AndroidHealthClinic

Vrije tijd, MTB, Wielrennen

ooit in het hurtgenwald stak ineens een boom over terwijl met een rotgang naar onder vloog , ik weet nog dat ik met een arm in het gips thuis kwam en de vrouw vroeg niks aan de boom lol
Bij mountainbike marathons in Duitsland wordt de kopgroep vaak uitgedund omdat er op onbekend terrein steeds met ruim 70 wordt afgedaald terwijl er opeens een haakse bocht opduikt die je maar met 15 kan nemen. De hele groep ligt dan in het struikgewas en vaak kan niet iedereen de race vervolgen.

Bij mountainbike marathons in Duitsland wordt de kopgroep vaak uitgedund omdat er op onbekend terrein steeds met ruim 70 wordt afgedaald terwijl er opeens een haakse bocht opduikt die je maar met 15 kan nemen. De hele groep ligt dan in het struikgewas en vaak kan niet iedereen de race vervolgen.
ik was als free rider redelijk roekloos , todat ik een collega free rider op de grond zag liggen schreeuwend van de pijn wachtend op een trauma heli .kreeg die avond bericht dat ze zijn schedel moesten lichten en dag erna bericht overleden was aan hersen bloedingen . kwam thuis en ik zag mijn kinderen op de bank zitten en heb besloten de fiets die zelfde avond nog te schenken aan mijn neef .
nu ga ik regelmatig rondjes pakken in de duinen op mijn cube van 700 vind het welletjes lol

ik was als free rider redelijk roekloos , todat ik een collega free rider op de grond zag liggen schreeuwend van de pijn wachtend op een trauma heli .kreeg die avond bericht dat ze zijn schedel moesten lichten en dag erna bericht overleden was aan hersen bloedingen . kwam thuis en ik zag mijn kinderen op de bank zitten en heb besloten de fiets die zelfde avond nog te schenken aan mijn neef .
nu ga ik regelmatig rondjes pakken in de duinen op mijn cube van 700 vind het welletjes lol
Freeride is wel cool ondanks dat ik ook nekken heb zien breken. Heb in Nederland een Nicolai freeride gehad en in Zambia een Azonic die daar al bij de eerste serieuze afdaling kapot ging beyond repair. Ben nu in het bezit van een mini downhill Canyon neuron met 13cm veerweg waar ik ook trails mee rij.
IMG20240630165323.jpg

Freeride is wel cool ondanks dat ik ook nekken heb zien breken. Heb in Nederland een Nicolai freeride gehad en in Zambia een Azonic die daar al bij de eerste serieuze afdaling kapot ging beyond repair. Ben nu in het bezit van een mini downhill Canyon neuron met 13cm veerweg waar ik ook trails mee rij.
IMG20240630165323.jpg
nog bepaalde bestemmingen waar je heen wil om te fietsen ?

nog bepaalde bestemmingen waar je heen wil om te fietsen ?
Ik vind fietsen in de tropen wel fijn, Reunion lijkt me wel wat. @Steks heeft de North Shore bij Vancouver gedaan, lijkt me ook interessant. Ondertussen heb ik weer een vaste relatie en zullen de Ardennen wel de ultieme bestemming worden... Heb ook mijn Husqvarna 701 ingeruild voor een Guzzi V85TT waarmee we naar Texel gaan.

Jij?

Ik vind fietsen in de tropen wel fijn, Reunion lijkt me wel wat. @Steks heeft de North Shore bij Vancouver gedaan, lijkt me ook interessant. Ondertussen heb ik weer een vaste relatie en zullen de Ardennen wel de ultieme bestemming worden... Heb ook mijn Husqvarna 701 ingeruild voor een Guzzi V85TT waarmee we naar Texel gaan.

Jij?

Daar droomden we van en 1 van onze clubleden is zelfs geëmigreerd.

Ben zelf een keer op vakantie gegaan naar Saalbach-Hinterglemm, maar dat viel wat tegen.

Ik heb iets zuidelijker rond Squamish zes dagen gemountainbiket met een privé gids. ‘s ochtends wat techniek training en de simpelere trails gereden samen met mijn vrouw en dan ‘s middags alleen met de gids wat uitdagendere dingen gedaan.

Ik woon tegenwoordig weer binnen een paar kilometer van de trails van Noordwijk, maar die gaan gauw vervelen. Maar beter dan niets. Misschien af en toe weer een keertje het strand op met mijn strandracer.

Ik heb iets zuidelijker rond Squamish zes dagen gemountainbiket met een privé gids. ‘s ochtends wat techniek training en de simpelere trails gereden samen met mijn vrouw en dan ‘s middags alleen met de gids wat uitdagendere dingen gedaan.
ouwe school vriend van mij woont in Christchurch Nz .....waanzinnig mooie trails . mazzel heb je met de vrouw , die van mij gaat alleen mee als er ook te hardlopen valt lol

Het gemak waarmee je zulke snelheden haalt (zie de gemiddelde hartslag van 140) zit hem in de lage luchtweerstand, ik reed er ook wel een enkele keer mee naar mijn ouders en moest dan de Brienenoord brug over. Met een dubbel crankstel, een racecasette, een relatief zware fiets en het feit dat je meer op souplesse dan op kracht moet fietsen (op de pedalen staan gaat niet) was omhoog een drama, maar naar beneden tikte ik met gemak 70km/u aan terwijl het stijgingspercentage maar 3% is.

Ik moest weer even goed nadenken waarom ik mijn ligfiets had weggedaan, ik gebruikte hem eigenlijk alleen voor woon-werk verkeer en het laatste stuk is een flink aantal kilometers door de duinen over onverlichte kronkelpaden waar zo nu en dan een hert staat. Omrijden kan ook over een een vlakke verlichte weg maar dat is zo'n 2 km langer. Daarnaast zijn kruisingen en zijstraten wat onoverzichtelijk doordat je hoofd ruim 1,5m achter het voorste punt van de fiets ligt, m.a.g. dat ik in mijn woonwijk eens aangereden werd door een postbode van links, toen besefte ik me dat dat ook met een auto kon gebeuren, een andere uitvalsweg pakken was dan de oplossing, maar dat is ook weer 1km omrijden waardoor een rit van 18km uiteindelijk 21km wordt, dan kan je gevoelsmatig net zo goed een bukfiets pakken voor de kortste route.
Erg late reactie, maar inderdaad is de wendbaarheid wel een nadeel van de ligfiets. Net als het feit dat je i.t.t. anderen niet boven een lage heg uit steekt. Mensen denken dus dat ze een fietser wel zouden zien aankomen. Ook de snelheid is voor automobilisten verraderlijk: als ze na inhalen rechsaf willen, ben je er alweer.
Nadeel voor mij is ook dat ik zelf niet per se heel handig ben, en dat de lokale fietsenmaker er ook niet aan begint vanwege de afwijkende onderdelen etc.
Daarnaast krijg je de regen nogal hard in je gezicht.

Het zou dus best kunnen dat ik er over een jaartje ook weer een beetje op uitgekeken ben. ;)

In moet wel nieuwe rem en schakelkabels aanleggen want, maar als ik de handels onderaan naar binnen gedraaid monteer kan ik een kort stukje fietsen.

Zo moet het, maar zijn de kabels te kort
IMG_5044.jpeg

IMG_5046.jpeg

IMG_5047.jpeg

Zo is er wel langzaam mee te fietsen.
IMG_5048.jpeg
Aangepast met een iets kortere verstelbare stem en een titanium zadelpen met een kleine setback, ik denk dat de reach zo toch wel te kort is, dus binnenkort even wat kabels bestellen en de boel in orde maken met langere stem.

IMG_5060.jpeg

Aangepast met een iets kortere verstelbare stem en een titanium zadelpen met een kleine setback, ik denk dat de reach zo toch wel te kort is, dus binnenkort even wat kabels bestellen en de boel in orde maken met langere stem.

IMG_5060.jpeg
Raar stuur ja

Terug
Naar boven