- Waardering
- 62
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vind echt dat je hele laffe uitspraken doet, wel klagen dat het om die kleine groep gaat maar er niks aan willen doen, gvd man het proberen gaat je al te ver? Dan ligt het probleem ''marokaanse probleem jongeren'' net zo goed bij jou want reken maar dat de mentaliteit van mensen te beinvloeden is vooral als ze met iets bezig zijn waarvan ze dondersgoed weten dat het niet door de beugel kan
@spiertje
Het is in eerste instantie niet het probleem van de regering, maar het probleem van de hele Nederlandse samenleving. Iedereen lijdt eronder. De regering kan proberen het probleem aan te pakken door de integratie nog meer te stimuleren, maar als er geen interesse in is dan heeft dat dus ook geen zin. Ook kan de regering de straffen verhogen, wat naar mijn mening wel zin heeft want Nederland is geen Amerika en van mij hoeven we ook niet naar een 3 strikes systeem maar er mag zeker HARDER gestraft worden. De samenleving moet er elke dag weer mee geconfronteerd worden en van die samenleving maken ook jij en ik deel uit. Nix doen en zitten wachten tot de regering alles even oplost is inderdaad een laffe houding. De marokkaanse gemeenschap kan zich keihard gaan inzetten om hun jongeren te dwingen normaal te doen in het publieke leven. En ik ben ervan overtuigd dat dat NIET gebeurt.... Laten we eerlijk zijn, ook in de Marokkaanse cultuur is het toch verkeerd om mensen te dreigen, zomaar te slaan of te vermoorden? Waarom leren de jongens dat dan niet van hun pappie en mammie? OMDAT HET ZE NET ALS JIJ GEEN REET KON SCHELEN. Ze hebben gedragen zich alsof ze het uitvolkoren volk van God op aarde zijn.
En het zijn zeker geen enkele rotte appels want anders dan waren mensen het niet zo spuugzat!
Denk je dan dat dat niet gebeurd? En denk je nu echt dat dat effect zou kunnen hebben?
Bush zei ook degelijke onzin. tiu're either with us or against us.
En kijk wat het resultaat is. Zwart wit denken helpt noiit!

Eerst lezen en dan reageren (hoeft trouwens echt niet in hoofdletters hor)
Het ging er om dat een kleine groep het verpest voor de rest en mij vraag was: wat doet de marokaanse gemeenschap hier zelf aan? Hebben ze daar ideeen voor of gedachtes over? Tot nu toe heb ik 3x hetzelfde gehoord, zo ook van jou ''het is de verantwoordelijkheid van de marokaanse gemeenschap niet en we kunnen er niks aan''
Je zegt dat je ze niet verantwoordelijk kan stellen, dan heb je het goed mis want dat doe ik, en vele anderen, wel als er niet eens iets van een poging gewaagd word om het te verbeteren.
Feit blijft dat ze eerder zullen luisteren naar 'jullie'' dan naar ''ons'' maar er van van jullie kan gewoon niks ondernemen, waarom verenigen de marokanen die de probleemjeugd ook zo zat zijn zich niet en komen ze in actie om de ontspoorde jeugs op het juiste spoor te krijgen? Waarom begin je zelf geen site of wat dan ook voor mensen die balen van het wangedrag van de marokaanse probleemjongeren want jij word er ook op aan gekeken
die schatting komt uit hetzelfde onderzoek als dat ik de integratie cijfers heb gehaald.Schatting? en wie doet die schatting?
en je conclusie raakt kant noch wal. je moet eerst en vooral weten hoeveel allochtonen van Marokkaanse origine hier geboren en getogen zijn, dan kijken hoeveel er jaarlijks binnenkomen, en kijken hoeveel nieuwe geboortes en sterfe er is onder deze gemeenschap alvorens je een dergelijke conclusie kan trekken.
In het recente verleden was de buitenlandse migratie de belangrijkste component van de groei van de afzonderlijke allochtone bevolkingsgroepen. De natuurlijke groei streeft de buitenlandse migratie echter langzaam voorbij en vormt de komende decennia de belangrijkste component, behalve voor de categorie afkomstig uit overige arme landen die vooral groeit door immigratie. De omvang van de zogenoemde tweede generatie (allochtonen die in Nederland zijn geboren) neemt daardoor sterk toe.
Tuurlijk halen zwaardere straffen wel iets uit, als een straf te licht is dan is de stap sneller gezet om een criminele daad te doen. Als je iemand vermoord en je riskeert levenslang en in het ene land staat dat voor 30j of misschien maar de helft en in het andere land kom je nooit geen voet meer buiten dan zou je toch twee keer nadenken in dat laatste geval. Wat die studies vooral laten zien is dat je er met zware straffen alleen niet komt, er moet idd ook nog wat aan de wortel van het probleem gedaan worden.Tjonge jonge. Uit alle internationale studies omtrent het effect van zero tolerance en hardere aanpak blijkt fat het niet werkt. Het is gewon een populaire manier om stemmen te winnen.
Het is symptoombestrijding, die ook niet werkt. Zoals reeds gezegd door Roxxe denk ik: als je zzwaarder en langer straft ga je meer gevangensisen nodig hebben, meer bewakers, meer rechters, mer rechtbanken,mee van alles en dat kost bommen veel geld. En het haalt geen reet uit.
@thinkallot
En het zijn zeker geen enkele rotte appels want anders dan waren mensen het niet zo spuugzat!
Je hoeft maar 1 rotte appel te hebben die er niet uit wordt gepikt en voor je het weet is de hele doos met appels verrot! Daarom KEIHARD aanpakken.
Wel als er imams zijn die jongeren opstoken, of wanneer ouders van allochtonen hun kinderen slecht opvoeden. Je zegt steeds dat we niet aan symptoombestrijding moeten doen, maar als we dan bij de grond van het probleem komen zeg je "ja maar niemand binnen die groep is verantwoordelijk voor wat de rest doet " tja zo kan je nog lang je kop in het zand steken en hopen dat het allemaal vanzelf wel goed komt.Zal ik het in het Chinees schrijven alvorens je het gaat begrijpen?
Je kan de Marokkaanse gemeenschap (die grotendeels "braaf" is) niet verantwoordleijk stellen voor de smeerlapperij van enkelen uit hun gemeenschap. Ben jij verantwoordelijk voor de smeerlaperij van je nederlandse buur? Neen.
er werd reeds gezegd dat dergelijke fora niet representatief zijn voor de Marokkaanse Gemeenschap; Als ze DBB zouden lezen, en zien hoe racistisch men hier is, dan krijg je natuurlijk negatieve opmerkingen op die fora!
Het gebeurt... en HOE! Buurtvadertjes die af en toe rondlopen met de herseninhoud van een garnaal. Alsof er maar 1 enkel buurtschoffie is daar respect voor heeft. Het zou enkel effect hebben wanneer een charismatisch persoon vanuit de marokkaanse gemeenschap naar voren stapt. Iemand tegen wie ze opkijken. Iemand die ouders kan aansporen beter op hun kroost te letten; hoe vaak stond ik niet bij deuren met jonglief in de boeien en papa die niet beter wist dan dat zoonlief aan het studeren was bij vriendjes.
Die softe 'ik-heb-oogkleppen-op' prietpraat brengt ons ver![]()
die schatting komt uit hetzelfde onderzoek als dat ik de integratie cijfers heb gehaald.
het vruchtbaarheidscijfer geeft aan hoeveel kinderen een marrokaanse vrouw gemiddeld krijgt (kinderen krijgen = geboorte...) de hoeveelheden die er jaarlijks binnenkomen heb ik ook genoemd, maargoed ik wil best cijfertjes voor je opzoeken maar waarom zou je de verhoudingen moeten weten om het probleem aan te pakken? want dat heb je me nog steeds niet uitgelegd, zoals je zoveel punten niet verder beargumenteerd.
beter ga je het over het onderwerp hebben als cijfers, ik gaf die cijfers slechts ter illustratie, ze hebben voorderest niks met het onderwerp te maken, maar jij wilt er helemaal discussie over gaan voeren en gaat dus een beetje off topic, maar dat ben ik van je gewend.
maargoed, dit vond ik in een onderzoek van het cbs
cbs cijfers:
CBS StatLine
Tuurlijk halen zwaardere straffen wel iets uit, als een straf te licht is dan is de stap sneller gezet om een criminele daad te doen. Als je iemand vermoord en je riskeert levenslang en in het ene land staat dat voor 30j of misschien maar de helft en in het andere land kom je nooit geen voet meer buiten dan zou je toch twee keer nadenken in dat laatste geval. Wat die studies vooral laten zien is dat je er met zware straffen alleen niet komt, er moet idd ook nog wat aan de wortel van het probleem gedaan worden.
Waarom komt de allochtone gemeenschap enkel massaal op straat als iemand van allochtone afkomst "onrecht" is aangedaan? Waar zijn de allochtonen als allochtone jongeren een bus/tramchauffeur (de zoveelste) in elkaar timmeren? Waar zijn de allochtonen als allochtone jongeren een zwangere vrouw neerslaan en in d'r buik trappen? Juist, nergens!
Waarom zouden allochtone jongeren hun gedrag wijzigen als ze uit eigen hoek geen enkele vorm van tegenwind krijgen?
@Thinkalot, Crabbez belde me zojuist met de vraag of je hier even op wil reageren. Ik vraag me eigenlijk ook af waarom je altijd maar het handje boven hun hoofdje houd.
Wel als er imams zijn die jongeren opstoken, of wanneer ouders van allochtonen hun kinderen slecht opvoeden. Je zegt steeds dat we niet aan symptoombestrijding moeten doen, maar als we dan bij de grond van het probleem komen zeg je "ja maar niemand binnen die groep is verantwoordelijk voor wat de rest doet " tja zo kan je nog lang je kop in het zand steken en hopen dat het allemaal vanzelf wel goed komt.
Logische reactie waar ik me nu aan verwacht van jou: ja maar het is allemaal de schuld van de regering want zij hebben de situatie er naar gemaakt. En zo kan je blijven doorlullen en veranderd er nooit wat.
Crabbez zei het al: KEIHARD aanpakken, je moet die gastjes laten zien wie er de baas is.
Toch vreemd dat het altijd weer dezelfde zijn die klagen over racisme. Als je een gemeenschap discrimineert vanwege hun daden ipv afkomst, ben je dan ook racist?