Fitness Seller

Waar gaan we heen als samenleving?

Ja idd daar gaan we weer. Kan iemand me eens uitleggen wat die specifieke waarden en normen zijn?

Moeilijk he?

Wat een aapje ben je toch. Moet ik nou echt een waslijstje op gaan noemen? Kan je het in godsnaam niet eens zelf bedenken?
Je bent zo verschrikkelijk vermoeiend dat je nooit eens ingaat op argumenten, maar altijd weer andere zaken erbij betrekt.

een slechte economische situatie gaat wel wat verder dan geen scootertje hebben (want dan ben je tevens al 16 en is het al te laat).
De problemen vindne hun oorsprong in de achterstand die men oploopt in de eerste 6 levensjaren.

Dream on baby.

@thinkallot,

Ik heb toch denk ik aangegeven over welke primaire normen en waarden ik het heb? LEES EVEN TERUG...

De waaden waar je het over hebt worden ook gedeeld door de Marokkaanse gemeenschap.
Is er dan een andere ploiticus die volgens jouw met DE oplossing komt? Ik zeg dat als ze vinden dat ze ten onrechte ge-stigmatiseerd worden dat ze zich dan ook als gemeenschap kunnen gaan inzetten om veranderingen binnen de door zichzelf sociaal ge-isoleerde gemeenschap na te streven. Laat ze zelf maar nadenken hoe ze dat willen en kunnen doen, is het ook nog de bedoeling dat iedereen hun de oplossing gaat voorkauwen?

Zie je, je hebt ook de oplossing niet! en je wil dat een laageschoolde gemeenschap dat dan wel weet?

Ik onderbouw mijn beweringen wel met argumenten hoor ;)

Ook ga je weer niet in op mijn constatering dat ze tolerantie voor hun geloofsovertuigingen eisen maar iedereen die anders denkend is het graf in wensen.
neen, ik ga er wel op in. Ik zeg dat je generaliseert. niet elke marokkaan wenst dat aan een nederlander toe.

Misschien kan Wilders al die problemen niet a la minute oplossen,
dat kunnen de andere parijnen ook niet dus waarom dan zo hakken op die andere partijen. De huidige problemen in onze matschappij hebben 20 a 30 jaar nodig om opgelost te raken.

maar als hij veel zetels krijgt dan dringt de boodschap van het Nederlandse volk dat het KLOTE gaat met de samenleving en dat er NU veranderlingen moeten komen eindelijk een keer door binnen de tweede kamer. Uiteindelijk zal iedere definitieve en concrete aanpak een compromis van de kamer moeten zijn en dus heeft ook jouw linkervleugel daarbij iets te zeggen. Als wilders na de verkiezingen met 12 a 15 zetels in de kamer komt dan worden ze wel wakker daar geloof me!

gr,

Crabbez

..

als crabbez generaliseert mag dat niet maar als thinkalot het doet mag het wel?

waarom die marrokanen wel de oplossing moeten weten?
zij zijn het probleem? zij kiezen ervoor overlast te bezorgen, het is dus voor hen vrij simpel de keuze te maken ermee te stoppen, voor ons is het moeilijk om te bedenken hoe wij ze daartoe gaan dwingen.

dude, jij leest mijn posts niet goed en vergeet daarom de absolute aantallen te lezen, niet ik. dat je niet goed leest moet je niet in mijn schoenen gaan schuiven.

86% van de nieuwe mannelijke immigranten komt hier onder het mom van gezinshereniging of gezinsvorming. dat zei ik trouwens ook.

je post is moeilijk leesbaar en je beschuldigd me met onzin.

2900 mensen zijn naar hier gekomen. Hoeveel Marokkaanse allochtonen zijn er in Nederland, zodat je het procentueel kan uitdrukken? Als er bijv 290 000 zijn dan bedraggt deze migratie slechts 1 procent. Dat is echt verwaalossbaar en zou dus niet de slechte integratie kunnen verklaren. En zeg niet 86 procent want dat getal toont gewoon aan dat van de 100 procent mensen die naar hier komen, 86 procent het via gezinshereniging doet.

@ Thinkallot

Als rechten student kan ik je even uitleggen wat het strafrecht tot doel heeft.

-1 Generale preventieve werking
-->Afschrikken van de gehele maatschappij om delicten te plegen doordat iemand weet dat ie geen 3 maanden cel maar 8 jaar krijgt als hij een bepaald delict pleegt.

-2 Speciale preventie
--> Een reeds HARD gestrafte dader gaat wel 2x nadenken voordat hij weer een delict pleegt of hij is gewoon dom en verdient het om zn halve leven in de gevangenis te zitten want die heeft echt geen nuttige bijdrage aan de samenleving te leveren.

3- Handhaving
--> Het strafrecht en dus ook de uitvoer ervan is het instrument om de naleving van wetten te handhaven.

Het mag wel duidelijk zijn dat het niet zo kan blijven met de te zachte, door links verdedigde strafmaat en het optreden tegen de criminaliteit zoals nu het geval is.

gr,

Crabbez

Jij studeert rechten, ik ben al 3 jaar criminoloog en doctoreer op dit moment. Je hoeft me niet uit te leggen waarvoor het strafrecht dient.

Ooit gehoord van rechtssociologie en strafrechtwetenschappen? Of penologie?

@Thinkallot,

Je kan wel blijven roepen dat ze kansarm zijn. Maar dat is geen rechtvaardiging voor hun asociale gedrag.

het is geen verklaring maar een nuancering. jij doet aan syptoombestrijding, maar je moet de oorzaken kennen alvorens je de "ziekte" kan bestrijden.

Wat een aapje ben je toch. Moet ik nou echt een waslijstje op gaan noemen? Kan je het in godsnaam niet eens zelf bedenken?
Je bent zo verschrikkelijk vermoeiend dat je nooit eens ingaat op argumenten, maar altijd weer andere zaken erbij betrekt.

Dream on baby.

Ja maar toch zeg je niet wat die speciefe waarden en normen zijn. Je gaat de vraag uit de weg.

zij zijn het probleem? zij kiezen ervoor overlast te bezorgen, het is dus voor hen vrij simpel de keuze te maken ermee te stoppen, voor ons is het moeilijk om te bedenken hoe wij ze daartoe gaan dwingen.

Hier wordt weer gedaan alsof de hele marokkaanse gemeenschap slecht is en de schuldige is. Neen, het goede deel van de Marokkanse gemeenschap kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de slechten.
Ga je Duiters die tegen de Holocaust waren ook verantwoordelijk stellen voor de Duitsers die voor de holocaust waren? Neen.

Dat ik natuurlijk niet van stormfront.org kom.

Ik ben gewoon de zoveelste Nederlander die het spuug en spuug zat is en ben toevallig van allochtone afkomst ook. (dus kom niet met racist aanzetten). Ik roep iedereen op die het ook zat is en NU verandering wil op Wilders te stemmen en als je vindt dat er helemaal niets aan de hand is en het gewoon zo door kan gaan dan moet je lekker stemmen op wie je wilt.

gr,

Crabbez
je bent toch geen mko-lid? mudjahdien???

die landsverraders gebruikten zenuwgas tegen hun eigen volk

Hier wordt weer gedaan alsof de hele marokkaanse gemeenschap slecht is en de schuldige is. Neen, het goede deel van de Marokkanse gemeenschap kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de slechten.Ga je Duiters die tegen de Holocaust waren ook verantwoordelijk stellen voor de Duitsers die voor de holocaust waren? Neen.

Tis waar ik ook de hele tijd op doel
Maar ik meng al een tijdje gelukkig niet meer in dit soort discussie
En als ik weer met zulke discussies te maken krijg(irl) kap ik die meestal af met: Hey ik ben mocro he, als je nu niet stopt beroof ik je oma he

Hier wordt weer gedaan alsof de hele marokkaanse gemeenschap slecht is en de schuldige is. Neen, het goede deel van de Marokkanse gemeenschap kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de slechten.Ga je Duiters die tegen de Holocaust waren ook verantwoordelijk stellen voor de Duitsers die voor de holocaust waren? Neen.
Wanneer krijgt nederland eens te zien dat de marokaanse gemeenschap iets gaat doen aan deze kleine groep ''slechte''? Lijkt mij dat zij het er het meest onder lijden en er voor hen echt dingen verpest worden toch?

Maar als er dan een allochtone tasjesdief die al tig heeft moeten voorkomen word dood gereden word er enkel gezegd ''het was zo'n goeie jongen''

Wat is schijnheiligheid in het arabisch?

2900 mensen zijn naar hier gekomen. Hoeveel Marokkaanse allochtonen zijn er in Nederland, zodat je het procentueel kan uitdrukken? Als er bijv 290 000 zijn dan bedraggt deze migratie slechts 1 procent. Dat is echt verwaalossbaar en zou dus niet de slechte integratie kunnen verklaren. En zeg niet 86 procent want dat getal toont gewoon aan dat van de 100 procent mensen die naar hier komen, 86 procent het via gezinshereniging doet.
het gaat toch niet om de migranten die hier al zijn, maar de stromen die blijven komen terwijl er al redelijk wat problemen zijn met deze migranten. en als er bijvoorbeeld 290000 zijn wat heb je er dan aan te weten hoeveel %hiervan erbij komt per jaar door gezinsvormende en gezinsherenigende migratie? je zou dan toch ook deze informatie van de voorgaande jaren moeten hebben...

de schatting is dat 50 a 60% van de turken en marrokanen hier trouwen met een migrant... en dat is redelijk stabiel. terwijl het vruchtbaarheidspercentage daalt (vruchtbaarheidspercentage is het aantal kinderen dat een vrouw gemiddeld krijgt) hieruit kun je dus wel een beetje afleiden dat een groot deel van de marrokanen en turken hier als migranten komen.

en hoe zou dat de slechte integratie kunnen verklaren?

Laatst bewerkt:
Hier wordt weer gedaan alsof de hele marokkaanse gemeenschap slecht is en de schuldige is. Neen, het goede deel van de Marokkanse gemeenschap kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de slechten.
Ga je Duiters die tegen de Holocaust waren ook verantwoordelijk stellen voor de Duitsers die voor de holocaust waren? Neen.
het leek mij dat je doelde op de marrokanen die overlast veroorzaakten, dat zij niet zouden weten hoe ze die problemen op moesten lossen, dan heb ik je verkeerd begrepen.

Tis waar ik ook de hele tijd op doel
Maar ik meng al een tijdje gelukkig niet meer in dit soort discussie
En als ik weer met zulke discussies te maken krijg(irl) kap ik die meestal af met: Hey ik ben mocro he, als je nu niet stopt beroof ik je oma he
Wat heb jij zoal ondernomen om marokaanse jongeren die wangedrag vertonen aan te pakken? Of zie je dat niet als jouw taak en mag de regening het uitzoeken?

dat die gasten deelnemen aan het vwo merk ik vrij weinig van, hier in de stad zie je ze vooral op de lagere opleidingen. maargoed dat zullen ze wel weten te wijten aan de taal die ze niet kunnen of willen leren.

Staat toch echt zwart op wit in het pdfje dat je me stuurde:

van de Marokkanen zat 21% in 2004-2005 in het derde leerjaar van het het havo/vwo, in 2001/2002 was dat 19% en in 1994/1995 was dat 8%

Een procentuele verdrievoudiging!

Yo BuilderB,

Je bent toch zo'n aanhanger van de goedheiligman? Wat vindt je dan van het feit dat sinterklaas bepaalde buurten in den haag niet in kan?

Haagsche Weblog: Geen lampionnenoptocht en geen sinterklaas in Haagse wijk

de Volkskrant - Binnenland - Haagse wijk te agressief voor Sinterklaas

gr,

Crabbez

Ohw lord, Crabbez, dat ik de Sint propageer is gewoon omdat de kerstman k*t is. :D

Daarnaast zegt het me weinig dat er in die wijken zo gereageerd wordt. Ik vind het knetterfout, maar om dit op hun moslims zijn af te schuiven kan er gewoon niet zomaar in. De eerder genoemde SES vind ik een véél belangrijker en meer meetbaar gegeven.

Je was gewoon niet duidelijk vriend.
Nee vind ik onzin. Hoe weet je nu dat je gek bent op een vrouw in Japan?
Weet je niet. Je zoekt er gewoon 1 uit omdat jij denkt dat ze rein is, en het geloof enz enz. Min of meer kopen van een vrouw.
Dan komt er een vrouw in NL die totaal niet aangepast is om hier te leven.
En dan over 10 jaar zeggen dat dat komt door de overheid?
Als een vrouw hier naar toe wil, moet ze immigreren, werk vinden, enz enz en dan kan ze lekker trouwen met een japanner hier.

Lopen hier 8 miljoen vrouwen. Laat zeggen dat 7/8 niet beschikbaar (getrouwd, te oud, te jong, lesbisch) dan is er 1 miljoen over. Kun je niet slagen, dan heb je pech gehad.
O of moet het perse een moslim zijn? :D

In principe heb je een punt. Jammergenoeg valt er niet te bepalen wanneer iemand wel of niet van iemand houdt.

Door wie komt dat dan, idd door hun ouders. Die mensen die hier al tig jaren wonen en nog steeds niet weten hoe het hoort.

Ze kunnen gewoon naar school, dat wordt door helemaal niemand belemmert.

Ze kunnen werken aan hun toekomst door goed hun best te doen op school en op die manier een positie voor zichzelf te creeeren waar de arbeidsmarkt in Nederland niet om heen kan.

O ja kijk ff op dat mocro forum, kan je zien hoe er werkelijk wordt gedacht over Nederland door die gasten.....

En nog wat; stop met het continu afschuiven op de economische situatie van die gasten, want mijn ouders hadden ook helemaal niets, ik liep ook op de schoenen van mijn buurjongetje omdat mijn ouders geen geld hadden voor nieuwe, en door jaren hard te werken hebben we nu de luxe dat er een hoop mogelijk is. welcome in the real world.

Het ontbreekt ze gewoon volledig aan de wil om er maar iets van te maken, het moet allemaal vanzelf gaan. en hoe wij Nederlanders hier ook aan tegemoet komen het is toch nooit goed.

Die mensen wisten prima hoe het hoort, sinds de jaren 90 zie de opleving van deze problematiek. Daarvoor was er geen probleem. (want toen hadden we gewoon de Turken om op te kankeren)
Jouw ouders hebben kansen gekregen en gepakt, respect, maar dat geldt ZEKER niet voor iedereen.

ik zeg toch, quota... voor elk land een quotum, maargoed, het percentage mensen dat om sociale redenen migreert vanuit frankrijk etc. naar nederland is toch te verwaarlozen en zal denk ik meestal goed integreren en niet voor problemen zorgen. maar de marrokanen en turken komen met veel grotere aantallen en zorgen regelmatig voor problemen binnen onze maatschappij.

ja dat kon inderdaad zo opgelost raken, als ze deden wat de bedoeling was, teruggaan naar hun vaderland, dat is waar cirkelmigratie om draait, niet om hier te komen wonen. het is niet onze schuld dat ze daar wonen, zij besloten te blijven en nog steeds laten ze mensen overkomen naar een land waar zij zogenaamd geen kansen hebben.
geen kansen krijgen op de arbeidsmarkt? er is nog steeds grote vraag naar personeel op het platteland... daarom komen er steeds grote groepen polen hierheen. daar word echt niet gekeken naar ras of weet ik veel wat...

Dat is seizoensgebonden werk. Plus dat die Polen dat voor een schandelig laag loon willen doen. Waarom denk je anders dat die boeren er zoveel moeite voor willen doen?

nou ook al dealt die drugsdealer het wel, dan zijn we in ieder geval voor een langere tijd van hem af, dat is ook een aspect van straffen.

Prima, maar goed, nu hebben we een x aantal drugsdealers, die voor een x + meer aantal jaren de bak ingaan. Wie gaat ze bewaken? Waar gaan we ze inproppen?

@ Thinkallot

Als rechten student kan ik je even uitleggen wat het strafrecht tot doel heeft.

-1 Generale preventieve werking
-->Afschrikken van de gehele maatschappij om delicten te plegen doordat iemand weet dat ie geen 3 maanden cel maar 8 jaar krijgt als hij een bepaald delict pleegt.

-2 Speciale preventie
--> Een reeds HARD gestrafte dader gaat wel 2x nadenken voordat hij weer een delict pleegt of hij is gewoon dom en verdient het om zn halve leven in de gevangenis te zitten want die heeft echt geen nuttige bijdrage aan de samenleving te leveren.

3- Handhaving
--> Het strafrecht en dus ook de uitvoer ervan is het instrument om de naleving van wetten te handhaven.

Het mag wel duidelijk zijn dat het niet zo kan blijven met de te zachte, door links verdedigde strafmaat en het optreden tegen de criminaliteit zoals nu het geval is.

gr,

Crabbez

Prima, dat zijn de redenen van een strafmaatregel. Verhogingen van de straffen wil niet zeggen dat de redenen ook beter uit de verf komen. Amerika kent al jaren 3strikesout, zware straffen, de doodstraf in vele staten. Is het er daar beter op geworden?

@Thinkallot,

Je kan wel blijven roepen dat ze kansarm zijn. Maar dat is geen rechtvaardiging voor hun asociale gedrag.

Betekent het feit dat je kansarm bent dat je hier kunt maken wat je wilt?
HET ZIJN GEEN SLACHTOFFERS! DUS HOU OP ZE IN EEN SLACHTOFFERPOSITIE VAN HET TOLERANTE NEDERLAND TE ZETTEN.

Ze moeten blij zijn dat ze hier hun hele familie hebben mogen laten komen en hier mogen blijven wonen.
Kijk als je ergens bent moet je je naar de regels gedragen. Als ik mij bij jou thuis misdraag heb jij ook alle recht mij eruit te zetten. Als zij zich in Nederland masaal gaan misdragen dan mag Nederland ze er van mij ook uitzetten. (als ze een dubbele nationaliteit hebben en dat heeft zo'n 80%, om het juridisch voor je dicht te timmeren...)

Jij pleit dan ook nog voor betere huizen en buurten... Als ze de moeite hadden genomen om de taal te leren en te gaan studeren en hard voor hun centen gaan werken zoals mijn ouders hebben gedaan dan zaten ze niet in die wijken. Ze leven nog altijd 80x beter dan in de bergen van Marokko (want de marokkanen hier komen niet uit de ontwikkelde steden maar uit de bergen) waar ze met een stok in de hand geiten achterna zitten te rennen! En dan zitten ze hier een beetje de gangers uithangen...:headbang:

Die mensen die daar vandaan hierheen zijn gekomen, lopen hier de gangster niet uit te hangen, daar zijn ze wss zelfs te kapotgewerkt voor.
Overigens wordt SES als een oorzaak genoemd, NIET als excuus. Stel je bent ziek want je eet te slecht, dan is het slechte eten een oorzaak, maar geen excuus, de oplossing zit in het wegnemen van de oorzaak: je moet beter eten. (nu is dit een snel voorbeeldje, zo makkelijk zal het niet gaan de genoemde 20 tot 30 jaar lijkt me zeker niet overdreven)

Overigens, als ik in jouw huis rotzooi ga schoppen, heb je idd het recht om mij eruit te schoppen. Maar wat als nu het huis van ons BEIDEN is? Ik bedoel, ik zie echt niet in waarom iemand die hier is geboren en z'n hele leven heeft gewoond (net als ik) minder recht op nederland heeft dan ik.

Hoeveel procent van de Marokkanen is een relkont? En ik ben dus ook verantwoordelijk voor het stoppen van het zinloze geweld door Nederlanders?

do I read ownage? :D

Je post lezend zou ik zo een twee drie ook niet kunnen bedenken wat nu onze eigenlijke waarden en normen zijn?

Zou iemand me er een paar kunnen noemen?

een paar waarden met bijbehorende normen.

Wat heb jij zoal ondernomen om marokaanse jongeren die wangedrag vertonen aan te pakken? Of zie je dat niet als jouw taak en mag de regening het uitzoeken?

Eerlijk? het boeit me echt geen ene fl**ker dezer tijden
Ik ga er niks aan doen, het is mijn probleem namelijk niet
Het enige wat ik doe is me normaal gedragen, en zo hoog mogelijkheid opgeleid raken. Ik zie andere autochtone nlers de tokkie wijken niet aanpakken?
Wat heb jij gedaan om je autochtone landgenoten die wangedrag vertonen eens aan te pakken?

Ik ben mocro dus nu rustig aan he, anders beroof ik je oma

Staat toch echt zwart op wit in het pdfje dat je me stuurde:

van de Marokkanen zat 21% in 2004-2005 in het derde leerjaar van het het havo/vwo, in 2001/2002 was dat 19% en in 1994/1995 was dat 8%

Een procentuele verdrievoudiging!
ik zei alleen dat ik er weinig van merk. maargoed, veronderstellend dat ze ook daadwerkelijk de 4e 5e en 6e afmaken zou dit dus betekenen dat ze een steeds betere maatschappelijke positie krijgen, dat zou voor minder overlast moeten zorgen.

waarom zou dat ownage zijn? ik heb het al weerlegd dacht ik zo.

Terug
Naar boven