Waarom moet ik toch altijd alles hoog doseren voor ik wat voel??
Of het nu gaat om alcohol, xtc of aas.
Heeft dit te maken met mijn lever die alles snel afbreekt of waar komt dit door? Ik vind het best k*t, bij alcohol vind ik het niet erg want daarmee is me doel niet om bezopen te worden maar op een feesie voel ik me af en toe zo'n junkie omdat ik maar moet blijven gooien met pilletjes. Afgelopen kuur bleef ik maar opbouwen met mijn test only kuur tot 750 mg per week omdat ik er maar niks van voelde. Gear was wel echt ( 6 kilo aangekomen ) verder helemaal niks gevoelt.
Dat kan zoveel oorzaken hebben...
En wat de één al een heftig effect vind, hoeft de ander nog niet heftig te voelen.
Hoog doseren... hoog is relatief en ook nog eens persoonsgebonden.
Je bent ook nog jong en als we ervanuit gaan ook gezond... zou dat ook voor een deel kunnen verklaren dat je veel kan hebben... een nieuwe auto kan je normaal gesproken ook wat roekelozer mee omgaan als met een delicate oldtimer.
Daarnaast weet je ook niet hoe hoog xtc gedoseerd is en of het wel juist is opgeslagen voordat je het neemt... misschien is de kwaliteit ook wel zodanig achteruit gegaan dat je tablet de helft minder potent is als het tablet wat de ander slikt (helemaal als het een totaal ander soort tablet is).
Ook je gewicht en het gebruik van AAS spelen mee in de werkzaamheid van veel middelen.
Als je AAS gebruikt zal je recreatieve drugs hoogstwaarschijnlijk hoger moeten doseren voor hetzelfde resultaat als wanneer je dat niet doet.
Op het moment dat je 70 kilo weegt hoef je waarschijnlijk minder hoog te doseren dan wanneer je 110 kilo weegt.
Ook zijn er nog een hoop andere zaken die kunnen meespelen, iets waar ze in de medische wereld ook nog niet helemaal uit zijn.
Daarom zijn er ook zoveel verschillende soorten slaapmiddelen, om maar eens een voorbeeld te noemen.
Lorazepam en temazepam kunnen beide als slaapmiddel worden voorgeschreven, kan zijn dat je erg slecht reageert op lorazepam en veel bijwerkingenkrijgt, maar dat er bij temazepam helemaal niks aan de hand is... terwijl het allebei benzodiazepines zijn.
Waar dat dan aan ligt... zou aan je stofwisseling en hormoonhuishouding kunnen liggen... of misschien nog wel andere invloeden waar we nog geen weet van hebben?
Als dat allemaal precies te verklaren was, dan zou er voor iedereen persoonsgebonden medicatie beschikbaar komen die precies op jou lichaam/gesteldheid kan worden afgestemd... maar zover zijn ze (nog) niet.