AndroidHealthClinic

Vrije tijd, MTB, Wielrennen

Aangepast met een iets kortere verstelbare stem en een titanium zadelpen met een kleine setback, ik denk dat de reach zo toch wel te kort is, dus binnenkort even wat kabels bestellen en de boel in orde maken met langere stem.

IMG_5060.jpeg
Vergeet de dopjes niet en ik denk dat stuurlint ook een verbetering is?
 
Vergeet de dopjes niet en ik denk dat stuurlint ook een verbetering is?
Klopt, maar de hendels moeten sowieso omhoog en dan werk ik het stuur netjes af, tot die tijd zet ik denk ik goedkope MTB handgrepen op de "bocht" van het stuur, de uiteinden zijn bewust zo recht gemaakt om het ook af te kunnen werken met handgrepen ipv stuurlint. Net heel even langzaam op neer in de straat gereden, de reach moet langer, de de "bocht" wat meer naar beneden draaien zou misschien kunnen helpen.

Het is een echte @Steks fiets geworden, ergens wel mooi (die fiets dan).
Op de een andere manier kan ik niet tegen 13 in een dozijn. De dual control hendels vind ik super fijn, ik hoop met dit stuur ook, maar de bijbehorende parallelogram v-brakes vond ik dramatisch, dus heb ik er Avids opgezet. Ik weet niet of ik straks de gele velgen nog wel mooi vind, ik heb nog een set met zwarte XT naven en zwarte Mavic 517 velgen die als tweede set voor mijn vrouw dienden, dus die zou ik een kunnen monteren.
 
Klopt, maar de hendels moeten sowieso omhoog en dan werk ik het stuur netjes af, tot die tijd zet ik denk ik goedkope MTB handgrepen op de "bocht" van het stuur, de uiteinden zijn bewust zo recht gemaakt om het ook af te kunnen werken met handgrepen ipv stuurlint. Net heel even langzaam op neer in de straat gereden, de reach moet langer, de de "bocht" wat meer naar beneden draaien zou misschien kunnen helpen.


Op de een andere manier kan ik niet tegen 13 in een dozijn. De dual control hendels vind ik super fijn, ik hoop met dit stuur ook, maar de bijbehorende parallelogram v-brakes vond ik dramatisch, dus heb ik er Avids opgezet. Ik weet niet of ik straks de gele velgen nog wel mooi vind, ik heb nog een set met zwarte XT naven en zwarte Mavic 517 velgen die als tweede set voor mijn vrouw dienden, dus die zou ik een kunnen monteren.
Er zit ook een geel accentje op je frame, dat helpt.
 
@Steks Vind jij dit wat? Past ook wel een beetje bij mijn huidige levensfase waarin bezinning en ontspanning steeds meer op de voorgrond (zouden moeten) komen. Alleen de plaatsing van die tassen op de voorvork lijkt me een beetje een tikkende tijdbom.

 
Laatst bewerkt:
@Steks Vind jij dit wat? Past ook wel een beetje bij mijn huidige levensfase waarin bezinning en ontspanning steeds meer op de voorgrond (zouden moeten) komen. Alleen de plaatsing van die tassen op de voorvork lijkt me een beetje een tikkende tijdbom.

Ik zou dan eerder kiezen voor een dragertje achter, icm ortlieb tassen. Dat doe ik al jaren en zelfs licht offroad is daar prima mee te fietsen.
 
Ik zou dan eerder kiezen voor een dragertje achter, icm ortlieb tassen. Dat doe ik al jaren en zelfs licht offroad is daar prima mee te fietsen.
Dacht ik ook, ben op die manier ook eens een paar weken wezen fietsen in Denemarken op de mtb.

Ik snap dat beladen van de voorkant niet, vooral niet onder het balhoofd. Volgens mij kunnen die tassen voor zo maar tussen de spaken komen.
 
Dacht ik ook, ben op die manier ook eens een paar weken wezen fietsen in Denemarken op de mtb.

Ik snap dat beladen van de voorkant niet, vooral niet onder het balhoofd. Volgens mij kunnen die tassen voor zo maar tussen de spaken komen.
Ik zou pas de voorkant gaan beladen als er achter geen plek meer is, of als veel zware spullen mee wilt nemen en de verdeling te veel naar achteren gaat, zeker heuvelop kan dat irritant zijn.
 
Hoi mensen!
Zit te kijken naar een evt vervanging (i.i.g. bij regen) voor mijn ligfiets. Het gaat om woon-werk (enkele reis 13km). Heb een proefritje gemaakt op een Koga F3 6.0 met Alfine 11 versnellingsnaaf en riem. Heb er niet veel verstand van, maar rijdt lekker en lees over het algemeen goede dingen. Lees vaak wel dat derailleur sneller is, maar dan alleen als je veel onderhoud pleegt. Ben zelf niet iemand die om de zaterdagmiddag staat te poetsen en smeren bij wijze van spreken, dus dan lijkt een naafversnelling me een goed idee.

Zijn er mensen met ervaringen met iets vergelijkbaars, en zouden jullie dit aanraden? Ofewel, positieve/negatieve ervaringen..?
 
Hoi mensen!
Zit te kijken naar een evt vervanging (i.i.g. bij regen) voor mijn ligfiets. Het gaat om woon-werk (enkele reis 13km). Heb een proefritje gemaakt op een Koga F3 6.0 met Alfine 11 versnellingsnaaf en riem. Heb er niet veel verstand van, maar rijdt lekker en lees over het algemeen goede dingen. Lees vaak wel dat derailleur sneller is, maar dan alleen als je veel onderhoud pleegt. Ben zelf niet iemand die om de zaterdagmiddag staat te poetsen en smeren bij wijze van spreken, dus dan lijkt een naafversnelling me een goed idee.

Zijn er mensen met ervaringen met iets vergelijkbaars, en zouden jullie dit aanraden? Ofewel, positieve/negatieve ervaringen..?
Vraag eens na hoe t zit bij aanschaf met een eventueel onderhoudscontract.
Hoeft soms niet heel prijzig te zijn.
 
Hoi mensen!
Zit te kijken naar een evt vervanging (i.i.g. bij regen) voor mijn ligfiets. Het gaat om woon-werk (enkele reis 13km). Heb een proefritje gemaakt op een Koga F3 6.0 met Alfine 11 versnellingsnaaf en riem. Heb er niet veel verstand van, maar rijdt lekker en lees over het algemeen goede dingen. Lees vaak wel dat derailleur sneller is, maar dan alleen als je veel onderhoud pleegt. Ben zelf niet iemand die om de zaterdagmiddag staat te poetsen en smeren bij wijze van spreken, dus dan lijkt een naafversnelling me een goed idee.

Zijn er mensen met ervaringen met iets vergelijkbaars, en zouden jullie dit aanraden? Ofewel, positieve/negatieve ervaringen..?
Als je er weinig tot niets aan wilt doen, dan is een naafversnelling icm een riem een goede keuze, de snelheidswinst met een derailleur is imo verwaarloosbaar op zo’n type fiets. Ik weet net hoe het bij de nieuwste Alfine 11 naaf zit, maar die van mij moet ik met enige regelmaat olie verversen, dat is heel makkelijk zelf te doen, maar kost ook niet heel veel bij een fietsenwinkel. Als je dat niet zelf wilt gaan doen zou ik de fiets bij een lokale fietsenmaker kopen omdat ze niet zo happig zijn om zulk onderhoud te doen bij “vreemde fietsen”. Een nadeel van een olie gesmeerde naafversnelling is wel dat het allemaal vrij nauwkeurig gemaakt en gemonteerd moet worden en die van mij is in de loop van de jaren zo versleten dat hij wat lekt. Een alternatief is dan een ver gesmeerde naafversnelling, mijn vrouw heeft een Nexus 8 en die bevalt prima. Het nadeel is naast het hogere gewicht dat die iets zwaarder loopt, maar vooral dat de stappen tussen de verschillende versnellingen niet allemaal even groot zijn. Een Nexus 7 is trouwens echt van een beduidend lager niveau.

Dus je zou ook naar een Koga F3 4.0 kunnen kijken.
 
Hoi mensen!
Zit te kijken naar een evt vervanging (i.i.g. bij regen) voor mijn ligfiets. Het gaat om woon-werk (enkele reis 13km). Heb een proefritje gemaakt op een Koga F3 6.0 met Alfine 11 versnellingsnaaf en riem. Heb er niet veel verstand van, maar rijdt lekker en lees over het algemeen goede dingen. Lees vaak wel dat derailleur sneller is, maar dan alleen als je veel onderhoud pleegt. Ben zelf niet iemand die om de zaterdagmiddag staat te poetsen en smeren bij wijze van spreken, dus dan lijkt een naafversnelling me een goed idee.

Zijn er mensen met ervaringen met iets vergelijkbaars, en zouden jullie dit aanraden? Ofewel, positieve/negatieve ervaringen..?
Al een keuze gemaakt?
 
Terug
Naar boven