Fitness Seller

VVD: Gratis kinderopvang

Al ben ik er principieel op tegen, als het je 600 euro in de maand scheelt, kan ik me voorstellen dat je vanuit dergelijke overwegingen op een partije gaat stemmen. (al ga ik er daarbij van uit dat je geen 6000 euro schoon in het handje hebt per maand :D)

Maar ik blijf erbij dat je als ouder bij je kind hoort te zijn.

Idd! Als ze dat echt gaan opnemen in hun partij-programma, stem ik vanaf nu geen VVD meer. Belachelijk idee!

Ik ben op zich ook voorstander van een moeder thuis (had ik immers ook) echter is dit financieel niet meer mogelijk in NL.
Dus de beste oplossing is dan om geen geld te vragen voor opvang voor de dag dat de vrouw werkt. Hoeft toch niet fulltime te werken.
Nu betaal je 600 euro. Is haast de moeite om niet te gaan werken, want als een vrouw fulltime werkt heeft ze misschien 1200.

Eerste partij die een kindertoeslag invoert krijg mijn stem. VVD is gewoon bezig met strooigoed, op eens kan er weer worden uitgedeeld. Maar goed Zalm gaat ook pleite, dan kan er weer wat meer.

Nederland moet gewoon ophouden met al die subsidies. Ze moeten de markt het werk laten doen. Wij als Nederlanders betalen ook subsidies aan het buitenland. Ja de boeren in het buitenland. Waarom? Geen idee.

Eerste partij die een kindertoeslag invoert krijg mijn stem. VVD is gewoon bezig met strooigoed, op eens kan er weer worden uitgedeeld. Maar goed Zalm gaat ook pleite, dan kan er weer wat meer.

QFT. Mensen zonder kinderen moeten dus EN meebetalen aan de kinderbijslag, EN dan ook nog de kinderopvang? (om alle andere jeugdvoorzieningen maar even niet mee te rekenen, want dan wordt ik depri...)

Ik wil geen cent extra gaan dokken omdat anderen zo graag een levensechte plaspop willen. Het plan van de VVD ben ik het in bijna alles mee eens, maar dit punt zorgt er voor dat ik nu zeker niet op ze stem.

Kinderbijslag moeten ze ook gewoon afschaffen. Als je geen geld hebt, neem dan geen kinderen. Zie genoeg mensen met continue snotterende kinderen rond lopen, gewoon omdat die kinderen slecht te eten krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Het plan van de VVD ben ik het in bijna alles mee eens, maar dit punt zorgt er voor dat ik nu zeker niet op ze stem.

Haha, hoe naief. Alsof er een partij bestaat waarbij alle plannen stroken met jou beeld :rolleyes: Dus je vindt bijna alles van de VVD goed, maar omdat ze met dit plan zijn gekomen, stem je er maar niet op.

Volgens mij ken je de politiek niet :roflol:

Kinderbijslag moeten ze ook gewoon afschaffen. Als je geen geld hebt, neem dan geen kinderen. Zie genoeg mensen met continue snotterende kinderen rond lopen, gewoon omdat die kinderen slecht te eten krijgen.

Wat een bullshit zeg. Ooit gehoord van een afweer systeem welke bij een kind nog niet zo groot is en wordt opgebouwd naarmate hij met andere kinderen speelt?

Van mij mag er een slotje op deze thread. Ga maar ergens anders ouders lopen bashen :rolleyes: het idee achter dit plan is om meer mensen aan het werk te krijgen. Jullie zien het weer als geldplukkerij bij degene die geen kinderen hebben. Lekker belangrijk!!!

QFT. Mensen zonder kinderen moeten dus EN meebetalen aan de kinderbijslag, EN dan ook nog de kinderopvang? (om alle andere jeugdvoorzieningen maar even niet mee te rekenen, want dan wordt ik depri...)

Ik wil geen cent extra gaan dokken omdat anderen zo graag een levensechte plaspop willen. Het plan van de VVD ben ik het in bijna alles mee eens, maar dit punt zorgt er voor dat ik nu zeker niet op ze stem.

We richten de Partij voor de Kindertoeslag dan maar samen op! ;) :D Echt ik vind het belachelijk dat kinderopvang wordt gesubsideerd, als mensen voor kinderen willen zorgen moeten ze dat inderdaad maar zelf dokken.

Of kan wat vroeger wel kon nu opeens niet meer? Enige reden die ik kan bedenken waarom het niet meer kan is omdat mensen hun levensT willen handhaven. Allemaal prima, maar daarvoor hoef ik dan niet te dokken. Is niet mijn zaad dat er rondloopt.

Haha, hoe naief. Alsof er een partij bestaat waarbij alle plannen stroken met jou beeld :rolleyes: Dus je vindt bijna alles van de VVD goed, maar omdat ze met dit plan zijn gekomen, stem je er maar niet op.

Volgens mij ken je de politiek niet :roflol:

Ik bekijk niet specifiek de inhoud (die toch nooit verbatim overgenomen wordt in het regeerakkoord), maar wel de gedachte er achter. En die staat me niet aan. Dit is een eerste aanzet naar een nieuwe baby boom. Het CDA zal hier ook zeker wel achter staan, en aangezien het mensen met lage tot normale inkomens helpt, zal de PVDA er ook wel voor te porren zijn. Dus zo onrealistisch is het zeker niet dat een deel hiervan snel werkelijkheid wordt.

We richten de Partij voor de Kindertoeslag dan maar samen op! ;) :D Echt ik vind het belachelijk dat kinderopvang wordt gesubsideerd, als mensen voor kinderen willen zorgen moeten ze dat inderdaad maar zelf dokken.

Of kan wat vroeger wel kon nu opeens niet meer? Enige reden die ik kan bedenken waarom het niet meer kan is omdat mensen hun levensT willen handhaven. Allemaal prima, maar daarvoor hoef ik dan niet te dokken. Is niet mijn zaad dat er rondloopt.

Lekker kort door de bocht EricR. Van jou had ik wel een meer onderbouwende kritiek verwacht.
Kinderen zijn de toekomst. Degene die dan weer jouw pensioen en zorg betalen, omdat jij met je doorligplekken in een bejaardentehuis ligt en geen cent meer overmaakt, maar toch loopt te mopperen dan je slecht verzorgd wordt door de dartelende blonde delletjes.

Laten we vooral aan onszelf denken, komen we heel ver mee in dit sociale landje. Onze linkse EricR is niet zo links als we dachten.

Van mij mag er een slotje op deze thread. Ga maar ergens anders ouders lopen bashen :rolleyes: het idee achter dit plan is om meer mensen aan het werk te krijgen. Jullie zien het weer als geldplukkerij bij degene die geen kinderen hebben. Lekker belangrijk!!!
En jij ziet het zelf als een manier om snel even 600 per jaar te besparen omdat jij toevallig nu wel kinderen hebt. Dus jij bekijkt dit net zo partijdig als de kindervrijen. Niet hypocriet gaan doen.

Ik zal nooit verzorgd worden, ben voor actieve euthanasie tegen die tijd mocht ik in die staat gaan verkeren.

Kinderen zijn de toekomst, maar niet mijn toekomst. Gewoon de regeling zoals vroeger, zelf dokken als je kinderen wil laten opvangen. Want waarom kan er niet door de moeder worden gezorgd voor de kinderen? Alleen maar omdat er een te hoge levensT wordt nagestreefd.

Wie kinderen wil zal offers moeten brengen of er voor moeten zorgen dat 1 inkomen meer dan toereikend is. We hoeven natuurlijk niet net te doen alsof 20-25 jaar geleden iedereen met kinderen op eens armlastig was. Gestegen kosten zijn er zeker, maar inflatie en lonen lopen nog steeds redelijk in de pas gemeten over die periode.

We richten de Partij voor de Kindertoeslag dan maar samen op! ;) :D
Ik loop al bijna 10 jaar rond met een soortgelijke gedachte. Helaas ben ik (nog) niet bekend/berucht, dus zal ik me via de gemeentepolitiek eerst omhoog moeten werken. :(

Zo is het. Dat mensen zo nodig een zo nieuw mogelijke auto voor de deur willen, en dat ze die deur in een zo duur mogelijk pand willen, dat is leuk voor hen. Een dubbel inkomen per huishouden is vooral nodig om maar meer en grotere spullen te kunnen bekostigen.

Ik heb er geen problemen mee als gezinnen waar 1 ouder werkt worden ontzien. Maar gezinnen waarvan beide ouders werken en dan de kinderen in de opvang doen, dat is toch van den zotte? ??? Veel geld verdienen -- om gelijk weer uit te geven aan kinderopvang, en dan ook nog eens je eigen kinderen niet opvoeden!

Mijn voorstel:
- gezin met 2 ouders die samen 1,5x modaal of meer verdienen: geen enkele subsidie.
- gezin met minder dan 1,5x modaal: alles zelf betalen tot de grens van modaal.

En jij ziet het zelf als een manier om snel even 600 per jaar te besparen omdat jij toevallig nu wel kinderen hebt. Dus jij bekijkt dit net zo partijdig als de kindervrijen. Niet hypocriet gaan doen.

Ik doe niet hypocriet. Wat hypocriet is is dat we beiden fulltime werken, maar dankzij de kinderopvang net zoveel overhouden als een samenwonend stel wat een uitkering trekt. Maar die beuren zorgtoeslag, huurtoeslag, gratis hondenbelasting, kwijtschelding van waterzuiveringsshit en ga zo maar door.
En die krijgen wij niet, omdat we teveel verdienen.

Dat is pas hypocriet.

Ben ik ineens hypocriet, als we na jaren van inleveren een keer hopen dat we er wat op vooruit gaan, of gun jij me gewoon die 600 euro niet. Want wie is er dan hypocriet?

Ik doe niet hypocriet. Wat hypocriet is is dat we beiden fulltime werken, maar dankzij de kinderopvang net zoveel overhouden als een samenwonend stel wat een uitkering trekt. Maar die beuren zorgtoeslag, huurtoeslag, gratis hondenbelasting, kwijtschelding van waterzuiveringsshit en ga zo maar door.
En die krijgen wij niet, omdat we teveel verdienen.

Dat is pas hypocriet.
Je zegt het zelf al: dankzij de kinderopvang kom je erg laag uit. En dan betaal je volgens mij nog steeds niet echt de volledige marktprijs voor opvang, moet je nagaan. Maar is dat de schuld van de mensen met een uitkering? Jij KIEST er voor om een kind te nemen. Jij KIEST ervoor om dat kind in de opvang te doen. Jij KIEST dus voor een produkt wat je bijna niet kan betalen. Dus wie is hier dan onverstandig bezig? Ga je ook lopen klagen over je extreem hoge hypotheek als je buren huursubsidie krijgen? Ik hoop het niet, want je hebt het jezelf aangedaan.

Ben ik ineens hypocriet, als we na jaren van inleveren een keer hopen dat we er wat op vooruit gaan, of gun jij me gewoon die 600 euro niet. Want wie is er dan hypocriet?
Het hypocriet zijn had betrekking op iets anders. Lees maar terug. Maar ik gun jou die 600 zeker wel. Hell, nog wel meer ook! MAAR NIET ALS HET UIT MIJN ZAK KOMT OM EEN LUXE-ARTIKEL (kind) VOOR JOU TE BETALEN!!!

Ik ben het met Phreak eens.

Terug
Naar boven