Fitness Seller

Waar gaan we heen als samenleving?

BuilderB, ik heb nu m'n schoolboeken niet bij de hand, maar geloof dat het rond de ik zal het ff voor je opzoeken.
in 2003 waren het er 1800, een verdrievoudiging van het aantal in 1995
86% van de marrokaanse mannen komt door gezinsvormende en gezinsherenigende migratie naar nl en 95% van de vrouwen.

bron:
[Link niet meer beschikbaar]

of ga gewoon emigreren.................ben je gelijk van een hoop rotzooi af!
:D :p

Als je echt van je Land houd; zoals het was en hoort te zijn, loop je niet weg, dan ga je de problemen aanpakken.
En niet zoals een deel van de alochtonen doet wegrennen met de staart tussen je benen.
Ergens anders er een t*ring zooi van maken.

Oke ik begrijp, iemand die uit nood voor z'n dood moet vluchten(een vluchteling) is diegene hier van harte welkom voor een tijdelijk en veilig onderdak.

Maar weg rennen van problemen nee nooit!!!

Ik stem op Wilders die de problemen ziet en daar wat aan wil doen!!!
Ik ben zeer blij dat ik eindelijk mag stemmen en mijn mening mag uiten:)

Laatst bewerkt:
En ja hoor, daar gaan we weer.

Crabbez reageerde slechts op iemand die deze namen noemde.

Ik ken Crabbez al sinds mijn 13e, hij is wie hij zegt.Daarnaast probeert Crabbez slechts mensen te overtuigen van zijn mening. Zijn mening is dat het stemmen op Wilders een aantal zeer belangrijke politieke punten bovenaan de agenda zal zetten. Punten die NU van belang zijn en die het tij in Nederland nog kunnen keren.
Ik heb echt het gevoel dat deze Tweede Kamerverkiezingen belangrijker zijn dan ooit: OF Nederland gaat nu compleet naar de klote, OF we maken het NU beter.

Maar als Thinkalot denkt dat het niet zo is, dan geloof ik hem, want hij is de alwetende.

Goede prestaties op school moeten worden bevorderd door een goede omgeving. Die begint thuis. Mijn ouders zijn beide niet hoog opgeleid (mn vader is LTS'er, mn moeder verpleegkundige, maar thuis was er zeker een een situatie waarin leren en kennis vergaren gestimuleerd werd. Een immense boekenkast met boeken over van alles en nog wat.
Ik zie bij veel hoogopgeleide mensen dit ook terug in hun kinderen. Bij veel laagopgeleide mensen zie ik juist een atmosfeer waarin opleiding/niveau verhoging niet aan de orde is.
Een enkeling zal ontsnappen hieraan, maar gemiddeld ben ik er van overtuigd dat dit THUIS begint.
Daarnaast is er nog het zeer sterke effect van peerpressure. Face it, daar is iedereen gevoelig voor, sommige mensen minder, maar veel mensen zijn er erg gevoelig voor.

Idd, maar je kan je als bevolkingsgroep ook niet blijven verschuilen achter de kansen die je niet gekregen hebt.

Ik begrijp best dat dit erg demotiverend kan zijn maar een overstap naar het criminele milieu mag toch nooit een gevolg zijn van discriminatie bij een sollicitatie.
Trouwens er is voor iedereen werk. Het enige probleem is dat dit meestal de zwaardere en/of onaangename beroepen zijn maar loon is loon en iedereen die er voor gewerkt heeft krijgt mijn respect...

Goede prestaties op school moeten worden bevorderd door een goede omgeving. Die begint thuis. Mijn ouders zijn beide niet hoog opgeleid (mn vader is LTS'er, mn moeder verpleegkundige, maar thuis was er zeker een een situatie waarin leren en kennis vergaren gestimuleerd werd. Een immense boekenkast met boeken over van alles en nog wat.
Ik zie bij veel hoogopgeleide mensen dit ook terug in hun kinderen. Bij veel laagopgeleide mensen zie ik juist een atmosfeer waarin opleiding/niveau verhoging niet aan de orde is.
Een enkeling zal ontsnappen hieraan, maar gemiddeld ben ik er van overtuigd dat dit THUIS begint.
Daarnaast is er nog het zeer sterke effect van peerpressure. Face it, daar is iedereen gevoelig voor, sommige mensen minder, maar veel mensen zijn er erg gevoelig voor.

Bij mij thuis is het opleidingsniveau nog lager. Maar een lage opleiding van ouders zegt weinig. Mijn ouders, en vooral mijn vader, hadden geen keuze. Die moest bij zijn vader aan de slag en mocht niet naar school.

Wat ik van mijn ouders geleerd heb zijn normen en waarden en respect voor andere mensen en de wereld waarin ik leef. Daar heb je geen opleiding voor nodig.
Werken kan iedereen, maar als je ook graag in die dikke BMW wilt rijden en mooie kleertjes wilt dragen dan kun je kiezen. Het geld op een criminele(lees: gemakkelijke) manier verdienen of netjes aan het werk gaan en inzien dat niet alles aan komt waaien en je er hard voor zult moeten werken.

Redelijk simpele basiskennis.

Bij mij thuis is het opleidingsniveau nog lager. Maar een lage opleiding van ouders zegt weinig. Mijn ouders, en vooral mijn vader, hadden geen keuze. Die moest bij zijn vader aan de slag en mocht niet naar school.

Wat ik van mijn ouders geleerd heb zijn normen en waarden en respect voor andere mensen en de wereld waarin ik leef. Daar heb je geen opleiding voor nodig.
Werken kan iedereen, maar als je ook graag in die dikke BMW wilt rijden en mooie kleertjes wilt dragen dan kun je kiezen. Het geld op een criminele(lees: gemakkelijke) manier verdienen of netjes aan het werk gaan en inzien dat niet alles aan komt waaien en je er hard voor zult moeten werken.

Redelijk simpele basiskennis.

correct, maar wat nu als die mensen niet thuis zitten? Het is algemeen bekend dat marokkanen op straat vrij spel hebben, aangezien hun ouders dan zoiets hebben van 'mja, dan kan ik toch niet op hen letten?'
Veel ouderen spreken gebrekkig nederlands, iets wat zeker niet aan zal zetten tot verder educatie. (geen boeken, geen mogelijkheid tot opsnuiven van Nederlandse cultuur in een krant etc etc) Hoeveel procent van de criminelen heeft een goede opleiding?
Ik leg dus ook ZEKER nadruk bij de ouders. Ik zeg niet dat het dé reden is van een probleem, maar ik acht de kans zeer groot dat het een groot aandeel heeft in de problematiek.
Het zou overigens ook een stap in de richting van oorzakelijk bestrijding zijn, ipv altijd maar het geschreeuw over symptoombestrijding.

Sociaal Economische Status heeft op gigantisch veel velden invloed. Onderschat dat niet.

correct, maar wat nu als die mensen niet thuis zitten? Het is algemeen bekend dat marokkanen op straat vrij spel hebben, aangezien hun ouders dan zoiets hebben van 'mja, dan kan ik toch niet op hen letten?'
Veel ouderen spreken gebrekkig nederlands, iets wat zeker niet aan zal zetten tot verder educatie. (geen boeken, geen mogelijkheid tot opsnuiven van Nederlandse cultuur in een krant etc etc) Hoeveel procent van de criminelen heeft een goede opleiding?
Ik leg dus ook ZEKER nadruk bij de ouders. Ik zeg niet dat het dé reden is van een probleem, maar ik acht de kans zeer groot dat het een groot aandeel heeft in de problematiek.
Het zou overigens ook een stap in de richting van oorzakelijk bestrijding zijn, ipv altijd maar het geschreeuw over symptoombestrijding.

Sociaal Economische Status heeft op gigantisch veel velden invloed. Onderschat dat niet.

Het ligt ook zeker aan de ouders. Zoals ik al zei, het is heel simpel, als je je kinderen goed opvoed dan is er niets aan de hand. Met uitzondering van een enkel individu met een gedragsstoornis oid.

En het gebrek aan taalkennis speelt ook mee. Als jouw ouders bv personeel in een winkel al niet netjes gedag zeggen, hoe kun je het dan verwachten van de kinderen? Een simpel gebaar, maar het moet wel aangeleerd worden.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben het zoals ik eerder zei met de aanpak thuis eens voor wat de jongste generatie Marrokanen betreft. De iets ouderen tussen omstreeks de 17-20 kunnen niet meer van huis uit gecorrigeerd worden. Zij moeten NU keihard aangepakt worden!! Zij hebben niets meegekregen van normen en waarden. Normen en waarden zijn mischien wel relatieve begrippen maar ik denk dat het voor iedereen vast staat wat het op zn minst inhoud: Dat je mensen niet voor hun mening gaat bedreigen, haten of vermoorden. Ook ga je niet iemand die je lichtelijk met zn fietstas aantikt de schrik van zn leven bezorgen terwijl hij zich nog verontschuldigde ook. Dit zijn geen losstaande incidenten maar in mijn ogen weerspiegelingen van de chaos die er nu in de maatschappij heerst.

Wat thinkallot met zn waslijst aan replies betreft: Je geeft mij zo niet de indruk dat je meer te zeggen hebt dan wanneer je alles gewoon in 1 reply had gezet ;)
Je vraagt me hoe de Marrokaanse gemeenschap duidelijk genoeg kan optreden tegen dit soort mislukkelingen uit hun gemeenschap... Ten eerste zie ik ze niets doen. Wat verandert er als je helemaal niets doet? HELEMAAL NIETS!

Ook thinkallot, zie ik je niet ingaan op mijn vraag waarom iedere Marrokaan die ik spreek zegt dat iedereen die niet in Allah gelooft of homoseksueelis de dood verdient... Verzin ik dat ook?

Daarnaast wek je bij mij de indruk een soort tweede Ad Melkert te zijn. Ontkenning. Je ziet alleen al hoeveel mensen op dit forum overwegen om op wilders te gaan stemmen. Is dat omdat het zo goed met Nederland gaat? Of omdat ze het geweldig vinden hoe geert de bureaucratie wil aanpakken? Wilders legt de nadruk op de prioreiten die echt keihard aangepakt moeten worden. Worst things first!

Als je de mislukte integratie en vooral het constant asociale gedrag van de Marrokaanse jeugd niet herkent kom je uit een EI. Zoals ik zei had ik gewoon weer voor links gestemd ALS ZE DIT PROBLEEM LUIDKEELS HADDEN ERKEND EN ZICH ERVOOR HADDEN INGEZET DE STRAFFEN TE VERHOGEN EN DE ONVEILIGHEID OP STRAAT (DIT KEER NIET MET SOFTE MAATREGELEN) HADDEN WILLEN AANPAKKEN, DAN HAD IK DEZE KEER WEER GEWOON LINKS GESTEMD. Dus laten we eerlijk zijn, heb jij ooit plenaire vergaderingen in de tweedekamer bijgewoond? Heb jij de vragenuurtjes op dinsdags op tv gevolgd? IK WEL en te vaak zelfs. Daar heb ik de linkse hoek nooit horen schreeuwen om adequate en keiharde veranderingen op deze BELANGRIJKE GEBIEDEN...

gr,

crabbez

Laatst bewerkt:
@Hzw7500

Dude,

Als je even de moeite neemt om het hele topic van begin af aan te lezen dan hoef je deze nutteloze vraag niet te stellen.:cool:

@Hzw7500

Dude,

Als je even de moeite neemt om het hele topic van begin af aan te lezen dan hoef je deze nutteloze vraag niet te stellen.:cool:

Ja, heb het al gelezen, maar ik vond het laatste zin wel jammer. Sorry voor de offtopic gebrabbel , maar Wilders is gewoon niet mijn ding.

Dat ik natuurlijk niet van stormfront.org kom.

Ik ben gewoon de zoveelste Nederlander die het spuug en spuug zat is en ben toevallig van allochtone afkomst ook. (dus kom niet met racist aanzetten). Ik roep iedereen op die het ook zat is en NU verandering wil op Wilders te stemmen en als je vindt dat er helemaal niets aan de hand is en het gewoon zo door kan gaan dan moet je lekker stemmen op wie je wilt.

gr,

Crabbez

Ja, heb het al gelezen, maar ik vond het laatste zin wel jammer. Sorry voor de offtopic gebrabbel , maar Wilders is gewoon niet mijn ding.

idd Wilders heeft precies dezelfde opvattingen als stormfront...... :rolleyes:

Zoals Crabbez als zegt er zijn in Nederland een aantal punten die nu aangepakt moeten worden, en Wilders legt op die punten de meeste aandacht en dan maak je een afweging van wat je nu wilt.

Ik neem aan dat niemand zich in de partij waar hij op gaat stemmen zich kan vinden in alle partijpunten.

Het ligt ook zeker aan de ouders. Zoals ik al zei, het is heel simpel, als je je kinderen goed opvoed dan is er niets aan de hand. Met uitzondering van een enkel individu met een gedragsstoornis oid.

En het gebrek aan taalkennis speelt ook mee. Als jouw ouders bv personeel in een winkel al niet netjes gedag zeggen, hoe kun je het dan verwachten van de kinderen? Een simpel gebaar, maar het moet wel aangeleerd worden.

precies! En nu ben ik benieuwd waar ik deze conclusie terugvind in het programma van Wilders. Schreeuwen is mooi en op sommige punten geef ik hem gelijk, maar met geschreeuw alleen kom je in de politiek nergens.
Daar heb je nl. oplossingen nodig en zoals de heer Wilders ze stelt, vind ik het bullcrap. (nogmaals vind ik, gelukkig ben ik niet verplicht om op Wilders te stemmen :D)

Maar goed, er is een ellenlange discussie hierover mogelijk die wss. nergens in gaat uitmonden. Wat ik alleen wil zeggen is, is dat het probleem dus WEL meerdere oorzaken heeft en dat oplossingen alle oorzaken in ogenschouw moeten nemen, anders kam je het haar maar aan één kant en dat is ook geen gezicht. :D
Wat ik zie is dat veel mensen schreeuwen dat allochs uitgezet moeten worden als ze wat verkeerd doen. (overigens lijkt me dit heeel moeilijk te regelen, aangezien strafmaten voor één en hetzelfde vergrijp dan niet meer hetzelfde zou zijn, hetgeen een pijler is voor onze rechtspraak. Maar daar wil Wilders ook wel aan gaan knagen als het aan hem ligt)
Nadenkwerk zie ik weinig bij vele anti allochs/moslims

Maar ja, dat is van alle tijden. Pim riep het ook, toen kon het ineens gezegd worden (ik ben er ook voor om het beestje bij de naam te noemen, moet het wel de goede naam krijgen overigens). Veel mensen riepen mee: k*tmoslims, die moeten het land uit, want onze normen en waarden gaan eraan!
a. hoeveel % van deze mensen zou het programma van PF hebben gelezen. Hoeveel WAO'ers zouden op hem hebben gestemd, niet wetende hij heel graag aan de poten van de WAO wilde gaan zagen, uitkeringen verminderen etc? Schreeuw het hardst en ook de meets dove mensen zullen jou horen.
b. Hoeveel procent van die mensen weet eigenlijk wat normen en waarden zijn? Hoeveel procent weet dat normen gebaseerd worden op waarden? Hoeveel procent van de mensen kan me vertellen waar die waarden vandaan komen? Ik ben blij te zien dat er op DBB redelijk wat mensen zijn die mij antwoord zouden kunnen geven op deze vragen, maar voor heel Nederland houd ik mn hart vast.

Het volk blijft blind en dom en voedt zich met de transvetten van de media.

Terug
Naar boven