AndroidHealthClinic

Waarom denken zoveel builders dat ze kunnen vechten?

Rievet

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
76kg
Valt me op dat er heel veel mensen zijn die liften die dan ook gelijk denken te kunnen vechten. Hoor zo vaak verhalen van gasten bij mijn gym van hoe vaak ze wel niet vechten met uitgaan en altijd winnen en doen alsof ze Alistar Overeem zijn.

Tegen een ongetraind persoon zullen ze vast een voordeel hebben door die massa maar een Anderson Silva zou met gemak Ronnie Coleman neerleggen. Waar komt het idee vandaan dat spieren gelijk staat aan het kunnen vechten?

Here we go again, weer zo'n k*t topic met de bb vs vechtsporter.

Persoonlijk vraag ik mij dit ook af! Ik denk dat het vooral visueel is en niet veel mensen zonder vecht ervaring/vechtsport training durven om tegen een bb beest te gaan knokken. Wat ik persoonlijk altijd erg grappig vind is, als een bber totaal niet kan vechten... daar staat die dan met zen arms van 46cm bitchy te klappen.

Ik wil best even met jullie beide stoeien knullen?

Valt me op dat er heel veel mensen zijn die liften die dan ook gelijk denken te kunnen vechten. Hoor zo vaak verhalen van gasten bij mijn gym van hoe vaak ze wel niet vechten met uitgaan en altijd winnen en doen alsof ze Alistar Overeem zijn.

Tegen een ongetraind persoon zullen ze vast een voordeel hebben door die massa maar een Anderson Silva zou met gemak Ronnie Coleman neerleggen. Waar komt het idee vandaan dat spieren gelijk staat aan het kunnen vechten?

Hangt af van hoe groot het verschil in gewicht/kracht tussen beide personen is, maar de meeste beetje grote BB vouwen een vechtertje zoals jij makkelijk dubbel.

Brute kracht, gewicht en lengte > vechttechniek. :trollface:

valt me op dat er heel veel mensen zijn die aan vechtsport doen die dan ook gelijk denken echt sterk te zijn. Hoor zo vaak verhalen van gasten bij mijn gym van hoe sterk ze zijn omdat ze van iemand hebben gewonnen met vechten en dan meteen denken een soort van mariusz pudzianowski te zijn.

Tegen een ongetraind persoon zullen ze vast een voordeel hebben door wat functionele krachttraining maar een mariusz pudzianowski wint het vast wel van een overeem met strongman onderdelen.
fixed

Ligt eraan hoeveel ervaring de betreffende bodybuilder onder zijn riem heeft. Een vechtsporter met een aantal jaar ervaring vouwt in no-time een 120kg wegende buffel op die nog nooit een stoot in zijn leven heeft uitgedeeld.

Ik vind het juist een nadeel . Als je zwaar bb , zullen je kansen net slinken .
Wat wel klopt is dat mensen minder rap ruzie met je zoeken . Het werkt intimiderend , maar daar blijft het ook bij ;).

BB master race. Alsof de variabelen bij een gevecht niets uitmaken. Het is niet lineair.

Gewicht is een ontzettend belangrijke factor, zeker in kroeggevechten. Dik zijn werkt ook.

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht is een ontzettend belangrijke factor, zeker in kroeggevechten. Dik zijn werkt ook.

Klopt maar iedereen die actief een jaar aan een full contact vechtsport heeft gedaan weet hoe makkelijk het is om te vechten tegen iemand met geen ervaring ongeacht omvang. Als je een gevecht in de stad ziet op vrijdagavond dan is er nooit enige vorm van dekking te bekennen,zijn alle stoten wilde haymakers en gaat altijd naar de grond.

Als je een paar maanden BJJ doet en een armbar leert dan kan je van iedereen wel winnen met kroeggevechten hoewel dit juist de types zijn die nooit vechten in tegenstelling tot veel van bro gasten die ik in de OP beschreef die constant ruzie zoeken als je een keer tegen ze aanloopt (Die Brent uit Turnhout was toch ook zo'n bro lifter?)

Bicaus mussel.

ego

Lekker boeiend , ik ben de beste vechter samen met skinnie.......[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Veel te veel factoren kunnen een rol spelen. Echter dat was niet de vraag van de topicstarter.
De vraag is waarom velen denken dat ze dan ook kunnen vechten.
Ik denk dat dit komt omdat wij allemaal zoogdieren zijn, en ons instinct leert ons dat groter en fysisch sterker (meer gewicht kunnen verplaatsen zoals onze voorouders dus vroeger vochten) betekent dat de andere je een pandoering kan geven. Maar nu er allemaal technieken en getrainde vechters zijn kunnen veel van die factoren de vuilnisemmer in. Sommige zeer sterke powerlifters zouden slaag krijgen van een 70 kilogram zware kickboxer terwijl een 100 kilogram zware kickboxer wel eens slaag zou kunnen krijgen van een sterke powerlifter. Ook hangt het af van de plaats, hoe kwaad iemand is, zijn verleden,...
Sommigen zijn gehard op straat, en kunnen heel veel slaat incasseren, en toch nog winnen. Eindeloze discussie.
Wel ben ik er van overtuigd dat heel veel karateka's, ... niks met hun martial arts zijn op straat. Ik zal vroeger op de karateles, en die les was toen zo duur, dat alle kinderen daar rijkeluiskinderen waren. Die begonnen al te huilen als ik aan hun riem trok, en ik was verdomme 8 jaar, en zij 12.
Maar ernstig, iedereen weet toch dat ze allemaal slaag zouden krijgen van the one and only Mike Tyson. :)

Irrelevant , 2m en een pistool en dan sta je daar met je fight skills.

Bob Sapp heeft Ernesto Hoost een keer verslagen.
Kortom de pannekoek der pannekoeken die niks kan heeft een top vechter verslagen puur op kracht.

Ondanks kracht niet alles bepalend is speelt het dus een grote rol in een gevecht.

Dit is misschien nog wel het meest irritante vooroordeel over een krachtsporter.
Na speculaties over anabolengebruik en het "slikken" van mysterieuze poedertjes, enorme ijdelheid, jezelf onwijs mooi vinden, patser zijn, denken dat je heel wat bent, denken dat je alle vrouwtjes kan scoren, denk je automatisch als bodybuilder ook dat je iedereen in elkaar kan slaan...gaaaap.

Terug
Naar boven