XXL Nutrition

Waar gaan we heen als samenleving?

@Thinkallot

Moet ik nou nog een keer gaan toelichten welke normen en waarden iedere inwoner van Nederland moet hebben geleerd? NEEM EVEN 5 SECONDEN DE TIJD OM TE VERWERKEN WAT JE LEEST ;)

neen, man, de meerderheid van de Marokkaanse gemmenschap is daar ook tegen. Maar omdat er wat Marokkaanse smeerlappen op straat de boel verzieken ga je dan maar lekker veralgemenen.

• Topic Starter Topic Starter
@thinkalot

Je gaat alleen in op waar je op in wil gaat en leest alleen wat je wilt lezen.

Het is niet het gedrag van de Nederlandse buren dat mensen de spuigaten uitloopt. EN waar zijn de Marokkanen die dit soort gedrag massaal verwerpen? De opmerkingen op hun fora moet je niet serieus nemen volgens jou, van de 10 die ik spreek en die allemaal zeggen dat iemand die niet in Allah gelooft of homo is de dood verdient moet ik ook nix geloven dat ze echt zo denken en van de rest die nix doet omdat ze zich het slachtoffer van de rotte appels voelen moet je ook nix verwachten?

Dit soort asociale jongeren lachen zich dood als ze eraan denken dat ze een taakstrafje van 40 uur krijgen als ze iemand de t*ring in hebben geschopt met 5 man. Het zijn niet alleen de straffen die veranderd moeten worden maar verhoging van de straffen is wel DRINGEND vereist bij de keiharde aanpak die deze problematiek verdient.

En als ik overal een oplossing en antwoord op had dan was ik ook wel de politiek in gegaan. Integreren betekent meedoen en je bijdrage leveren. Dat zie ik de Marokkaanse gemeenschap niet doen.

Laatst bewerkt:
Waarom denk je dat ze allemaal emigreren? Omdat Nederland helemaal naar de klote gaat!
naar de klote? ze weten begot niet eens hoe goed ze het hier hebben

ze weten niet wat echte horror is, hoe het is om gemarteld, vermoord worden omdat je kritiek hebt op je regering, hoe het is om in een oorlog met zenuwgas, bommen, .. te zijn

Nog geen reden om dat langzaam maar zeker te verliezen met je ogen open. Samenlevingen en economieën kunnen veranderen, kijk maar naar China... dat veranderd heel de wereld.

Ben het wel eens dat mensen altijd iets nieuws zoeken om over te klagen, maar je moet ook wel problemen durven aanpakken, ook al lijkt het op het eerste zicht niet belangrijk in vergelijking met problemen in andere landen.

Verder moeten nieuwe inwoners ook begrijpen dat al die rijkdom niet zomaar vanzelf gekomen is, daar is dus wel door voorouders van autochtonen voor gevochten! Vind het dan niet zo vreemd dat veel mensen dat willen verdedigen, of klagen als die rijkdom bedreigt wordt. Men zegt altijd het rijke Westen dit en dat, maar je welvaart bepaal je nog altijd grotendeels zelf.

ze weten niet wat echte horror is, hoe het is om gemarteld, vermoord worden omdat je kritiek hebt op je regering, hoe het is om in een oorlog met zenuwgas, bommen, .. te zijn

Misschien kunnen allochtonen daar juist niet mee omgaan.;)
Ik vind overigens niet, dat ons land naar de klote gaat. Nog niet althans, maar we moeten wel zaken gaan veranderen. Het wordt tijd voor een politiek, die ervoor zorgt, dat er uiteindelijk rust komt in Nederland, op wat voor manier dan ook.

Nog geen reden om dat langzaam maar zeker te verliezen met je ogen open. Samenlevingen en economieën kunnen veranderen, kijk maar naar China... dat veranderd heel de wereld.

Ben het wel eens dat mensen altijd iets nieuws zoeken om over te klagen, maar je moet ook wel problemen durven aanpakken, ook al lijkt het op het eerste zicht niet belangrijk in vergelijking met problemen in andere landen.

Verder moeten nieuwe inwoners ook begrijpen dat al die rijkdom niet zomaar vanzelf gekomen is, daar is dus wel door voorouders van autochtonen voor gevochten! Vind het dan niet zo vreemd dat veel mensen dat willen verdedigen, of klagen als die rijkdom bedreigt wordt. Men zegt altijd het rijke Westen dit en dat, maar je welvaart bepaal je nog altijd grotendeels zelf.

geroofd en gemoord bedoel je?

Roxxe Jun,

Ik zeg niet dat nederland al naar de klote is, maar wel dat we heel hard naar de klote aan het gaan zijn. Het feit dat er in bepaalde landen gemarteld wordt, dat er honger in de derde wereld heerst en dat er met mensen vergast worden brengt geen nuance in mijn beleving van de maatschappij waarin ik nu leef.

Om nog even off-topic op een van je vorige opmerkingen terug te komen, nee ik ben geen aanhanger van de mojahedin. Ik was te jong toen mijn ouders aan de dood hebben weten te ontsnappen om van wat voor politieke stroming van na de revolutie dan ook lid geweest te zijn. Zij waren wel werkelijk actief tegen het khomeini regime, iets wat je niet van veel mensen kunt zeggen die achteraf grote praatjes hebben. Het doet er in mijn ogen niet heel veel toe wat de huidige situatie in Iran betreft van welke verzetpartij ze lid zijn, want iedereen die zich vandaag de dag nog in Iran verzet tegen die barbaren en weigert door het Islamitische regime gedomineerd en onderdrukt te worden is in mijn ogen een held... maar nu gaan we te veel off topic.
Hierdoor waardeer ik des te meer mijn vrijheid in het helaas voor bepaalde mensen te tolerant geweeste Nederland waarin ik leef waar te veel idioten de boel aan het verzieken zijn.

gr,

Crabbez

Laatst bewerkt:
Lekker he :D. Ach profiteren van andere landen heeft Nederland in het verleden ook genoeg gedaan. Ik heb er niet voor gekozen om hier te wonen, dus nu ik er toch ben maak ik er maar het beste van (en daarna ben ik weg).

hihi

je haalt me de woorden uit de mond.........al heb ik na mijn studie eerst nog 15 jaar in Nederland gewerkt voordat ik de grote stap heb gewaagd!

:cool:

Sorry dat moet je me toch eens uitleggen, ik heb het hier over Nederland en België, niet de VS. Welvaart is bij ons na de bezetting toch vooral door hard werken en democratie opgebouwd.
had het over kolonies zoals congo waar leopold 2de massamoorden liet plegen en plaatsen waar de nederlandse bezetters ook zeker geen boter op hun hoofd hadden

Sorry dat moet je me toch eens uitleggen, ik heb het hier over Nederland en België, niet de VS. Welvaart is bij ons na de bezetting toch vooral door hard werken en democratie opgebouwd.
en ten tweede, wat about gastarbeiders? ook veel te danken aan hun bloed, zweet & tranen

en ten tweede, wat about gastarbeiders? ook veel te danken aan hun bloed, zweet & tranen

De gastarbeiders hebben gewoon gewerkt. Niets bloed zweet en tranen. Ze hebben misschien het werk gedaan wat in die tijd niemand anders wilde doen maar ze hebben het zelf aanvaard en ze wilden het graag doen. Daarnaast hebben ze er ook geld en uiteindelijk een verblijfsvergunning voor gekregen. Maar dat wil niet zeggen dat het nageslacht van deze gastarbeiders de hele maatschappij kunnen gaan verkloten. Ook was het verstandig van die zelfde gastarbeiders geweest als ze zichzelf en hun familie ertoe hadden aangezet de taal te leren spreken en hun kinderen fatsoenlijk op te voeden. Je kan de overheid niet van alles de schuld gaan geven. Toen ze hadden besloten toch liever hier te blijven in plaats van terug te keren naar de bergen van Marokko hadden ze zelf ook wel kunnen bedenken dat ze dan de taal eens moesten gaan leren en niet voor de rest van hun leven op het sociale zekerheids stelsel van Nederland te moeten gaan teren door lekker uitkeringen te gaan trekken omdat ze ooit, 40 jaar geleden, hebben gewerkt. In 40 jaar tijd leer ik zelfs chinees zonder een dag les te hebben gehad als ik in een chinees sprekend china zou leven en zij spreken amper NL.

Laatst bewerkt:
Het is niet het gedrag van de Nederlandse buren dat mensen de spuigaten uitloopt.

maar dat doet er helemaal niet toe;Als je zegt dat de hele Marokkaanse gemeenschap verantwoordelijk is voor de daden van enkelen, dan moet je die logica doortrekken naar de hele Nederlandse gemeenschap en dus ook de Nederlander verantwoordelijk stellen voor de daden van andere Nederlanders.

Crabbez;1539616 En als ik overal een oplossing en antwoord op had dan was ik ook wel de politiek in gegaan. Integreren betekent meedoen en je bijdrage leveren. Dat zie ik de Marokkaanse gemeenschap niet doen.[/QUOTE zei:
Integreren kan alleen maar als men u laat integreren. Als ik zo zie wat voor een racisten er rondlopen dan kan ik best begrijpen dat er veel Marokkane zijn die zich afkeren.

Meedoen en je bijdrage leveren, Wat bedoel je daar mee, Dat is weer zo'n abstracte opmerking die kant noch wal raakt.

Nieuwe inwoneres? De groep waar men hier op dit forum het meeste over klaagt zijn hier geboren en getogen, dus dit zijn geen nieuwe inwoners maar Nederlanders met Marokkaanse ouders.

Om het eens in de woorden van een bekende Professor in de criminologie te zeggen: "als een Belgische student een frietkot in de fik steekt dan is het volgens de media een "ludieke grap die verkeerd is afgelopen" en als het een Belg is met Marokkaanse ouders dan is "een noord-afrikaan die het frietkot in de fik stak voor de lol."

Waarom mogen wij nu nooit eens zeggen "de marrokanen".
Direct word er dan weer geroepen dat we veralgemeniseren , alles over een kam scheren.
Als een marrokaan zegt de politie (want die zijn ontstaan na het geheim klonen van een persoon?) en de nederlanders vinden we dat oke. Ook niet alle Nederlanders hebben gemoord ten tijde van bijv de VOC.
En volgens mij betekend "gast"dat je uiteindelijk ook weer vertrekt. Zoniet nodig ik thuis niemand meer uit

Verder moeten nieuwe inwoners ook begrijpen dat al die rijkdom niet zomaar vanzelf gekomen is, daar is dus wel door voorouders van autochtonen voor gevochten!

Tja, wat zijn we fier op ons koloniaal verleden toen men miljoenen mensen uitroeiden en misbruikten om hier dan in het Westen rijk te worden.

Terug
Naar boven