MuscleMeat

Waar gaan we heen als samenleving?

zwaardere straffen ??? en ze zitten al vol

ben voorstander om iedere criminele allochtoon z'n straf in z'n eigen land te laten uitzitten, 't zal rap eindigen dan met criminaliteit

Meestal zijn ze gewoon Nederlander. Dus dat maakt het wat lastiger... ;-)

wat heb jij al gedaan voor je land?
Slimme vraag aan mij aangezien ik ook tot een bevolkingsgroep behoor waarvan een kleine gedeelte zich zo slecht gedraagt dat we met allen een slechte naam hebben en daar over zit te klagen ipv er iets aan te doen :thumbs:

Maar goed, ik ben de kwaadste niet; ik doe me best op school en ga werken, betaal me belasting en hou me niet met criminaliteit bezig, daarnaast doe nooit anderen kwaad gewoon omdat zo niet ben en nog wel wat dingen waardoor ik voor nederland geen slecht burger ben

Eerlijk? het boeit me echt geen ene fl**ker dezer tijden
Ik ga er niks aan doen, het is mijn probleem namelijk niet
Het enige wat ik doe is me normaal gedragen, en zo hoog mogelijkheid opgeleid raken. Ik zie andere autochtone nlers de tokkie wijken niet aanpakken?
Wat heb jij gedaan om je autochtone landgenoten die wangedrag vertonen eens aan te pakken?

Ik ben mocro dus nu rustig aan he, anders beroof ik je oma
Laffe en teleurstellende houding van jou, het is jouw probleem namelijk wel, het zorgt er namelijk voor dat steeds meer mensen jou met de nek aankijken en als je bijv agent zou willen worden jou niet serieus zullen nemen en als jij op een groepje allochtone jongeren afstapt om ze ergens op aan te spreken zullen ze je eerder een joint aanbieden ipv naar je te luisteren

If you're not part of the solution, you're part of the problem

Laatst bewerkt:
Slimme vraag aan mij aangezien ik ook tot een bevolkingsgroep behoor waarvan een kleine gedeelte zich zo slecht gedraagt dat we met allen een slechte naam hebben en daar over zit te klagen ipv er iets aan te doen :thumbs:

Maar goed, ik ben de kwaadste niet; ik doe me best op school en ga werken, betaal me belasting en hou me niet met criminaliteit bezig, daarnaast doe nooit anderen kwaad gewoon omdat zo niet ben en nog wel wat dingen waardoor ik voor nederland geen slecht burger ben
dus je bent zo'n beetje gelijkgeschakeld met de marokkanen ?

een bevolkingsgroep kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de acties van haar leden, ze kunnen moeilijk de gedachtepolitie spelen

Laffe en teleurstellende houding van jou, het is jouw probleem namelijk wel, het zorgt er namelijk voor dat steeds meer mensen jou met de nek aankijken en als agent niet serieus zullen nemen en als jij op een groepje allochtone jongeren afstapt om ze ergens op aan te spreken zullen ze je eerder een joint aanbieden ipv naar je te luisteren

If you're not part of the solution, you're part of the problem
autochtonen zullen sowiso onbekende allochtonen met de nek aan kijken, ook al zijn ze hoogopgeleid

dus je bent zo'n beetje gelijkgeschakeld met de marokkanen ?
een bevolkingsgroep kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de acties van haar leden, ze kunnen moeilijk de gedachtepolitie spelen

s-a-r-c-a-s-m-e

Dus je mag wel klagen over die kleine groep die het voor iedereen verpest maar je legt je daar ook gelijk bij neer? Marokaanse jongeren hebben toch respect voor hun ouderen? Waarom maken die ouderen gezamelijk hun jeugd niet even duidelijk dat ze moeten kappen met hun wangedrag en ze laten proberen zich als normale, beschaafde mensen te gedragen?

Vind echt dat je hele laffe uitspraken doet, wel klagen dat het om die kleine groep gaat maar er niks aan willen doen, gvd man het proberen gaat je al te ver? Dan ligt het probleem ''marokaanse probleem jongeren'' net zo goed bij jou want reken maar dat de mentaliteit van mensen te beinvloeden is vooral als ze met iets bezig zijn waarvan ze dondersgoed weten dat het niet door de beugel kan

Respect tonen ja
Maar verder gaat het ook niet, daarom kan er niks aan gebeuren

autochtonen zullen sowiso onbekende allochtonen met de nek aan kijken, ook al zijn ze hoogopgeleid
Hou je jezelf dit voor omdat je de hoop al op gegeven hebt, of hou je je dit voor dat je het uberhaup niet meer hoeft te proberen?

Het gaat niet om uiterlijk of opleiding, het gaat om houding en je houding is helemaal belangrijk als je weet dat je een slechte naam hebt, als je gewoon vriendelijk doet zullen mensen gewoon door hebben dat je ok bent, loop je over straat in het arabisch te blerren, doe je constant hard je best om agressief te kijken en val je blanke meisjes die niet op je zitten twe wachten lastig ja dan zullen ze je met de nek aan kijken, en terecht

Respect tonen ja
Maar verder gaat het ook niet, daarom kan er niks aan gebeuren
En dat is het dan, einde verhaal? Dan gaat het dalijk zo door tot je als marokaan niet meer op straat mag komen, of alleen in bepaalde buurten want als jullie er zelf al niks aan willen doen waarom zou de nederlandse regening dat dat doen?

Agree again with gorilla man
En dat is dus ook wat ik doe om dat positieve bij te dragen
Geen criminliteit, bij andere autochtonen geen marokkaans praten en zo hoog mogelijk komen met me studie, en op een correcte wijze abn spreken, en mensen met respect behandelen
Maar ik ga niet achter andere personen hun reet aan lopen....(niet meer iig)
En ja dat is dan weer het probleem van de regering..

Wanneer krijgt nederland eens te zien dat de marokaanse gemeenschap iets gaat doen aan deze kleine groep ''slechte''? Lijkt mij dat zij het er het meest onder lijden en er voor hen echt dingen verpest worden toch?

Maar als er dan een allochtone tasjesdief die al tig heeft moeten voorkomen word dood gereden word er enkel gezegd ''het was zo'n goeie jongen''

Wat is schijnheiligheid in het arabisch?

Jij leest dus werkelijk niet at er geschreven wordt he. WAT KAN DE MAROKAANSE GEMEENSCHAP DOEN AAN ENKELE ROTTE APPELS?
JE KAN ZE NIET VERANTWOORDELIJK STELLEN VOOR DE SMEERLAPPERIJ VAN DIE GROEP DIEE OP DE HOEK VAN DE STRAAT DE BOEL VERZIEKT;

JE GAAT TOCH DE DUITSERS DIE TEGEN DE HOLOCAUST WAREN OOK NIET VERANTWOORDELIJK STELLEN VOO DE DADEN VAN DIE DUITSERS DIE VOOR DE HOLOCAUST WAREN.

IEDERE KEER MOET DE MAROKKAAN ZICH GAAN VERDEDIGEN EN VERONTSCHULDIGEN VOOR DE DADEN VAN SOMMIGNE IN ZIJN GEMEENSCHAP; ECHT LEUK HOOR.

de schatting is dat 50 a 60% van de turken en marrokanen hier trouwen met een migrant... en dat is redelijk stabiel. terwijl het vruchtbaarheidspercentage daalt (vruchtbaarheidspercentage is het aantal kinderen dat een vrouw gemiddeld krijgt) hieruit kun je dus wel een beetje afleiden dat een groot deel van de marrokanen en turken hier als migranten komen.

en hoe zou dat de slechte integratie kunnen verklaren?

Schatting? en wie doet die schatting?

en je conclusie raakt kant noch wal. je moet eerst en vooral weten hoeveel allochtonen van Marokkaanse origine hier geboren en getogen zijn, dan kijken hoeveel er jaarlijks binnenkomen, en kijken hoeveel nieuwe geboortes en sterfe er is onder deze gemeenschap alvorens je een dergelijke conclusie kan trekken.

• Topic Starter Topic Starter
@spiertje

Het is in eerste instantie niet het probleem van de regering, maar het probleem van de hele Nederlandse samenleving. Iedereen lijdt eronder. De regering kan proberen het probleem aan te pakken door de integratie nog meer te stimuleren, maar als er geen interesse in is dan heeft dat dus ook geen zin. Ook kan de regering de straffen verhogen, wat naar mijn mening wel zin heeft want Nederland is geen Amerika en van mij hoeven we ook niet naar een 3 strikes systeem maar er mag zeker HARDER gestraft worden. De samenleving moet er elke dag weer mee geconfronteerd worden en van die samenleving maken ook jij en ik deel uit. Nix doen en zitten wachten tot de regering alles even oplost is inderdaad een laffe houding. De marokkaanse gemeenschap kan zich keihard gaan inzetten om hun jongeren te dwingen normaal te doen in het publieke leven. En ik ben ervan overtuigd dat dat NIET gebeurt.... Laten we eerlijk zijn, ook in de Marokkaanse cultuur is het toch verkeerd om mensen te dreigen, zomaar te slaan of te vermoorden? Waarom leren de jongens dat dan niet van hun pappie en mammie? OMDAT HET ZE NET ALS JIJ GEEN REET KON SCHELEN. Ze hebben gedragen zich alsof ze het uitvolkoren volk van God op aarde zijn.

@thinkallot
En het zijn zeker geen enkele rotte appels want anders dan waren mensen het niet zo spuugzat!
Je hoeft maar 1 rotte appel te hebben die er niet uit wordt gepikt en voor je het weet is de hele doos met appels verrot! Daarom KEIHARD aanpakken.

Laatst bewerkt:
Beste Corazon,

Ten eerste zijn het niet de ettertjes van 12 in de trams waar ik het over heb. Als je niet weet waar ik het over heb dan reis je niet vaak genoeg met de tram of zit je niet in de tramlijnen waar ik het over heb.

Of hij is gewoon één van die relschoppers! :D

Jij leest dus werkelijk niet at er geschreven wordt he. WAT KAN DE MAROKAANSE GEMEENSCHAP DOEN AAN ENKELE ROTTE APPELS?
JE KAN ZE NIET VERANTWOORDELIJK STELLEN VOOR DE SMEERLAPPERIJ VAN DIE GROEP DIEE OP DE HOEK VAN DE STRAAT DE BOEL VERZIEKT;

JE GAAT TOCH DE DUITSERS DIE TEGEN DE HOLOCAUST WAREN OOK NIET VERANTWOORDELIJK STELLEN VOO DE DADEN VAN DIE DUITSERS DIE VOOR DE HOLOCAUST WAREN.

IEDERE KEER MOET DE MAROKKAAN ZICH GAAN VERDEDIGEN EN VERONTSCHULDIGEN VOOR DE DADEN VAN SOMMIGNE IN ZIJN GEMEENSCHAP; ECHT LEUK HOOR.
Eerst lezen en dan reageren (hoeft trouwens echt niet in hoofdletters hor)

Het ging er om dat een kleine groep het verpest voor de rest en mij vraag was: wat doet de marokaanse gemeenschap hier zelf aan? Hebben ze daar ideeen voor of gedachtes over? Tot nu toe heb ik 3x hetzelfde gehoord, zo ook van jou ''het is de verantwoordelijkheid van de marokaanse gemeenschap niet en we kunnen er niks aan''

Je zegt dat je ze niet verantwoordelijk kan stellen, dan heb je het goed mis want dat doe ik, en vele anderen, wel als er niet eens iets van een poging gewaagd word om het te verbeteren.

Feit blijft dat ze eerder zullen luisteren naar 'jullie'' dan naar ''ons'' maar er van van jullie kan gewoon niks ondernemen, waarom verenigen de marokanen die de probleemjeugd ook zo zat zijn zich niet en komen ze in actie om de ontspoorde jeugs op het juiste spoor te krijgen? Waarom begin je zelf geen site of wat dan ook voor mensen die balen van het wangedrag van de marokaanse probleemjongeren want jij word er ook op aan gekeken

Als spiertje een goede burger is dan is hij niet verantwoordleijk voor de smeerlapperij van door sommige Marokkanen.
Niet verantwoordelijk nee maar hij legt zich er wel bij neer (beter nog het intresseert em geen reet) dat het gebeurd en dat hij er zelf ook op aangekeken word, nogal onlogisch allemaal

s-a-r-c-a-s-m-e

Dus je mag wel klagen over die kleine groep die het voor iedereen verpest maar je legt je daar ook gelijk bij neer? Marokaanse jongeren hebben toch respect voor hun ouderen? Waarom maken die ouderen gezamelijk hun jeugd niet even duidelijk dat ze moeten kappen met hun wangedrag en ze laten proberen zich als normale, beschaafde mensen te gedragen?

Denk je dan dat dat niet gebeurd? En denk je nu echt dat dat effect zou kunnen hebben?

Terug
Naar boven