zodra je voorbij de temperatuur gaat komt het proces in gang. De stoffen die omgezet worden bepalen uiteraard de variabelen.
Ja, dat zeg ik. Alleen als die temperatuur maar 2s overschreden is dan is niet meteen je hele bord toxicwaste. Uiteraard als je goed roert en het zo doende een uur te heet laat staan heb je veel meer giftige stoffen.
Maar sowieso, dan is er GEEN uitweg naast rauw eten. Of je moet een super oven hebben die echt zo goed ventileert en straalt dat je in 90% van de oven de zelfde (ingestelde) temperatuur hebt, maar dan begin ik me af te vragen of het niet eens tijd wordt om een baan te gaan zoeken ipv je uitkering te gebruiken voor een ****ass oven, althans, IMO ben je op dat moment lichtelijk no-life bezig.
Dus buiten die oven, ben je gewoon kansloos. Want in je pannetje heb je geen zeggenschap wat temperatuur betreft en of elk stukje eten wel lang genoeg, maar niet te kort op de heetste plekken van de pan zitten. En onder het roeren ervoor zorgen dat de goede stukjes altijd zover mogelijk boven blijven...

Ovens precies het zelfde in de meeste gevallen, alhoewel wel accurater. Magnetron weet ik eigenlijk nog niet zo, maar als we dan toch aan het mierennken zijn, was een magnetron niet zo'n 'no way' apparaat voor gezonde bereiding van voeding? Eigenlijk heb je helemaal geen magnetron nodig, want eten in je diepvries gooien vernield bepaalde structuren waardoor de voedingswaarde naar beneden gaat, en wie weet wat voor toxic waste daar weer uitkomt als je dat dan eens opwarmt
Nee, serieus... zo kan je door blijven gaan maar als ik daar echt allemaal om moet gaan denken... Volgens mij is zorgen dat je eten niet aanbrandt, je kippetje wel gaar genoeg is en je spinazie niet al 3 uur staat te koken meer dan genoeg in de huis-tuin-en-keuken gezondheid.
PS hele overdrijven niet als flame bedoeld, meer als hoever je dan wel niet moet gaan... of mss wel een flame, weet ik het