Het gemak waarmee je zulke snelheden haalt (zie de gemiddelde hartslag van 140) zit hem in de lage luchtweerstand, ik reed er ook wel een enkele keer mee naar mijn ouders en moest dan de Brienenoord brug over. Met een dubbel crankstel, een racecasette, een relatief zware fiets en het feit dat je meer op souplesse dan op kracht moet fietsen (op de pedalen staan gaat niet) was omhoog een drama, maar naar beneden tikte ik met gemak 70km/u aan terwijl het stijgingspercentage maar 3% is.
Ik moest weer even goed nadenken waarom ik mijn ligfiets had weggedaan, ik gebruikte hem eigenlijk alleen voor woon-werk verkeer en het laatste stuk is een flink aantal kilometers door de duinen over onverlichte kronkelpaden waar zo nu en dan een hert staat. Omrijden kan ook over een een vlakke verlichte weg maar dat is zo'n 2 km langer. Daarnaast zijn kruisingen en zijstraten wat onoverzichtelijk doordat je hoofd ruim 1,5m achter het voorste punt van de fiets ligt, m.a.g. dat ik in mijn woonwijk eens aangereden werd door een postbode van links, toen besefte ik me dat dat ook met een auto kon gebeuren, een andere uitvalsweg pakken was dan de oplossing, maar dat is ook weer 1km omrijden waardoor een rit van 18km uiteindelijk 21km wordt, dan kan je gevoelsmatig net zo goed een bukfiets pakken voor de kortste route.