag, minimaal 2 liter.

Groet'n

Jeroen

naja...2 liter is nog niet zo heel veel hoor :P als je actief sport elke dag moet je toch zo rond de 3-4L ga drinken

Mac,

Ik pies me nu al helemaal lek ;-)

thx,

Jeroen

meer water drinken, en dosis meer spreiden overheen de dag. Als je begint met creatine moet je minimum je water inname verhogen met 1-2l per dag.

veel succes

bart

min 1-2l bij de training zou ik zeggen als je creatine pakt !!

daarna nog je normale hoeveelheid die je drinkt... ik neem ook nu creatine monohydraat op een nuchtere maag met vruchtensap soms nog samen met wat dextrose. Geen pijn ofzo...

Probeer een dosis te vinden waarbij de creatine nog wel een merkbaar effect heeft op je training/herstel maar waar de bijwerkingen weg/minimaal zijn. Kijk hoe je je daarbij voelt en beslis dan zelf of je verder gaat. Luister goed naar je lichaam!
Succes!

is het pure creatine,of is het gemixt met bv kolidraden?ik laad nooit op en gebruik gewoon een theelepeltje opgelost in vruchtensap (snelle suikers) per dag!ik verkoop het ook en heb nog nooit iemand met die klachten gehoord,dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet door de creatine komt?meschien ben je er erg gevoelig voor!

is het pure creatine,of is het gemixt met bv kolidraden?ik laad nooit op en gebruik gewoon een theelepeltje opgelost in vruchtensap (snelle suikers) per dag!ik verkoop het ook en heb nog nooit iemand met die klachten gehoord,dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet door de creatine komt?meschien ben je er erg gevoelig voor!

kolidraden ???

:angstig:

@iedereen: heel erg bedankt voor jullie adviezen

@ Luke, Kolidraden: dat zijn draden van de koli plant... je weet wel.

Groet,

Jeroen

Terug
Naar boven