AndroidHealthClinic

Waar gaan we heen als samenleving?

BuilderB, ik heb nu m'n schoolboeken niet bij de hand, maar geloof dat het rond de ik zal het ff voor je opzoeken.
in 2003 waren het er 1800, een verdrievoudiging van het aantal in 1995
86% van de marrokaanse mannen komt door gezinsvormende en gezinsherenigende migratie naar nl en 95% van de vrouwen.

bron:
[Link niet meer beschikbaar]

ah thanks Riggard!

Dat liegt er idd niet om! Ik zal dit eens een beetje gaan bestuderen, thanks!

Ik zie zo even heel vlug overigens dat er onder Marokkaanse schoolgangers veel mensen waren die een ivbo opleiding doen (bestaat deze eigenlijk nog, dacht het niet). Je komt niet zomaar op het ivbo, tenminste in mijn tijd ging daar het nodige aan vooraf. Duidt toch wel op andere problemen, overigens wordt er onder allochs meer gespijbeld, maar gaat dit wel beter! Er nemen ook meer allochs deel aan havo/vwo onderwijs dan een aantal jaar terug, dus we gaan wat dat betreft ook de goede kant op!

dat die gasten deelnemen aan het vwo merk ik vrij weinig van, hier in de stad zie je ze vooral op de lagere opleidingen. maargoed dat zullen ze wel weten te wijten aan de taal die ze niet kunnen of willen leren.

goede smoes!

Tja, als iemand eenverklaring heeft dan is het steeds een smoes volgens jou.
het percentage marrokanen en turken dat elk jaar overkomt naar nederland is gewoon veel te hoog. imo moeten ze het dan maar aan banden leggen, want ze gaan zelden terug naar marokko om daar te gaan wonen bij hun vrouw en kinderen.

ja maar je hebt geen antwoord gegeven op de vraag hoe je dat dan gaat aanpakken? Wat ga je doen mt mensen die met iemand huwen uit Frankrijk?

hoe kan het dat de allochtonen daar oververtegenwoordigd zijn? dat is toch al een teken van niet slagen in een maatschappij waar werk en carriere maken in een hoog vaandel staan? en opgepakt word je alleen als je iets verkeerds doet, dus dat risico zou helemaal niet verhoogd moeten zijn... sneller en zwaarder gestraft? waar baseer jij dat op?

hun slechte economische situatie hebben zij zelf in de hand, niet wij.

Nu draai je de zaken om. in de jaren 60 en 70 behoorden hun ouders tot de armsten van Nederland en Belgie. Ze kwamen in de armste wijken terecht. Denk je dat een dergelijke armoede zomaar opgelost kan raken en dat ze daar zo makkelijk uitraken als de scholen in hun wijk barslecht zijn. Als ze geen kansne krijgen op de arbeidsmarkt?

als je zo blijft denken kun je net zo goed op de 3 grote partijen blijven stemmen en verandert er zeker niks. en kun je dus eigenlijk wel stellen dat de democratie in nederland maar matig functioneert.

..

Leer lezen!
Bruidje uit eigen land. Een NL is geen jap he!
!

Ok ik zal het duidelijker voor je maken want je hebt het blijkbaar moeilijk. Als een Japanner die geboren wordt in Nederland maar Japanse ouders heeft, wil huwen met een Japanse vrouw uit Japan. Mag hij haar dan naar hier brengen?

Ach gussie, een goede prestatie leveren op school wordt natuurlijk enorm belemmerd als je geen merkkleding draagt. Of als je je scooter zelf moet betalen van je zuurverdiende centjes:rolleyes:

een slechte economische situatie gaat wel wat verder dan geen scootertje hebben (want dan ben je tevens al 16 en is het al te laat).
De problemen vindne hun oorsprong in de achterstand die men oploopt in de eerste 6 levensjaren.

BuilderB, ik heb nu m'n schoolboeken niet bij de hand, maar geloof dat het rond de ik zal het ff voor je opzoeken.
in 2003 waren het er 1800, een verdrievoudiging van het aantal in 1995
86% van de marrokaanse mannen komt door gezinsvormende en gezinsherenigende migratie naar nl en 95% van de vrouwen.

bron:
[Link niet meer beschikbaar]

Wat wil dit cijfer zeggen? Dat de Marokkanen die naar hier komen, 86 procent dit doet via gezinshereniging.
Dit zegt niks over hoeveel mannen en vrouwen er concreet naar hier komen. Het zegt gewoon dat van alle Marokkaanse mannnen en vrouwen uit Marokko, gebruiken de meeste de ze manier om naar Belgie te komen.
Tis niet omdat je 86 procent ziet staan dat dit wil zeggen dat 86 procent van de Marokkanen in Nederland hun bruid uit het buitenland halen je.
Dat heet het leren lezen van statistisch materiaal.

Ok ik zal het duidelijker voor je maken want je hebt het blijkbaar moeilijk. Als een Japanner die geboren wordt in Nederland maar Japanse ouders heeft, wil huwen met een Japanse vrouw uit Japan. Mag hij haar dan naar hier brengen?

Je was gewoon niet duidelijk vriend.
Nee vind ik onzin. Hoe weet je nu dat je gek bent op een vrouw in Japan?
Weet je niet. Je zoekt er gewoon 1 uit omdat jij denkt dat ze rein is, en het geloof enz enz. Min of meer kopen van een vrouw.
Dan komt er een vrouw in NL die totaal niet aangepast is om hier te leven.
En dan over 10 jaar zeggen dat dat komt door de overheid?
Als een vrouw hier naar toe wil, moet ze immigreren, werk vinden, enz enz en dan kan ze lekker trouwen met een japanner hier.

Lopen hier 8 miljoen vrouwen. Laat zeggen dat 7/8 niet beschikbaar (getrouwd, te oud, te jong, lesbisch) dan is er 1 miljoen over. Kun je niet slagen, dan heb je pech gehad.
O of moet het perse een moslim zijn? :D

een slechte economische situatie gaat wel wat verder dan geen scootertje hebben (want dan ben je tevens al 16 en is het al te laat).
De problemen vindne hun oorsprong in de achterstand die men oploopt in de eerste 6 levensjaren.

Door wie komt dat dan, idd door hun ouders. Die mensen die hier al tig jaren wonen en nog steeds niet weten hoe het hoort.

Ze kunnen gewoon naar school, dat wordt door helemaal niemand belemmert.

Ze kunnen werken aan hun toekomst door goed hun best te doen op school en op die manier een positie voor zichzelf te creeeren waar de arbeidsmarkt in Nederland niet om heen kan.

O ja kijk ff op dat mocro forum, kan je zien hoe er werkelijk wordt gedacht over Nederland door die gasten.....

En nog wat; stop met het continu afschuiven op de economische situatie van die gasten, want mijn ouders hadden ook helemaal niets, ik liep ook op de schoenen van mijn buurjongetje omdat mijn ouders geen geld hadden voor nieuwe, en door jaren hard te werken hebben we nu de luxe dat er een hoop mogelijk is. welcome in the real world.

Het ontbreekt ze gewoon volledig aan de wil om er maar iets van te maken, het moet allemaal vanzelf gaan. en hoe wij Nederlanders hier ook aan tegemoet komen het is toch nooit goed.

Tja, als iemand eenverklaring heeft dan is het steeds een smoes volgens jou.

ja maar je hebt geen antwoord gegeven op de vraag hoe je dat dan gaat aanpakken? Wat ga je doen mt mensen die met iemand huwen uit Frankrijk?
ik zeg toch, quota... voor elk land een quotum, maargoed, het percentage mensen dat om sociale redenen migreert vanuit frankrijk etc. naar nederland is toch te verwaarlozen en zal denk ik meestal goed integreren en niet voor problemen zorgen. maar de marrokanen en turken komen met veel grotere aantallen en zorgen regelmatig voor problemen binnen onze maatschappij.

Nu draai je de zaken om. in de jaren 60 en 70 behoorden hun ouders tot de armsten van Nederland en Belgie. Ze kwamen in de armste wijken terecht. Denk je dat een dergelijke armoede zomaar opgelost kan raken en dat ze daar zo makkelijk uitraken als de scholen in hun wijk barslecht zijn. Als ze geen kansne krijgen op de arbeidsmarkt?
ja dat kon inderdaad zo opgelost raken, als ze deden wat de bedoeling was, teruggaan naar hun vaderland, dat is waar cirkelmigratie om draait, niet om hier te komen wonen. het is niet onze schuld dat ze daar wonen, zij besloten te blijven en nog steeds laten ze mensen overkomen naar een land waar zij zogenaamd geen kansen hebben.
geen kansen krijgen op de arbeidsmarkt? er is nog steeds grote vraag naar personeel op het platteland... daarom komen er steeds grote groepen polen hierheen. daar word echt niet gekeken naar ras of weet ik veel wat...

• Topic Starter Topic Starter
@thinkallot,

Ik heb toch denk ik aangegeven over welke primaire normen en waarden ik het heb? LEES EVEN TERUG...

Is er dan een andere ploiticus die volgens jouw met DE oplossing komt? Ik zeg dat als ze vinden dat ze ten onrechte ge-stigmatiseerd worden dat ze zich dan ook als gemeenschap kunnen gaan inzetten om veranderingen binnen de door zichzelf sociaal ge-isoleerde gemeenschap na te streven. Laat ze zelf maar nadenken hoe ze dat willen en kunnen doen, is het ook nog de bedoeling dat iedereen hun de oplossing gaat voorkauwen?

Ik onderbouw mijn beweringen wel met argumenten hoor ;)

Ook ga je weer niet in op mijn constatering dat ze tolerantie voor hun geloofsovertuigingen eisen maar iedereen die anders denkend is het graf in wensen.

Misschien kan Wilders al die problemen niet a la minute oplossen, maar als hij veel zetels krijgt dan dringt de boodschap van het Nederlandse volk dat het KLOTE gaat met de samenleving en dat er NU veranderlingen moeten komen eindelijk een keer door binnen de tweede kamer. Uiteindelijk zal iedere definitieve en concrete aanpak een compromis van de kamer moeten zijn en dus heeft ook jouw linkervleugel daarbij iets te zeggen. Als wilders na de verkiezingen met 12 a 15 zetels in de kamer komt dan worden ze wel wakker daar geloof me!

gr,

Crabbez

Wat wil dit cijfer zeggen? Dat de Marokkanen die naar hier komen, 86 procent dit doet via gezinshereniging.
Dit zegt niks over hoeveel mannen en vrouwen er concreet naar hier komen. Het zegt gewoon dat van alle Marokkaanse mannnen en vrouwen uit Marokko, gebruiken de meeste de ze manier om naar Belgie te komen.
Tis niet omdat je 86 procent ziet staan dat dit wil zeggen dat 86 procent van de Marokkanen in Nederland hun bruid uit het buitenland halen je.
Dat heet het leren lezen van statistisch materiaal.
dude, jij leest mijn posts niet goed en vergeet daarom de absolute aantallen te lezen, niet ik. dat je niet goed leest moet je niet in mijn schoenen gaan schuiven.

86% van de nieuwe mannelijke immigranten komt hier onder het mom van gezinshereniging of gezinsvorming. dat zei ik trouwens ook.

je post is moeilijk leesbaar en je beschuldigd me met onzin.

Crabbez;1537967Je vraagt me hoe de Marrokaanse gemeenschap duidelijk genoeg kan optreden tegen dit soort mislukkelingen uit hun gemeenschap... Ten eerste zie ik ze niets doen. Wat verandert er als je helemaal niets doet? HELEMAAL NIETS! [COLOR="Red" zei:
Ja maar dat is geen antwoord op mijn vraag; Wat kunnen ze er aan doen? Wat kan de Marokkaanse gemeesnchap in zijn geheel doen aan het groepje Marokkaanse klootzakjes op de hoek van de straat?[/COLOR]

Ook thinkallot, zie ik je niet ingaan op mijn vraag waarom iedere Marrokaan die ik spreek zegt dat iedereen die niet in Allah gelooft of homoseksueelis de dood verdient... Verzin ik dat ook?

Iedere Marokkaan sie je spreekt? Ik spreek er heel veel en wat jij zegt is wel hel overdreven. Ja er zitten er bij die dergelijke achterlijke ideeeen er op nahouden. Dat zijn van die denkbeelden die slecht doordacht zijn en dit is een typisch kenmerk voor de armeere klasse. Een autochtoon uit diezelfde klasse moet ook niks weten van homo's in zijn vriendenkring.

Daarnaast wek je bij mij de indruk een soort tweede Ad Melkert te zijn. Ontkenning. Je ziet alleen al hoeveel mensen op dit forum overwegen om op wilders te gaan stemmen. Is dat omdat het zo goed met Nederland gaat? Of omdat ze het geweldig vinden hoe geert de bureaucratie wil aanpakken? Wilders legt de nadruk op de prioreiten die echt keihard aangepakt moeten worden. Worst things first!

Wilders belooft 10 miljard dingen. Die hij onmogelijk kan realiseren. Hij kijkt naar de wat mensen zeggen in de enqetes. Hij kijkt naar wat hen stoort en heeft op elke klacht een antwoord. Maar dit is onhaalbaar. Tenzij hij 200 miljard euro heeft.
Als je de mislukte integratie en vooral het constant asociale gedrag van de Marrokaanse jeugd niet herkent kom je uit een EI.
Je bedoelt erkent? Ik erken het probleem. uit al mijn andere posts omtrent deze problematiek is dit reeds gebleken. Maar je moet de oorzaken kennen alvorens je ze kan bestrijden;

Zoals ik zei had ik gewoon weer voor links gestemd ALS ZE DIT PROBLEEM LUIDKEELS HADDEN ERKEND EN ZICH ERVOOR HADDEN INGEZET DE STRAFFEN TE VERHOGEN EN DE ONVEILIGHEID OP STRAAT (DIT KEER NIET MET SOFTE MAATREGELEN) HADDEN WILLEN AANPAKKEN, DAN HAD IK DEZE KEER WEER GEWOON LINKS GESTEMD. Dus laten we eerlijk zijn, heb jij ooit plenaire vergaderingen in de tweedekamer bijgewoond? Heb jij de vragenuurtjes op dinsdags op tv gevolgd? IK WEL en te vaak zelfs. Daar heb ik de linkse hoek nooit horen schreeuwen om adequate en keiharde veranderingen op deze BELANGRIJKE GEBIEDEN...

gr,

crabbez

Mss is het omdat de harde aanpak niet werkt? Denk je dat een drugdealer geen drugs zal dealen als je de gevangenisstraf verdrievoudigd?
Andere landen zoals Amerika hebben al dergelijke harde maatregelen ingevoerd en het helpt geen reet.

nou ook al dealt die drugsdealer het wel, dan zijn we in ieder geval voor een langere tijd van hem af, dat is ook een aspect van straffen.

Yo BuilderB,

Je bent toch zo'n aanhanger van de goedheiligman? Wat vindt je dan van het feit dat sinterklaas bepaalde buurten in den haag niet in kan?

Haagsche Weblog: Geen lampionnenoptocht en geen sinterklaas in Haagse wijk

de Volkskrant - Binnenland - Haagse wijk te agressief voor Sinterklaas

gr,

Crabbez

Dan moet je wijk opwaarderen en de SES van deze mensen din die wijken verbeteren. Wat heeft dat nu te maken met het allochtoon zijn. Het heeft alles te maken met het leven in kansarmoede. Dit lijkt weer zo'n "laten we alles wat slecht is met Marokkanen opzoeken en hier posten zodat we onze vooroordelen kunnen bevestigen"-topic te worden.

Dan moet je wijk opwaarderen en de SES van deze mensen din die wijken verbeteren. Wat heeft dat nu te maken met het allochtoon zijn. Het heeft alles te maken met het leven in kansarmoede. Dit lijkt weer zo'n "laten we alles wat slecht is met Marokkanen opzoeken en hier posten zodat we onze vooroordelen kunnen bevestigen"-topic te worden.

kijk nu eens op dat mocro forum Thinkalot.........

Marokkaanse jongeren en actualiteiten - Marokko Community

@ Thinkallot

Als rechten student kan ik je even uitleggen wat het strafrecht tot doel heeft.

-1 Generale preventieve werking
-->Afschrikken van de gehele maatschappij om delicten te plegen doordat iemand weet dat ie geen 3 maanden cel maar 8 jaar krijgt als hij een bepaald delict pleegt.

-2 Speciale preventie
--> Een reeds HARD gestrafte dader gaat wel 2x nadenken voordat hij weer een delict pleegt of hij is gewoon dom en verdient het om zn halve leven in de gevangenis te zitten want die heeft echt geen nuttige bijdrage aan de samenleving te leveren.

3- Handhaving
--> Het strafrecht en dus ook de uitvoer ervan is het instrument om de naleving van wetten te handhaven.

Het mag wel duidelijk zijn dat het niet zo kan blijven met de te zachte, door links verdedigde strafmaat en het optreden tegen de criminaliteit zoals nu het geval is.

gr,

Crabbez

@Thinkallot,

Je kan wel blijven roepen dat ze kansarm zijn. Maar dat is geen rechtvaardiging voor hun asociale gedrag.

Betekent het feit dat je kansarm bent dat je hier kunt maken wat je wilt?
HET ZIJN GEEN SLACHTOFFERS! DUS HOU OP ZE IN EEN SLACHTOFFERPOSITIE VAN HET TOLERANTE NEDERLAND TE ZETTEN.

Ze moeten blij zijn dat ze hier hun hele familie hebben mogen laten komen en hier mogen blijven wonen.
Kijk als je ergens bent moet je je naar de regels gedragen. Als ik mij bij jou thuis misdraag heb jij ook alle recht mij eruit te zetten. Als zij zich in Nederland masaal gaan misdragen dan mag Nederland ze er van mij ook uitzetten. (als ze een dubbele nationaliteit hebben en dat heeft zo'n 80%, om het juridisch voor je dicht te timmeren...)

Jij pleit dan ook nog voor betere huizen en buurten... Als ze de moeite hadden genomen om de taal te leren en te gaan studeren en hard voor hun centen gaan werken zoals mijn ouders hebben gedaan dan zaten ze niet in die wijken. Ze leven nog altijd 80x beter dan in de bergen van Marokko (want de marokkanen hier komen niet uit de ontwikkelde steden maar uit de bergen) waar ze met een stok in de hand geiten achterna zitten te rennen! En dan zitten ze hier een beetje de gangers uithangen...:headbang:

ik zeg toch, quota... voor elk land een quotum, maargoed, het percentage mensen dat om sociale redenen migreert vanuit frankrijk etc. naar nederland is toch te verwaarlozen en zal denk ik meestal goed integreren en niet voor problemen zorgen. maar de marrokanen en turken komen met veel grotere aantallen en zorgen regelmatig voor problemen binnen onze maatschappij.

ja dat kon inderdaad zo opgelost raken, als ze deden wat de bedoeling was, teruggaan naar hun vaderland, dat is waar cirkelmigratie om draait, niet om hier te komen wonen. het is niet onze schuld dat ze daar wonen, zij besloten te blijven en nog steeds laten ze mensen overkomen naar een land waar zij zogenaamd geen kansen hebben.
geen kansen krijgen op de arbeidsmarkt? er is nog steeds grote vraag naar personeel op het platteland... daarom komen er steeds grote groepen polen hierheen. daar word echt niet gekeken naar ras of weet ik veel wat...

Quota op basis van nationaliteit is verboden.
Nood aan mensen voor het platteland, Dus je gaat dan alleen laaggeschooldne naar hioer halen. Dat was net het probleem in de jaren 60 en 70.

Terug
Naar boven