AndroidHealthClinic

Vtg42's log

• Topic Starter Topic Starter
Training Zondag 27 juli 2014

Ik heb toch geen zin om op dit vetpercentage te blijven hangen, voel me beter als ik minder vet ben. Daarom besloten om toch maar een echte cut in te zetten in plaats van zo aan te blijven modderen. Voor het eerst dat ik dat doe, dus ben benieuwd hoe het gaat. Om grip op alles te krijgen track ik sinds vandaag alles wat ik eet met MyFitnessPal en ga eens per week voortgang meten (weegschaal, omtrek middel, caliper). Heb een Withings wifi weegschaal die het gewicht automatisch opslaat en synct met de Libra app zodat ik daarvan een mooie chart zou moeten krijgen met feedback over de trend.

Om te voorkomen dat ik voortdurend met een rekenmachine in de hand zit te eten probeer ik alles zoveel mogelijk te bereiden en te eten in hapklare units waarvan ik weet wat erin zit - standaard hoeveelheden diepvriesvis, bakken met 500 gram magere naturel kwark, blikken met peulvruchten (linzen, kikkererwten, kapucijners), etc. Ik gebruik een oude whey-scoop voor de brinta, 1 afgestreken schep is precies 28 gram. Dat soort dingen zijn handig. Ik moet nog een goede bron voor kip vinden, vroeger hadden ze bij de AH van die pakken/zakken met diepgevroren voorgegaarde kipfilets, ideaal was dat, maar die kan ik jammergenoeg al een tijd niet meer vinden.

Om de komende week wat verantwoord basis-voer bij de hand te hebben heb ik gisteren een flinke ketel Meat Slop gemaakt en ingevroren. Daarvan heb ik de calorieën per bak precies uitgerekend (grote = 900kcal, kleine = 600kcal), de macro verhoudingen zijn 44% proteine, 36% vet, 20% kh, ook prima. Makkelijk om gedachteloos in de magnetron te mikken.

Voor een goed tempo zou ik, als ik de verschillende calculators mag geloven, zo tussen de 2400 en 2600kcal per dag moeten gaan zitten (BMR=+/- 2200, TDEE=+/- 3000).

Vanmorgen vroeg een korte training gedaan. Heb even gekeken hoe zwaar ik kon op de triceps press die ik vrijdag voor 't eerst deed. Het resultaat viel me mee, als het cutten goed gaat zou ik t.z.t. gewone dips moeten kunnen doen.

Nautilus Super Pullover:
20x36kg (warmup)
12x84kg
12x84kg
12x84kg
5x91kg (pr!), 5x71kg, 5x64kg (dropset)

Nautilus Triceps Press:
20x36kg (warmup)
8x71kg
8x77kg
8x84kg
8x91kg (pr!)

Nautilus Low Cable Row: .. even wennen om het juiste gewicht te vinden op deze.
20x48kg (warmup)
12x68kg .. te licht
8x77kg .. te zwaar
12x71kg
12x71kg

Captain's chair leg raises:
8x bent legs
8x bent legs
8x bent legs
8x bent legs

Vandaag vroeg m'n bed uit en om 9:30 naar 'de gym zonder airco'. Had niks te eten in huis, dus getrained op een nuchtere maag, met alleen twee red bull-lights en een sterke bak zwarte koffie achter de kiezen. Desondanks een erg lekkere training, alles ging verbazingwekkend goed, geen moment gemerkt dat ik energie tekort kwam. In tegendeel, op bijna elke oefening een PR. Wel niet veel, maar toch telkens een paar kilo erbij. Leve cafeïne!

Had je later die dag niet alsnog een crash, of toen alweer genoeg gegeten?

Ik heb toch geen zin om op dit vetpercentage te blijven hangen, voel me beter als ik minder vet ben. Daarom besloten om toch maar een echte cut in te zetten in plaats van zo aan te blijven modderen. Voor het eerst dat ik dat doe, dus ben benieuwd hoe het gaat. Om grip op alles te krijgen track ik sinds vandaag alles wat ik eet met MyFitnessPal en ga eens per week voortgang meten (weegschaal, omtrek middel, caliper). Heb een Withings wifi weegschaal die het gewicht automatisch opslaat en synct met de Libra app zodat ik daarvan een mooie chart zou moeten krijgen met feedback over de trend.

Succes met het cutten. Ik gebruik gewoon een spreadsheet om de voortgang bij te houden. Ik ben niet zo into apps.
V.w.b. je kip: je zou eens bij Musclemeat kunnen kijken. De eigenaar waart ook hier op het forum rond. Zie ook de sticky bij Voeding.

Training dinsdag 29 juli 2014

Had je later die dag niet alsnog een crash, of toen alweer genoeg gegeten?
Succes met het cutten. Ik gebruik gewoon een spreadsheet om de voortgang bij te houden. Ik ben niet zo into apps.
V.w.b. je kip: je zou eens bij Musclemeat kunnen kijken. De eigenaar waart ook hier op het forum rond. Zie ook de sticky bij Voeding.

Het viel gelukkig mee, direct na de training een banaan en een bak 500gram magere kwark met havermout, vult goed. :)
Thnx! Ik had er al naar gekeken inderdaad, misschien t.z.t. een extra vrieskast aanschaffen.

Voeding
Vanaf zondag met behulp van myfitnesspal alles bijgehouden en per dag vrijwel exact 2400kcal binnengekregen met een macro-verhouding van 40% kh, 30% eiwit en 30% vet. Eiwit is +/- 180 gram per dag, 1.8 gram per kg lichaamsgewicht en vet ongeveer 0.8 gram per kg lichaamsgewicht.

Training
Vandaag na het werk rustig een uurtje met collega getrained.

Panatta Leg Curl:
15x35kg (warmup)
3x70kg (te zwaar)
10x65kg
10x60kg
10x55kg
10x50kg

Panatta Leg Extensions:
15x40kg (warmup)
12x65kg
12x70kg
12x70kg
12x82,5kg (full stack)

Flat Bench Press:
10xstang (warmup)
5x50kg
5x50kg
..x60kg (fail, heel close, maar kwam net niet voorbij dood punt. argh)
4x50kg

Panatta Horizontal Leg Press:
10x100kg
6x140kg
.. geen fut meer.

Training donderdag 31 juli 2014

Vandaag een korte wat rommelige training tussen werk door met collega. De gym bij het werk heeft niet echt denderende faciliteiten (flat/incline bench, een ez-bar en beperkte selectie machines) en het is er vrij druk, dus de dingen die ik wilde doen waren bezet, niet erg bevredigend.

Panatta Peck-Back: (machine flyes, voel contractie niet echt, vraag me af of het werkt)
12x25kg
10x30kg
8x35kg
8x35kg
8x35kg

Panatta Rowing Machine Convergent: (fijne oefening, beste machine die ze daar hebben)
15x45kg
10x65kg
10x75kg
10x75kg
10x75kg
1x100kg (full stack, voor de fun)

Triceps cable pushdown:
12x15kg
12x20kg
8x25kg (pr)
8x25kg
8x25kg .. dat ging best ok, triceps worden duidelijk sterker.

Alles wat ik wilde doen was verder bezet, dus uit puur tijdverdrijf maar op chestpress machine gaan zitten. Vervolgens wil collega benchen terwijl ik halverwege mijn setje chest presses was, dus heb het benchen er maar tussen gemixt. Na de flyes en pushdowns ging dat behoorlijk slecht, maargoed, training is training.

Panatta Vertical Chest Press:
12x45kg
10x50kg
10x55kg
Flat bench press:
10xstang
5x40kg .. voelde als lood.
8x40kg
5x40kg
Panatta Vertical Chest Press:
10x45kg
10x45kg

Alles wat ik wilde doen was nog steeds bezet en collega was inmiddels half dood, dus maar terug naar kantoor en nog een uurtje doorgewerkt. Thuis douchen en bakje meat slop opgewarmd (prima spul, vult goed en is lekker hartig), goed slapen, en kijken of ik morgen de schade kan inhalen.

Kun je bezweet op kantoor zitten? Ik moet er niet aan denken!

Training vrijdag 2 augustus 2014

Kun je bezweet op kantoor zitten? Ik moet er niet aan denken!

Tussen 17:30 en 19:00 is de rest toch al weg, dus met airco aan en raam open gaat het nog net :)

Training vrijdag 1 augustus 2014
Dumbbell chest press:
8x 2x16kg
3x 2x20kg
8x 2x16kg
8x 2x16kg
8x 2x16kg

Hammer Strength ISO Wide chest:
15x 2x15
8x 2x30
8x 2x30
10x 2x30

Hammer Strength ISO Row:
15x 2x15
10x 2x30
5x 2x45
5x 2x45
5x 2x45

Nautilus super pullover:
15x65kg
8x84kg
5x91kg
5x91kg
5x91kg

Nautilus Triceps press:
10x71kg
8x84kg
3x103kg (even proberen tot hoever lukt)
8x84kg
8x84kg

EZ Bar curls reverse grip
12x15kg
12x15kg
12x15kg

Hyperextensions:
10xbw+10
10xbw+10
10xbw+10

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:39 ----------

Training zaterdag 2 augustus 2014
Vanmorgen vroeg op en naar de gym, lekkere training. De periodisering is totaal niet volgens het boekje op het moment, maar daar merk ik geen nadelige effecten van. Dingen blijven langzaam vooruit kruipen.

Technogym Vertical Traction:
15x55kg (warmup)
8x85kg
8x90kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg

Rotator cuff pulley oefening:
20x0.75kg
15x1.50kg
12x3.75kg (vpr)

Deze week al meer dan zat chest achter elkaar gedaan, maar toch voor de gein eens proberen of ik de 75kg op die antieke Technogym pekdek die ik vorige week niet haalde, nu wel kan.

Technogym isotonic line Pek Dek:
4x75kg (pr) Victory! Eerste rep kroop omhoog als een slak, maar het ging wel.
5x70kg
5x65kg

Technogym rotary calf:
20x35kg (warmup)
10x55kg
10x55kg
10x55kg

Technogym Pulldown:
10x55kg (warmup)
5x85kg
5x85kg
5x90kg
5x90kg
5x90kg

Technogym Leg Curls: (5kg minder, maar langzamer uitgevoerd dan vorige week)
10x35kg (warmup)
10x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Technogym Leg Extensions: (oud model)
12x55kg (warmup)
12x75kg
12x85kg
12x95kg
5x105kg - 10s pauze - 5x105kg (pr) ... ging prima, volgende keer weer 5 hoger proberen.

Te heet voor de leg press, bovendien zat er in het binnentuintje iemand flink te paffen zodat in de hele trainingszaal een sterke rooklucht hing, dus ik vond het wel weer mooi geweest.

Laatst bewerkt:
Training zondag 3 augustus 2014

Voeding:
De hele week gedisciplineerd op 2400kcal per dag gegeten, vrij moeiteloos gelukt om precies de verdeling 40% carbs, 30% vet, 30% eiwit aan te houden. Dat resulteert in ongeveer 180 gram eiwit per dag (1.8 gram per kg lichaamsgewicht). Vanaf deze week ga ik bijhouden wat het resultaat is.

Training:
Vandaag flinke spierpijn in m'n kuiten van die suffe rotary calf dingen waarvan ik het gevoel had dat het niks voorstelde. Heb de oefening gisteren vrij langzaam en gecontroleerd gedaan, dat zal het verschil wel maken. Prima training vanmorgen, ik merk nog niks van een gebrek aan energie of krachtverlies, eerder het tegendeel.

Nautilus Super Pullover:
15x64kg (warmup)
8x91kg (vpr)
8x91kg
8x91kg
8x91kg
5x98kg (pr!)

Nautilus Triceps press:
10x71kg (warmup)
8x91kg (vpr)
8x91kg
8x91kg
8x91kg
5x98kg (pr!)

Dat ging lekker! De pullover was m'n favoriet in deze gym daar komt nu de triceps press bij. Eens kijken of ik ze de komende weken allebei richting de 4 sets van 12x op 91kg kan krijgen, daarna ga ik weer een tandje hoger proberen.

Hammer Strength MTS Row:
8x (2x35kg) (warmup)
8x (2x40kg)
8x (2x40kg)
8x (2x45kg)
8x (2x45kg)

Hammer Strength ISO Incline:
8x (2x15kg)
5x (2x25kg) (vpr)
5x (2x20kg)
5x (2x20kg)
5x (2x20kg)

Cardio roeimachine:
5 minuten roeien, zwaarste stand, in een tempo dat maximaal 5 minuten uit te houden is. :)

Lekker PR's neergezet vandaag man, mag ik vragen waarom je zoveel machines doet en zo weining barbell/dumbell oefeningen?

Lekker PR's neergezet vandaag man, mag ik vragen waarom je zoveel machines doet en zo weining barbell/dumbell oefeningen?

Sure! Pullups en dips heb ik nooit kunnen doen omdat ik daar te zwaar voor ben, dus pak ik nu de machine equivalenten (vertical traction, machine dips) in de hoop binnenkort over te kunnen schakelen. Een van m'n hoofddoelen toen ik begon met trainen was een hele pullup te kunnen doen.

Voor wat betreft squats en deadlifts: die heb ik eigenlijk altijd gedaan, met name squats (een tijdje zelfs elke trainingsdag), maar op het moment speelt vooral de warmte mee in combinatie met dat ik een beetje de groove kwijt ben. De enige gym die goede faciliteiten heeft voor deadlifts en squats heeft geen airco, bij normale temperaturen heb ik al vaak dat ik bijna tegen de vlakte ga na een set squatten en momenteel is het daar net een broeikas. Een ander probleem: nadat ik een paar weken pauze had ingelast vanwege een zere knie (andere oorzaak) lukt het me niet meer goed om de slag te pakken te krijgen. Ik heb telkens balansproblemen en voel delen van m'n voet van de grond komen. Ik heb het idee dat het een gebrek aan flexibiliteit is, want alles voelt wat stijf aan. Voorheen had ik dat niet. Ik moet waarschijnlijk gewoon rekken en doorzetten, wat ik weer van plan ben als het minder heet is. Ik wil ook nog een paar powerlifting schoenen kopen, ik vermoed dat dat ook wel wat zal helpen.

Ik zou inderdaad meer dumbbell oefeningen kunnen/moeten opnemen in m'n normale routine, goed punt. Ga ik de komende week eens naar kijken.

Training maandag 4 augustus 2014
Omdat ik al vier dagen achter elkaar getrained heb was vandaag eigenlijk een rustdag, maar na het werk toch nog even met collega naar de 'werk-gym'. Bloedheet en stervensdruk. Vreemd, je zou zeggen dat iedereen op vakantie is of buiten rondhangt, kennelijk niet.

EZ-bar curls en Cable rope overhead triceps extensions om en om gedaan.
10x (EZ-bar + 2x7kg), 10x 20kg

Collega wilde graag incline press doen, rustig setje meegedaan.

Incline bench press:
10xstang (warmup)
8x30kg
10x30kg
10x30kg

Panatta Leg Extensions:
10x55kg (warmup)
10x80kg (full stack)
10x80kg
10x80kg

Cardio bike:
5 minuutjes rustig afkoelen.

Sure! Pullups en dips heb ik nooit kunnen doen omdat ik daar te zwaar voor ben, dus pak ik nu de machine equivalenten (vertical traction, machine dips) in de hoop binnenkort over te kunnen schakelen. Een van m'n hoofddoelen toen ik begon met trainen was een hele pullup te kunnen doen.
Komt vanzelf wel. Gewoon proberen, desnoods door alleen maar uit te hangen / je langzaam te laten zakken. Je kunt jezelf niet vergelijken met mensen die gem. 20 kg lichter zijn, zelfs als ze net zoveel trainingservaring hebben als jij.

Pull-ups zijn ook voor mij persoonlijk de meest verschrikkelijke oefeningen. Ik ben lang en (daardoor) zwaar. Met mijn lange armen kost het dus veel moeite om die 120 kg de lucht in te trekken. Als ik wijd begin, kan ik maar 2 reps pakken. Heel lang was dat 0, dus er zit voortgang in :) Hetzelfde geldt voor dips, alhoewel ik daar nu 6 reps kan pakken, of ca. 20 reps over 4 setjes.

Voor wat betreft squats en deadlifts: die heb ik eigenlijk altijd gedaan, met name squats (een tijdje zelfs elke trainingsdag), maar op het moment speelt vooral de warmte mee in combinatie met dat ik een beetje de groove kwijt ben. De enige gym die goede faciliteiten heeft voor deadlifts en squats heeft geen airco, bij normale temperaturen heb ik al vaak dat ik bijna tegen de vlakte ga na een set squatten en momenteel is het daar net een broeikas. Een ander probleem: nadat ik een paar weken pauze had ingelast vanwege een zere knie (andere oorzaak) lukt het me niet meer goed om de slag te pakken te krijgen. Ik heb telkens balansproblemen en voel delen van m'n voet van de grond komen. Ik heb het idee dat het een gebrek aan flexibiliteit is, want alles voelt wat stijf aan. Voorheen had ik dat niet. Ik moet waarschijnlijk gewoon rekken en doorzetten, wat ik weer van plan ben als het minder heet is. Ik wil ook nog een paar powerlifting schoenen kopen, ik vermoed dat dat ook wel wat zal helpen.
Is het nog steeds zo heet? Bij ons wordt het ook gauw heet, maar het was vandaag goed uit te houden.
Powerliftschoenen kunnen helpen. Ik heb sinds een paar weken de Adidas Powerperfect 2.0-schoenen (ja, ze waren in maat 50!), maar ik moet wel zeggen dat met squatten ik bijna geen verschil merk. Met deadliften wel. Daar zit ik, ondanks de lichte cut, alweer PR's te verbreken.

Heb je enig idee hoe die balansproblemen en/of gebrek aan flexibiliteit zijn ontstaan? Zoiets komt niet zomaar uit de lucht vallen. Als je de oorzaak weet, kun je die misschien ook aanpakken.

Ik zou inderdaad meer dumbbell oefeningen kunnen/moeten opnemen in m'n normale routine, goed punt. Ga ik de komende week eens naar kijken.
Zeker doen. Ik zat mij ook over het machinegehalte te verbazen.

Training woensdag 6 augustus 2014

Pull-ups zijn ook voor mij persoonlijk de meest verschrikkelijke oefeningen. Ik ben lang en (daardoor) zwaar. Met mijn lange armen kost het dus veel moeite om die 120 kg de lucht in te trekken

Alleen al door de hefboomwerking zit je op een achterstand. Ik heb vrij lange benen en een korte rug en merk dat effect bij sommige oefeningen duidelijk, soms voordelig (deadlift), soms niet (squat).

Als ik wijd begin, kan ik maar 2 reps pakken. Heel lang was dat 0, dus er zit voortgang in :) Hetzelfde geldt voor dips, alhoewel ik daar nu 6 reps kan pakken, of ca. 20 reps over 4 setjes.

Toch netjes!

Heb je enig idee hoe die balansproblemen en/of gebrek aan flexibiliteit zijn ontstaan? Zoiets komt niet zomaar uit de lucht vallen. Als je de oorzaak weet, kun je die misschien ook aanpakken.

Ik weet het niet zeker, maar heb wel wat vermoedens: de routine is weg en de beweging gaat niet meer automatisch, en ik ben nog steeds een beetje bang voor m'n knie. Ik denk dat ik door die twee dingen wat verkrampt sta. Het irriteert me wel. Ik denk dat ik zaterdag gewoon vroeg naar de gym ga en dan net zo lang doorga tot ik de slag weer te pakken heb.

Voeding
Het lukt prima om het cut-schema zo vol te houden. Zolang ik op tijd eet heb ik geen honger of gebrek aan energie. De trendgrafiek op Libra geeft naar aanleiding van de dagelijkse wegingen nu -1kg per week aan, iets meer dan ik had berekend (0.7), maar misschien is dat nog wat extra vocht omdat ik net begonnen ben.

Training
Gisteren nog thuis wat setjes pushups en dumbbell shoulder presses gedaan (3 sets van 12, 8kg). Ook wel prettige oefening. Ik zou vandaag eigenlijk met m'n collega na het werk gaan trainen, maar hij had onverhoopt een afspraak waarvoor hij weg moest. Ik was vrij laat uit het werk, daarna snel wat gegeten en toch nog maar even met de auto naar de vaste gym, een uurtje voor sluitingstijd. Het was nog wel benauwd, maar beter uit te houden dan de afgelopen weken. De barbell plekken waren allemaal bezet, dus heb ik er maar een korte rug-training van gemaakt. Die verliep soepel, geen gebrek aan energie.

Technogym cable rows: (dit ding)
20x45kg (warmup)
12x65kg
8x75kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x85kg (pr, ging soepel, volgende keer pak ik deze gelijk)

Technogym pulldown machine:
10x55kg (warmup)
5x85kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg
5x90kg

Hyperextensions:
15x bw
8x bw+15kg
8x bw+15kg
8x bw+15kg
5x bw+20kg (pr, ging makkelijker dan ik had verwacht)

Dumbell lateral raises:
15x(2x4kg)
10x(2x6kg)
10x(2x6kg)
10x(2x6kg) (laatste paar reps eruit gewrongen met vormverlies)

En toen was het sluitingstijd. Jammer, had nog wel even door kunnen gaan.

Training vrijdag 8 augustus 2014

Lekkere training in de 'gym met airco'. Trainingsmaatje wilde biceps en rug doen. Rug had ik woensdag al gedaan, maar desondanks ging het prima.

Dumbbell hammer curls:
15x(2x8kg)
8x(2x10kg)
8x(2x10kg)
8x(2x10kg)

Bent-over lateral dumbbell raises:
8x(2x6kg)
8x(2x6kg)
8x(2x6kg)

Ez-bar curls:
10x15kg
10x15kg
10x15kg

Straight bar reverse grip curls:
8x20kg
8x20kg
8x20kg

Hammer Strength ISO Row:
10x(2x30kg)
10x(2x30kg)
8x(2x45kg) (vpr, maar laatste reps gingen amper)

Barbell rows:
8x50kg
8x50kg

Hyperextensions:
10x bw+15kg (geen 20kg plates in deze gym, dus 15 gepakt)
10x bw+15kg
10x bw+15kg

Nautilus lat pulldown:
15x42kg
10x50kg
10x59kg
10x59kg
13x59kg

Nautilus Pullover:
12x64kg
5x91kg .. geen zin meer, te weinig puf.

Laatst bewerkt:
Training zaterdag 9 augustus 2014

Vandaag vroeg naar de gym-zonder-airco-maar-wel-met-gewichthef-dingen en daar geprobeerd om weer de slag te pakken te krijgen met squatten. Het was rustig, dus ik kon op m'n gemak m'n gang gaan. Heb het idee dat ik weer de slag te pakken krijg. Wat een groot verschil maakte: op een plankje gaan staan met m'n hiel. Deed ik voorheen niet, nooit nodig gehad, maar nu maakte het een wereld van verschil! Meteen alle onbalans weg, geen zere enkels, wringende knieeen, etc. Geen afleiding meer van allerlei pijntjes, hoef alleen nog te letten op juist ademhalen en kracht zetten. M'n schoenen hebben een volledig platte zool, btw, overal even hoog. Denk dat ik dus toch maar naar powerlifting schoenen ga kijken. Vooralsnog maar weer vanaf nul opbouwen:

Training

Even ingelopen op de loopband, daarna naar freeweight zaaltje toe.
Hey, wie hebben we daar.. de Technogym Pek Dek. Toch even proberen:
2x80kg (pr) .. telkens een klein stukje erbij.

Full Squat (attg):
8x20kg (warmup)
8x40kg
5x50kg .. gaat ook lekker. laatste rep beetje dood punt, voor zekerheid terug naar 40.
5x40kg .. snel zuurstof tekort, greyout.
5x40kg
5x40kg .. krijg ademhaling nu weer beter onder de knie, had daardoor nog wel puf voor meer reps.

Dan ook maar even deadlift weer proberen, ook al weer een tijd niet gedaan. Weer even voelen hoe het gaat. Vanwege erg korte rug en lange benen gaat deadliften me altijd beter af dan squatten.

Kreuzheben:
8x40kg (warmup)
5x70kg .. easy.
1x90kg .. mijn laatste pr een paar maanden terug. ging soepel omhoog, gelukkig niet slapper geworden.

Technogym Leg curls:
15x45kg
8x65kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg .. ging lekker, maar weinig volume. nog maar wat erbij verzinnen.
12x50kg
12x55kg
12x55kg

Triceps cable pushdown:
10x20kg
10x25kg
10x25kg
10x25kg (vpr, al is het een kleintje)

Leg extensions:
20x40kg (warmup)
12x75kg (warmup)
5x95kg (snelle 5x5 met 30 seconden rust tussen de setjes)
5x95kg
5x95kg
5x95kg
5x95kg
0x105kg -> fail, geen puf meer.

Leg press: (met recht de benenpers)
20x100kg
10x150kg

Warm en moe, wel weer genoeg voor vandaag.

Laatst bewerkt:
Training zondag 10 augustus 2014

Slecht geslapen, weinig energie. Klein beetje spierpijn in m'n benen van gisteren, maar gaat redelijk.

Nautilus super pullover:
20x50kg (warmup)
10x91kg
10x91kg
10x91kg
10x91kg (vpr)
4x105kg (pr)

Hammer Strength ISO Bench:
2x (2x30kg) (net iets te zwaar, jammer dat ze geen 2,5kg plates hebben)
8x (2x25kg)
6x (2x25kg)
6x (2x25kg)
6x (2x25kg)

Hammer Strength ISO Incline:
12x(2x15kg)
12x(2x15kg)
12x(2x15kg)
12x(2x15kg)

Hammer Strengh ISO Wide:
8x(2x30kg)
5x(2x35kg)

Nautilus Triceps press:
8x91kg
3x98kg .. geen energie meer.

Maandag 11 augustus 2014

Spierpijn in m'n benen, in m'n rug, in m'n borst, voelde me vanmorgen alsof ik 90 was. Eigenlijk rustdag, maar toch even met collega's (twee dit keer) naar sportschool geweest en daar alleen maar oefeningen gedaan om spierpijn te verminderen. Rustig op de cardiofiets, stretchen op de lat-pull, stretchen op de machine-fly, stretchen op de cablerow, etc. Het enige dat nog niet pijn doet zijn m'n armen, dus nog maar een beetje curlen:

Ez-bar curls:
12x (ez-bar + 2x7kg)
10x (ez-bar + 2x7kg)
10x (ez-bar + 2x7kg)
10x (ez-bar + 2x7kg)
12x (ez-bar + 2x5kg)
12x (ez-bar + 2x5kg)
12x (ez-bar + 2x5kg)

Waar komt die spierpijn vandaan? Te weinig rust gehad en/of te weinig voedingsstoffen? Of kou of iets anders gevat?

Waar komt die spierpijn vandaan? Te weinig rust gehad en/of te weinig voedingsstoffen? Of kou of iets anders gevat?

All of the above, inclusief flink niezen en rauwe keel :)

Training
Tweede 'rustdag', weer met collega mee geweest na het werk. Hij heeft zich flink in lopen spannen, ik heb alleen wat rek/strek/cardio gedaan en wat licht gebencht omdat ik toch moest spotten. Voor de fun weer eens op de loopband gestaan om een stukje te rennen, viel me nog alles mee, ging soepel.

Training 18 augustus 2014

En de verkoudheid leidde tot koorts. Van woensdag t/m zaterdag rondgelopen met lichte koorts/verhoging, dus maar niet gaan trainen. Vandaag voor het eerst weer voorzichtig in de gym, bijna niks gedaan.

Panatta Lat Pulldown:
10x50kg
10x60kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg

Incline Bench Press:
10x30kg
8x34kg
6x34kg

Toch nog ff lekker 2 oefeningen. Beterschap en hopen dat je snel weer kan knallen!

Soms kun je ziektes er ook uit trainen. Het is mij wel eens gebeurd :) Helaas lukt het niet altijd en als je echt te ziek bent, wordt het erger. Kwestie van aanvoelen.

Terug
Naar boven