XXL Nutrition

Vrije tijd, MTB, Wielrennen

Mijn onderzoek over slakken op Kreta was verplichte literatuur voor beginnende onderzoekers bij Naturalis.
Mijn alternatieve vervoermiddel in de bergen was daar een motorfiets. Hoewel dat het niet haalde bij Steven Jay Gould die zich door een helicopter op de hoogste bergen liet afzetten.

En een soort van Corner of Moloko bar van Surly.

Stuurtje is binnen.
IMG_5032.jpeg

Lijkt niet op een stuur.
Hoe werkt dat ?
Het is een soort van dropbar waar je gewoon je mtb remmen en shifters op kunt monteren. Het is een Surly cornerbar lookalike van aliexpres.

Laatst bewerkt:
Het is een soort van dropbar waar je gewoon je mtb remmen en shifters op kunt monteren. Het is een Surly cornerbar lookalike van aliexpres.

Heel interessant, bij mijn zelfbouw strandracer heb ik shifters en achterderailleur van mijn racefiets gebruikt en nieuwe gevraagd voor mijn verjaardag. Die raceshifters zijn extreem gevoelig voor zand, heb zelfs meegemaakt dat ik een achtershifter nooit meer gangbaar kreeg na een klein uitglijdertje waarna ik met mijn racefiets in een berm belandde.

IMG20220502123208.jpg

In moet wel nieuwe rem en schakelkabels aanleggen want, maar als ik de handels onderaan naar binnen gedraaid monteer kan ik een kort stukje fietsen.

Zo moet het, maar zijn de kabels te kort
IMG_5044.jpeg

IMG_5046.jpeg

IMG_5047.jpeg

Zo is er wel langzaam mee te fietsen.
IMG_5048.jpeg

In moet wel nieuwe rem en schakelkabels aanleggen want, maar als ik de handels onderaan naar binnen gedraaid monteer kan ik een kort stukje fietsen.

Zo moet het, maar zijn de kabels te kort
IMG_5044.jpeg

IMG_5046.jpeg

IMG_5047.jpeg

Zo is er wel langzaam mee te fietsen.
IMG_5048.jpeg
Veel mooie en bijzondere onderdelen.

Veel mooie en bijzondere onderdelen.
Thanks, dat is ook deels de reden dat ik er iets zinnig mee wil doen. Ik bouw deze liever om tot een prettige woon-werk fiets dan dat ik daar een nieuwe gravelbike oid voor koop. Voor dat geld kan ik dan een moderne 29er MTB kopen.

Als dit bevalt kan er altijd nog een echte dropbar op zetten, racevelgen met 30mm banden moeten ook nog in het frame passen (die is ook geschikt voor schijfremmen), een andere voorvork wil ik dan ook nog wel, tegen die tijd eens zoeken of er mooie carbon vorken zijn met een ronde kroon die passen, andere is iets van titanium ook wel een oprtie.

Volgens mij is de korte verstelbare stuurpen die deze zomer op mijn andere fiets had zitten ook voor 31,8mm sturen, misschien dat ik iets beter uitkom met de huidige kabels.

Volgens mij is de korte verstelbare stuurpen die deze zomer op mijn andere fiets had zitten ook voor 31,8mm sturen, misschien dat ik iets beter uitkom met de huidige kabels.
Als je wat buiten en binnenkabel koopt, kan je met een zijkniptang zelf alles op maat maken.

Ik heb zelf vroeger gefietst in de bossen met een mountenbike, toen was ik wel veel kleiner en lichter dan nu. Ik vond het leuk tot dat ik keihard tegen een boom ben gevallen en bijna een tak in men oog kreeg. Sinds toen nooit meer op een fiets gestapt in ieder geval mountainbike….

Wel knap dat jullie je eigen fiets maken

Ik heb zelf vroeger gefietst in de bossen met een mountenbike, toen was ik wel veel kleiner en lichter dan nu. Ik vond het leuk tot dat ik keihard tegen een boom ben gevallen en bijna een tak in men oog kreeg. Sinds toen nooit meer op een fiets gestapt in ieder geval mountainbike….

Bij het uitrijden na een wedstrijd op een parcours dat ik nb heb helpen aanleggen, vloog ik door concentratieverlies uit de bocht en bleef als Jezus Christus aan een scherpe tak hangen. Heb nog steeds een litteken:
IMG20241105175452.jpg

...is mijn onderarm.

De ergste ongelukken zijn een gevolg van onoplettendheid. Zo’n 15 jaar geleden heb ik in Canada aardig wat trails gereden waar ik potentieel een flinke smakker had kunnen maken, maar ik heb daar geen enkele keer naast mijn fiets gelegen. Kort na terugkomst in Nederland ben ik bij een simpel afdelinkje over de kop gevlogen en op de SEH beland met wat ingescheurde bandjes is mijn schouder. Ook heb ik een keer een flinke smak gemaakt toen mijn trapper het asfalt raakte in een bocht.

Dat zijn wel redenen dat ik altijd een helm draag en handschoentjes, het liefst met lange vingers.

Bij het uitrijden na een wedstrijd op een parcours dat ik nb heb helpen aanleggen, vloog ik door concentratieverlies uit de bocht en bleef als Jezus Christus aan een scherpe tak hangen. Heb nog steeds een litteken:
IMG20241105175452.jpg

...is mijn onderarm.
ooit in het hurtgenwald stak ineens een boom over terwijl met een rotgang naar onder vloog , ik weet nog dat ik met een arm in het gips thuis kwam en de vrouw vroeg niks aan de boom lol

Terug
Naar boven