mustiboy
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 24
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 81kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Normaal gesproken word er geen zout toegevoegd aan brood. Wat vet betreft laat ik even een voorbeeld nemen van bakkerij 't stoepje:
Volkorenbrood per 100 gram:
- Energie (kcal) 196.71
- Eiwitten 8.33 gram
- Koolhydraten 37.90 gram
- Waarvan suikers 0.84 gram
- Vetten 1.32 gram
- Vezels 4.28
- Natrium (mg) 417.80
Zoals je ziet; weinig vet, weinig natrium en veel vezels, niks mis mee dus.
---------- Toegevoegd om 16:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:49 ----------
Niet bij elke supermarkt.
verwerkte producten zijn altijd ongezonder dan onverwerkte producten. Bovendien zitten aan brood toevoegingen en is het kankerverwekkend. Ook zijn brood geen hele KH meer. Waar het oorspronkelijk complexe KH waren zijn het nu veel meer eenvoudige KH geworden door de verwerking, Juist in de kh wil je complexe voedingsstoffen omdat je daar langer op kunt teren en je minder zorgen hoeft te maken dat je lichaam verhongerd en spier afbreekt of dat je vetter word. vetter worden doe je namelijk vooral door overmaat of door voedingsbronnen te nemen die heel snel worden opgenomen en dan in een aardig grootte mate die niet direct gebruikt word. Vermageren kan gebeuren door kleine hoeveelheden snelle energiebronnen te nemen en dan 3 uur er tussen te laten ook de bron die je neemt is dus erg belangrijk naast de hoeveelheid en de hoeveelheid kcal.
. Maar ik zou wel graag bronnen zien waaruit blijkt dat je gelijk hebt.Er wordt altijd zout toegevoegd aan brood, of je moet al speciaal zoutarm brood kopen.
---------- Toegevoegd om 23:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:42 ----------
Daarbij komt ook nog eens de vraag: Wat doe je op je brood?
Vleeswaren voor op brood zijn ook bijna altijd t*ring zout + duur.

), dus dat eet ik sowieso niet op brood. Ik eet wel vis op brood (tonijn, gerookte zalm) of gekookt/gebakken ei. Ook regelmatig 20+ kaas met wat gemengde sla. in volkorenbrood zitten vele malen meer vezels per 100g carbs dan in zilvervliesrijst. Ik zou juist volkorenbrood aan willen raden. In de cut kun je relatief gemakkelijk een deel van je koolhydraten weglaten, helemaal geen koolhydraten eten is niet per definitie nodig/beter.
Net zoals in volkorenbrood, zitten in aardappelen veel meer vezels per 100g carbs dan in zilvervliesrijst. Naar mijn mening is zilvervliesrijst overgewaardeerd.
Je zegt hier een hoop 'schokkende' dingen maar heb je ook bronnen waaruit blijkt dat het waar is wat je zegt? Volgens mij zijn de koolhydraten in volkoren brood gewoon complexe koolhydraten.
En kanker krijgen van brood? Ik heb even gegoogled en er zijn inderdaad studies die linken naar een verhoogd risico op bepaalde vormen van kanker door brood, maar dat soort studies bestaan voor bijna elk product tegenwoordig.
Het lijkt er meer op dat je gewoon dingen zegt die je wel eens gezien of gelezen hebt. Ik zeg niet dat je per se ongelijk hebt. Maar ik zou wel graag bronnen zien waaruit blijkt dat je gelijk hebt.
verwerkte producten zijn altijd ongezonder dan onverwerkte producten.
Ook zijn brood geen hele KH meer. Waar het oorspronkelijk complexe KH waren zijn het nu veel meer eenvoudige KH geworden door de verwerking
Volkorenbrood heeft rond de 8 gr vezels per 100 gr, aanzienlijk meer dan de 2 tot 3 gr van zilvervliesrijst, waarbij nog moet worden bedacht dat 100 gr zilvervliesrijst 360 kcals bevat en brood per 100 gr slechts 220 kcals. Zeker relatief gezien bevat volkoren brood dus vele malem meer vezels dan zilvervliesrijst. Zilvervliesrijst is nu juist een KH-bron met een hogere GI.vetter worden doe je namelijk vooral door overmaat of door voedingsbronnen te nemen die heel snel worden opgenomen en dan in een aardig grootte mate die niet direct gebruikt word. Vermageren kan gebeuren door kleine hoeveelheden snelle energiebronnen te nemen en dan 3 uur er tussen te laten ook de bron die je neemt is dus erg belangrijk naast de hoeveelheid en de hoeveelheid kcal.
Dus volgens deze redenatie is meer vezels altijd beter?
verwerkte producten zijn altijd ongezonder dan onverwerkte producten. Bovendien zitten aan brood toevoegingen en is het kankerverwekkend. Ook zijn brood geen hele KH meer. Waar het oorspronkelijk complexe KH waren zijn het nu veel meer eenvoudige KH geworden door de verwerking, Juist in de kh wil je complexe voedingsstoffen omdat je daar langer op kunt teren en je minder zorgen hoeft te maken dat je lichaam verhongerd en spier afbreekt of dat je vetter word. vetter worden doe je namelijk vooral door overmaat of door voedingsbronnen te nemen die heel snel worden opgenomen en dan in een aardig grootte mate die niet direct gebruikt word. Vermageren kan gebeuren door kleine hoeveelheden snelle energiebronnen te nemen en dan 3 uur er tussen te laten ook de bron die je neemt is dus erg belangrijk naast de hoeveelheid en de hoeveelheid kcal.
Overdreven, als dit waar was dan was 95% van de Nederlandse bevolking al uitgestorven aan kanker en spierafbraak e.d.
ik heb het er toch niet over hoe groot de factoren zijn? Het zijn factoren die niet direct zichtbaar zijn. En even ter verduidelijking er zijn ook veel mensen die dood gaan aan kanker. Vooral iets wat de laatste eeuw alarmerend is toegenomen. Samen met de industralisering.